Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuuluuko ratsastaa itse vai katsoa ensin?

Lähettäjä: Kokeiluja 
Päivämäärä:   6.2.25 23:28:09

Jos menisi katsomaan hevosta, kuuluuko itse koeratsastaa ensin vai antaa myyjän/esittelijän näyttää? Muistan joskus kuulleeni ohjeen, että jos kukaan ei suostu ensiksi kyytiin, ei kannata itsekään mennä. Hevonen voi olla vaarallinen.

Eikö ensin ratsastava taitava esittelijä kuitenkin anna valheellisen kuvan ratsastettavuudesta? Sitten kun itse yrittää alusta saakka kotona, ei olekaan niin helppoa. Pahimmillaan ostaa liian vaikean hevosen?

Re: Kuuluuko ratsastaa itse vai katsoa ensin?

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   6.2.25 23:33:39

Itse useamman hevosen ostanut ja aina käynyt kahdesti katsomassa. Ensimmäisellä kerralla tuttu ihminen esittelee ensin jonka jälkeen itse kyytiin ja toisella kerralla olen ratsastanut itse kokonaan. Lähes kaikki myyjät olleet vapaaehtoisia tällaiseen ja uusinta hevostani ostaessa myyjä kehuikin että antoi oikeasti kiinnostuneen kuvan, kun sopi molemmat käynti kerrat samaan aikaan. Toiselle kerralle mennessä olen myös aina ottanut trailerin mukaan

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   6.2.25 23:34:40

Lähti kesken.
Mutta tosiaan itse en ostotarkistusta ole teettänyt harrastehevosta hankkiessa mutta tässä tapauksessa toki trailerin mukaan otto ollut hankalampaa

Lähettäjä: Nuttura 
Päivämäärä:   7.2.25 00:35:30

Itse tykkään siitä, että myyjä/ joku myyjän taholta ensin näyttää nopeasti hevosen selästä (lähinnä menee kaikki askellajit) ja sitten menen itse selkään. Ja näin on aina omissa koeratsastuksissa kaikki myyjät jo lähtökohtaisesti toimineetkin. Valmentaja katsoo ja kyllä torppaisi homman, jos näyttäisi siltä että hevonen on vaikka esim haastava tai vääränlainen minulle. Jos taas on mieluinen, niin klinikka varaukseen ja ostotarkkiin toivoen hyvää lopputulosta ja kauppoja.
Mutta tapoja on monia.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   7.2.25 00:38:26

Yhtään mitään ei "kuulu". raivostuttaa nämä "kuuluko sitä tai tätä" Ei "kuulu" yhtään mitään, tässä maailmassa saa ihan käyttää omaa järkeään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.