Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Junnutunti ja gramaanit

Lähettäjä: Helps 
Päivämäärä:   4.2.25 22:46:08

Mitä mieltä hötänetin raati on semmosesta että junnut käsketään käyttämään sileän valmennuksessa gramaaneja? Tuli vaan mieleen, että eikö tää oo aika 80-lukua.

Re: Junnutunti ja gramaanit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 23:01:09

Ai niinku kaikille ratsusta riippumatta vai jollekin tietylle ratsukolle syystä x?

Lähettäjä: ~~~ 
Päivämäärä:   4.2.25 23:07:48

Gramaanit not, ei siis missään tapauksessa. En oikeen oo koskaan käsittänyt koko hommaa, miksi sellasia käytetään? Jos hevonen pitää päätä korkeella, eikö sen pitäis opetella kantamaan itteensä ja oo merkki lihaksien puutteesta?

Muutenkin vie tosi nopeesti hyberfleksioon /rollkur. Opettelee ratsastamaan väärin ja hevonen väärään asentoon. Tosi p#skat piuhat sanoisin, ei mitään hyötyjä. Tosi vanha juttu, ratsastuskoulussa jossa kävin vuosia saatettiin käyttää niitä tosi usein. Ainakin viikottain muutamalla eri hevosella, ei pitkiä aikoja ainakaan peruskäytössä varusteena.
Mut on haitalliset.

Päivämäärä:   4.2.25 23:09:27

Pitikin vielä junnuihin lisätä, niin että hyvä kun itellä pysyy kaks piuhaa lapasessa (esim. kanget), niin miten onnistuu lapselta/aloittelijalta? Sileellä muutenkin vähän sellanen... What

Päivämäärä:   4.2.25 23:18:40

En veisi ainakaan omia rahojani kyseiseen paikkaan. Ainoa paikka missä ymmärrän gramannit on hätäjarruna (maastossa), muuten niillä vempeleillä ei tee yhtään mitään.

Päivämäärä:   4.2.25 23:19:59

Entä thiedemanit, mitä mieltä niistä?

Päivämäärä:   4.2.25 23:41:17

Niitä oon itse joutunut käyttämään, eläinlääkäri sanonut että aiheuttaa selkävaivoja pitkään käytettynä, ihmekkös tuo. Hevonen ns. kyyryssä koko ajan. Itse jätin löysäksi, ei niistä ollut ratsastaessa mitään hyötyä ainakaan. 🤔 Sanoisin että taas sellanen mitä en tutuille suosittelisi ja ehkä vähän mulkoilen jos muut itse käyttää, muttei aiheuta samoja vihan tunteita kun nuo gramaanit, thiedemanit on kuitenkin niin harmittomat jos ruvetaan vertaamaan ja helpompi käyttää kun voi jättää löysälle...

Lähettäjä: Ø 
Päivämäärä:   5.2.25 00:43:21

Olikos se Klimke joka sanoi että "gramaanit kuuluvat vain kaikista taitavimpien käsiin ja he tietävät etteivät niitä tarvitse".

Eli ei, ehdoton ei gramaaneille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.