Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onnellinen talliyrittäjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 08:36:36

Onko tämä vain satua vai löytyykö jostain oikeasti onnellinen talliyrittäjä ?

Väsyneitä, kyynistyneitä, varattomia ja onnettomia tuntuu olevan joka oksalla. Ilmianna joko itsesi tai tuntemasi henkilö.

Olen itse vakavasti harkitsemassa pienimuotoista talliyrittäjyyttä oman leipätyöni lisäksi, mutta ainoat neuvot joita olen saanut on, että "älä ala!"
Onko jollain kuitenkin toisenlainen näkökulma?

Re: Onnellinen talliyrittäjä

Lähettäjä: $ 
Päivämäärä:   6.2.25 08:45:53

Paraikaa ihmettelen miten eräskin talliyrittäjä lomailee kaukomatkoilla tänäkin talvena. Ei taida mennä talliyrittäjillä niin ”huonosti” kun annetaan ymmärtää

Lähettäjä: Lisa 
Päivämäärä:   6.2.25 08:49:44

Mua kans huvittaa kun aina valitetaan että ei tällä tienaa ja sitten on kuitenkin tuliterä auto, hienoja kilpahevosia, lomareissuja ym.

Lähettäjä: riksun rikas 
Päivämäärä:   6.2.25 08:54:12

Kovasti valitetaan kun niin kovaa hommaa eikä jää mitään käteen. Silti monta kertaa vuodessa varaa lomamatkaan, kilparatsastamiseen… ellei sitten ole joku ihan muu tapa rahoittaa ;)

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   6.2.25 08:57:36

Eipä löytynyt ennen, olin juurikin väsynyt kaikkeen turhaan draamaan ja turhasta valittamiseen, stressaantunut taloudellisesti, ym
Nyt on vain omat pollet pihassa ja elämä hymyilee. Treenit kulkee nousujohteisesti ratsujen sekä ravureiden kanssa. Paikat pysyy tip top kunnossa, eikä hajoilee "yllättäen", kulut putosi huomattavasti, kun loppui vesien turha lutraus, valoja ei poltella turhaan tuntikausia, heiniä ei ole pitkin pihoja eikä muiden koirat kuseksi heiniin.
Kukaan ei laita viestiä kesken päivän että vaihda se loimi tai suojat ja illalla ei ole mitään puhelinrallia siitä mitä joku pirkkoliisa on sanonu annielmerille tallilla ja kuka oahoitti mielensä.
Eli joo, täällä nykyään onnellinen talliyrittäjä, toki ei enää yritys siinä mittapuussa vaan toiminta suuntautuu muihin palveluihin.

Päivämäärä:   6.2.25 09:00:04

Minkälaista yritystä aloittaja suunnittelee?

Lähettäjä: Heh heh 
Päivämäärä:   6.2.25 09:10:50

Vai että oikein tuottoisaa ja kannattavaa toimintaa tallinpito.
Aika suuri osa tallinpitäjistä tekee toista duunia voidakseen ylläpitää puitteita ja ostaa edes sen auton millä kuskata vaikka tarvitraesa niitä asiakkaiden hevosia.
Ja esim itse teen tallia yrittäjänä sen 7päivää viikossa vuoden ympäri ja todellakin se ainoa yksi lomaviikko joka on jo käytännössä todella hankala toteuttaa, niin varmasti vietän sen ulkomailla, vaikka viimeisillä rahoilla jotka saatu juurikin siitä toisesta duunista.
Kotona ei voi lomailla, kun koko ajan on joku pyytämässä apua johonkin ja asiakkaat olettavat että olen käytettävissä jos olen kotona. Jos en vastaa tai vastaan olevani lomalla, olenkin törkeä, epäreilu ja itsekäs.
Noista vastauksistakin kuultaa ajatus, ettei sen talliyrittäjån kuuluisikaan saada mitään tuloja, kun röyhkeästi käy joskus lomalla tsi ostaa oikeen auton, anterks saako nauraa. Millä te kuvittelette, että se tallinpitäjä hakee ne rehut, heinät, tarvikkeet, kuivikkeet, kuskaa hevosia tms. jollain Ladalla vai, että te olisitte tyytyväisiä?
Kyllä tää on kaukana onnellisuudesta.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   6.2.25 09:18:18

"kulut putosi huomattavasti, kun loppui vesien turha lutraus, valoja ei poltella turhaan tuntikausia"

No ei se ole mikään yllätys että kun hevosmäärä vähenee niin vedenkulutuskin vähenee. Samoin sähkö, tallissa käyt nyt vain sinä, joten valoja käytetään vähemmän tietenkin.

Monesti tallinpitäjiltä unohtuu, että se tallivuokran maksu tarkoittaa sitä että valoja saa käyttää ja vettä laskea.
Ei niin että maksan 800e ja kulut pitää olla samat mitä olivat ennen kuin toin hevosen talliin. Jos kulut nousee niin läträtään vedellä ja tuhlataan sähköä.

Kun otat talliin hevosen, SIITÄ TULEE KULUJA.

Päivämäärä:   6.2.25 09:19:26

Aloittaja suunnittelee täysihoitotalli-toimintaa (valmis asiakaskunta).
Tallissa 8 tallipaikkaa + pihatto.

Päivämäärä:   6.2.25 09:24:12

Tuota tavoitettavuutta moni valittaa, että tulee toiveita pitkin päivää, iltaa ja yötä.
Mielestäni osittain myös asiakkaiden "koulutuskysymys" - tiedottaminen tapahtuu esim. talliryhmän WU-kanavan kautta ja tallinpitäjä lukee kanavaa tiettyinä aikoina ja vastailee sitten niihin vain työajalla. Lisäpalvelut maksullisiksi ylimääräisistä loimituksista ja suojien laitoista jne

Päivämäärä:   6.2.25 09:54:41

Laske kannattavuus kunnolla, niin voi onnistuakin. Edes sivutyönä ei ole järkevää maksaa muiden harrastusta - siitä se onnettomuus lähtee. Tsemppiä yritykseen!

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   6.2.25 10:04:51

No tarkoitti varmaan sitä, että kun omien hevosten osalta kulut ovat x määrä kuussa, niin vierashevosten kanssa ne ovat moninkertaiset.
Moni asiakas kuvittelee että sillä kuukausimaksulla saa käyttää kaikkea aivan rajattomasti, mättää puhdasta kuiviketta lantalaan, heinää sotkettavaksi alusiksi, sähköjä niin että lämmitettyjen tilojen ovia jää auki, ja vettä niin että jätetään hevonen seisomaan vesiletkuihin ja lähdetään itse syömään lähihuoltoasemalle ( kaikki esimerkit ihan elävästä elämästä).

Tallia tykkäsin pyörittää, mutta en lastentarhaa. Jos ihan oikeasti aikuisille ihmisille pitää selittää että pakkasella pitää sulkea ulko-ovi perässään ja valot sammuttaa illalla ja roskat laittaa roskikseen niin se käy raskaaksi päivästä toiseen. Puhumattakaan draamasta, "toi on ollut pesupaikalla jo puoli tuntia" on jonkun mielestä hätätilanne minkä varjolla voi saapastella toisen olohuoneeseen.

Never again.

Lähettäjä: voi vee:D 
Päivämäärä:   6.2.25 10:05:35

"No ei se ole mikään yllätys että kun hevosmäärä vähenee niin vedenkulutuskin vähenee. Samoin sähkö, tallissa käyt nyt vain sinä, joten valoja käytetään vähemmän tietenkin.

Monesti tallinpitäjiltä unohtuu, että se tallivuokran maksu tarkoittaa sitä että valoja saa käyttää ja vettä laskea.
Ei niin että maksan 800e ja kulut pitää olla samat mitä olivat ennen kuin toin hevosen talliin. Jos kulut nousee niin läträtään vedellä ja tuhlataan sähköä.

Kun otat talliin hevosen, SIITÄ TULEE KULUJA."

Opettele lukemaan :D

Lähettäjä: no huh huh 
Päivämäärä:   6.2.25 10:16:58

Älä vain laske sen varaan. että vieraat hevoset maksavat omiesi ylläpitämisen.
Helpommalla pääsee kun on vaan omat hepat.
Paikat pysyvät kunnossa, eikä tarvitse korjailla toisten jälkiä. Saat pitää tallisi juuri niin siistinä/sotkuisena kuin itse haluat.
Kukaan ei aiheuta sinulle harmaita hiuksia, koska aina joku kuitenkin on tyytymätön johonkin.
Vieraat eivät osaa arvostaa saamaansa palvelua, tämä on niin monessa paikasa nähty.
Työni puolesta kierrän vierailevana ammattilaisena talleista toiseen ja voi elämä mitä touhua siellä näkee ja kokee.
Aikuiset naiset riitelevät keskenään ja jopa sabotoivat...rakennetaan "kuppikuntia" ja tämä tapahtuu nimen omaan ratsutalleissa.

Ammattivalmentajien talliin ratsu/ravi on aina ilo mennä, siellä kunnioitetaan hevosia, omistajia sekä vierailevia ihmisiä jotka pääsevät tekemään tilattua työtään ongelmitta.
Myös yksityistallit ovat parhaita, siellä aina hyväntuulinen hevosenomistaja vastassa.

Jos elämäsi on mallillaan älä pilaa sitä, palkkaa et "paskan" sijaan tule saamaan.

Päivämäärä:   6.2.25 10:27:39

Nämä samat tarinat olen kuullut jo aiemmin.

Viestiketjun tarkoituksena oli tosiaan ilmiantaa niitä "satuja" joissa päähenkilönä onnellinen tallinpitäjä.
Eli jos sellaisia on olemassa, niin tähän ketjuun. Valituksia ja negatiivisuutta olen kuullut jo tarpeeksi. Realiteetit on selvillä.

Lähettäjä: Daisy 
Päivämäärä:   6.2.25 10:42:31

Itse vaihdoin julkisen sektorin pomon hommat tallinpitoon enkä ole katunut päivääkään. Kun saa olla oma pomonsa ja suhtautuu tallityöhön _työhön_ eikä johonkin harrastukseen niin saa kyllä mukavasti irti. Itse en asu edes tallin pihapiirissä. Asiakkaita on laidasta laitaan, samoin hevosia mutta ihan milloin tahansa k*usipää omistajat kuin Sotealan duuni. Tallissa sentään voi heittää asiakkaat pihalle koska vaan jos käyvät silmille liikaa. Yritäpä julkisella sektorilla ketään irtisanoa. Ja kyllä talvella tulee oltua pari viikkoa lämpimässä, samoin kesällä. Samoin pihasta löytyy mersun maasturi vaikka tykkäisinkin enempi ajella sähköllä.

Lähettäjä: Hmh 
Päivämäärä:   6.2.25 11:02:40

"Millä te kuvittelette, että se tallinpitäjä hakee ne rehut, heinät, tarvikkeet, kuivikkeet"

Rekalla ammattilaisten toimesta nämä tällaisen pikkutallin pitäjänkin pihaan tulevat, että toivottavasti isommankin tallin yrittäjä ymmärtää olla kuluttamatta omaa aikaansa siihen, että hakee pikkueriä sieltä täältä omalla kalustollaan.

Daisylla on ammattilaisen asenne tallinpitoon ja tuolloin talli pyörii ja asiakkaat eivät venyttele rajoja. Monelta tuo asenne puuttuu ja siitä ei hyvä seuraa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.