Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaduttaako vuokralaisen ottaminen

Lähettäjä: Kysyvä 
Päivämäärä:   5.2.25 19:46:51

Moniko on tyytyväinen ja moniko katuu otettuaan vuokralaisen omaan pieneen kotitalliinsa, jota yksin hoitaa?
Mikä on tuonut plussaa ja mikä miinusta?

Re: Kaduttaako vuokralaisen ottaminen

Lähettäjä: tallitäti 
Päivämäärä:   5.2.25 20:48:32

No siis, jos ei olisi pakko niin en ehkä ottaisi muuta kuin jonkun aiemmin tuntemani ns. hyvän tyypin, jonka kanssa ajattelemme hevosten hoidosta ja ratsastamisesta saman suuntaisesti. Hirveän vaikeaa löytää sellaisia vuokralaisia, joiden kanssa homma sujuu kitkattomasti, aina on jotain mistä ei olla yhtä mieltä. Kun talli on pieni niin myös asiakkaiden keskinäiset kahnaukset aiheuttavat ongelmia ja vaihtuvuutta tulee, kun joku ei oikein tule toimeen jonkun toisen kanssa vaikka minä tallinpitäjänä tulisin toimeen molempien kanssa. Eli summasummarum jatkuva hässäkkä ja säätö ei ehkä ole vaivan arvoista. Itsellä vain yksi heppa niin pakko kuitenkin olla vieraita, että hevoselle on riittävästi seuraa. Lisäksi kulujen noustua hurjasti viime vuosina, ei oikein meinaa saada asiakkaita sellaisella hinnalla, että saisi edes kulut peittoon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 21:07:28

Sekä hyviä että huonoja kokemuksia vuosien varrelta. Älä ota vuokralaista, jonka ottaminen ei tunnu hyvältä. Jos ihminen tuntuu yhtään epäilyttävältä, älä ota häntä talliisi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.2.25 21:10:16

Olen tyytyväinen koska heppa on kiltti, helppo, eikä edes sotke ikinä. Omistaja on asiallinen eikä ikinä vaivaa mitään ylimääräistä.

Lähettäjä: äpaiwnh 
Päivämäärä:   5.2.25 21:33:03

Mulla on ollut koko ajan vuokraaja, jo 15 vuotta. Hevonen toki vaihtunut välillä. Pelkästään hyviä kokemuksia kaikista, fiksuja, luotettavia, mukavia tyyppejä, osa tosi hyviä ratsastajiakin, Vab vähintään. Moni on jäänyt ihan ystäväksi vaikka ovat muuttaneet toiselle paikkakunnalle. Käyvät moikkaamassa mua ja heppaa kun käyvät täällä.
Ei mitään muuta kuin hyvää sanottavaa vuokraajista.

Lähettäjä: ~~~ 
Päivämäärä:   5.2.25 21:36:12

Pistä hakemukseen täysi-ikäinen, hyvät hevosmiestaidot yms. Karsii heti huolettomia ponityttöjä pois. Ei niissä kaikissa ole moittimista, mutta eivät aina hoida hommia sovitusti. Tee siis selväksi rajat, ja alaikäisen kohdalla varmista ovatko vanhemmat tietoisia vuokrasta yms.

Lähettäjä: äpaiwnh 
Päivämäärä:   5.2.25 22:33:28

Vielä: en ole koskaan ottanut alaikäistä vuokraajaa. Paras on joku 30-40v nainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.