Lähettäjä: *
Päivämäärä: 4.2.25 17:42:10
"Kyllä saa kysyä alennusta noilla järjettömillä hinnoilla nykyään. Kyse ei ole siitä etteikö ihmiset arvostaisi. Voit toki kieltäytyä antamasta mutta tiedostat että moni mahdollinen asiakas tulee jättämään palvelusi joko vaihtamalla halvempaan tai lopettamalla kokonaan harrastuksen. Suomi ei ole niin täynnä miljonäärejä että hintoja voi kaksi kertaistaa noin vain. Pitkäaikaisia asiakkaita ei tule löytymään hintojen karattua järjettömiksi."
Sanot, ettei kyse ole arvostuksen puutteesta, ja sitten sanot asioita, jotka kertovat juuri arvostuksen puutteesta.
Väität yrittäjien tekemää hinnoittelua "järjettömäksi" ja uhittelet asiakkaiden kaikkoamisella - tilanteessa, jossa fakta kuitenkin on se, että suurin osa hevosalan yrittäjistä ei työllään todellakaan vaurastu vaan monet päinvastoin sinnittelevät saadakseen edes jonkinlaista palkkaa. Järjetöntä hinnoittelua ehkä hyvinkin, mutta eri suuntaan, kuin sinä annat ymmärtää.
Itse olen hevosalan yrittäjä, ja alennusta saa toki pyytää, mutta sellaista ei ole tarjolla. En ole hinnoitellut tietyllä tavalla huvikseni enkä läpällä vaan ihan perustelluista syistä. Asiakkaasta, joka ei tätä ymmärrä, ei jää kovin hyvä maku.
Ainoa poikkeus alennuksen antamiseen voi olla se, jos asiakas pystyy esittämään minulle jonkin syyn antaa alennusta - eli jos hän ehdottaa jotain diiliä, joka hyödyttäisi minuakin niin, että alennusta kannattaa antaa. Jos joku haluaa esim. ostaa jotain palvelua tai tuotetta poikkeuksellisen suuren määrän, paljousalennuksen kysyminen voi olla ihan perusteltua, ja voin sellaista jopa harkita. Siihen ei ole sen sijaan mitään syytä olemassa, miksi antaisin jollekin perusasiakkaalle alennusta ihan muuten vain.
|