Lähettäjä: Paska kaveri?
Päivämäärä: 2.2.25 18:15:22
Miten ottaisit asian esille, että on ostanut paskan hevosen? Jos joku kertoisi teille asiasta, mitä tekisitte? myisittekö? astuttaisitteko? yrittäisittekö palauttaa?
Ystäväni osti n. 6kk sitten uuden oman hevosen sen jälkeen kun hän sai töissä ylennyksen ja oli varaa ylläpitokustannuksiin. Hän oli toisien ystävien kesken löytänyt hevosia myyvältä henkilöltä tämän hevosen, ja päättänyt ostaa. Ei käynyt koeratsastamassa. Itse tiesin hevosen ostosta vasta kun hevonen oli jo hänellä, eli en pystynyt vaikuttamaan hänen ostopäätökseen ennen ostoa. Kaveri ratsastaa hyvin, ja on tehnyt töitä nuorten hevosten sisäänratsastajana Belgiassa.
Rahaa ei tällä kaverilla ole kauheasti, joten osti n. 10t€ pudjetilla hevosen, osti ''projektin'', koska parempaan ei ollut varaa. Kuulemma selkä, niska, ja jalat rtg ilman löydöksiä. Myyntivideoissa minun mielestä liikkuu jännittyneesti, ja pukittaa. Hevonen tuotu Belgiasta.
7v tamma, sisäänratsastettu 5v iässä, ihan kiva suku. Hän ajatteli että tästä projektista saisi kivan 120cm tason ratsun. Hypännyt myyjällä 70-80cm luokkia vaihtelevilla tuloksilla - nollaradoista hylättyihin. Ravaa jäykästi, laukkaa kuin pomppupallo ja on laukassakin jäykän oloinen. Pysähtyy hypätessä usein, kyttää, pukittaa silloin tällöin. Kaveri on käynyt yhdet kisat tällä hevosella, hylätty 60cm, puhdas 70cm.
Kuulemma on niin vihreä ja kokematon, joten sen vuoksi kyttää kaikkea ja jännittyy. On kaverin ensimmäinen oma hevonen, ennen vain ollut ylläpito hevosia. Hän ei ikinä halua myydä tätä, koska on ensimmäinen oma hevonen.
Olen sitä mieltä että vaikuttaa kipeältä. Kuulemma eläinlekuri todennut terveeksi. Hampaat ja maha katsottu kuukausi sitten, kaikki ok. Miten ottaisin loukkaamatta esille että hevonen vaikuttaa kipeältä, että oli hutiostos, myyjä luultavasti kusettanut, tai ainakin että hän on maksanut tästä hevosesta aivan liikaa?
En ymmärrä miksi käytti melkein kymppitonnin ''kokemattomaan'' 7v ''projektiin'', kun samalla rahalla olisi saanut jonkun kivan 3-5v juuri äänratsastetun hevosen. En ymmärrä, miten hänen ratsastuskokemuksella ei nähnyt myyntivideoista että jotain on pielessä, ja että hänen perhe ja muut ystävät kannusti ostamaan tämän hevosen. Enkä todellakaan ymmärrä miksi hän osti hevosen joka jo myyntivideoissa näyttää omituiselta.
Kaverini hyppää nykyään myös minun hevosella 1-2x viikossa, menee hyvin 120cm tasoa. Ehdotin tätä itse hänelle kun ajattelin itsekseni että hänen itsetunto menee pilalle jos hyppää vain tällä omalla stoppaajalla. Hän ratsastaa hyvin ja todella pehmeästi, mutta tämä hänen ostama hevonen on aivan hirveä.
|