Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosalalle opiskelemaan?

Lähettäjä: avuton 
Päivämäärä:   3.2.25 23:49:23

Tarvitsen todella apua.
Aloitin syksyllä lukion, koska en saanut muuttaa pois opiskelemaan hevosalalle. Ensin ajattelin että no vähän @!#$, mutta kyllä se siitä. Päätin kokeilla eläinlääkistä. No ei todellakaan mulle, fysiikasta napsahti nelonen ja kutonen (=kurssista 5), pitkästä matikasta kutonen ja nelosia, kemiasta uusinnan kautta vitoset.
No tässä sitten mietin että oisko musiikin opettaja mun alani? No ei siinä mennyt aineiden vaihdosta kun viikko kaks kun tuli taas paska fiilis.

Oon aina halunnut hevosalalle. Kaikkien aineiden arvosanat hipoo nelosta, eikä lukiosta löydy sopivaa alaa. Kaikki on vaan niin paskaa suoraan sanottuna. Kellään mitään kommenttia tähän touhuun? Asun Porissa, eikä lähellä ole kun - no Ypäjä, mutta ottaisin hevoshelvetin lukiohelvetin sijasta any day. Ehdottakaa ratkaisua ongelmiin (ja hevosopistoa jatkoa ajatellen..)

Ajattelin että kun oon 18v vaihtaisin hevosalalle, mutta samalla mietin onko järkeä, kun valmistuisin siitä kuitenkin melkein heti. Eli joudun any way olemaan tuolla tekemässä - ei mitään. Miten saisin vanhemmat muuttamaan mielensä...

Re: Hevosalalle opiskelemaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.2.25 00:04:19

Ei lukiossa vielä tarvitse tietää, mille alalle aikoo. Käy lukio läpi ja pohdi sitten uudestaan.

Päivämäärä:   4.2.25 00:06:24

Toisaalta arvosanasi kuulostavat niin heikoilta, että ammattikoulu voisi olla parempi vaihtoehto.

Lähettäjä: avuton 
Päivämäärä:   4.2.25 00:09:41

Peruskoulu vedetty 8-10 arvosanoilla, mutta lukio on vaan liian vaikeaa. Lisäksi, tässä ollaan ADHD diagnoosia tekemässä jo muutenkin..

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   4.2.25 00:18:28

Minä olisin suoraan peruskoulusta halunnut hevosalalle, vanhemmat eivät antaneet.
Lopputulos keskeytetty lukio, keskeytetty ammattikoulu, jossain välissä sitten kävin lukion iltapuolella loppuun samalla kun tein töitä (tallilla). Vielä vanhempien mieliksi pari keskeytettyä amk-tutkintoa sitten siihen perään, kymppitonnin opintolainavelat (meni hevosiin) ja nyt päälle 10v myöhemmin opiskelen hevosalaa ja tämä lienee nyt sitten se koulu josta myös vihdoin ne paperit saan ja ammattinimikkeen itselleni… Olen kengityspuolella joten töitäkin riittää nyt jo…

Että kyllä tällä kokemuksella sanoisin, mene sinne hevosalan kouluun…..

Lähettäjä: vvvvv 
Päivämäärä:   4.2.25 01:03:10

Mä olisin 15-vuotiaana ehdottomasti halunnut Ypäjälle. Mun vanhemmat kielsi ehdottomasti ja kotona oli hirveä sota asiasta. Nyt 25-vuotiaana en vois olla kiitollisempi ja olen sen äidille sanonutkin. Onneksi ne ei päästäneet!
Hevosala työnä on raskas, ikävä ja paska ala jossa ihminen on kropastaan rikki jo alta neljäkymppisenä. Palkat on surkeat, marketin kassakin ansaitsee enemmän.

Onneksi opiskelen nyt alaa jossa valmistun hyvään ammattiin ja mulla on varaa muutaman vuoden päästä ostaa hyvä hevonen ja pitää sitä laadukkaalla tallilla.

Käy nyt edes lukio loppuun. Saat satavarmasti arvosanat kohoamaan jos vaan viitsin lukea ja nähdä vähän vaivaa. Kuka tahansa normaaliälyinen selviää lukion läpi jos vähän viittii opiskella.

Mietit asioita uusiks sitten kun koulu on ohi.

Päivämäärä:   4.2.25 01:06:46

Yhtälailla siellä hevosopistolla joutuu opiskelemaan. On anatomiaa ja hevosten ruokinnan laskemista nyt näin esimerkiksi ja nekään ei ilman opiskelua ole mikään läpi huuto juttu. Yhtälailla siellä joutuu olemaan luokassa ja opiskelemaan eikä vaan hengailla tallissa heppojen kanssa ja ratsastella

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.