Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jälleen kerran: hevosten myynti-ilmot

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   30.1.25 12:14:41

Jos ilmoittaa Facessa myytäviä hevosia mutta poistaa kommentoinnin eikä laita mitään yhteystietoja, miten kiinnostuneen ostajan pitäisi ottaa yhteyttä? Savumerkeillä? Kirjekyyhkyillä?

Re: Jälleen kerran: hevosten myynti-ilmot

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   30.1.25 12:16:23

Jotkut tekee hevosen myynnin mahdottoman hankalaksi itselleen. Toinen esimerkki on ne, jotka laittavat ilmoitukset tyyliä "Tamma. Terve." Ja sitten suututaan kun kysytään lisäkysymyksiä.

Lähettäjä: YV 
Päivämäärä:   30.1.25 13:51:23

Eikö sille ilmoituksen jättäjälle voi laittaa facessa yv:n? Harvemmin sitä kommenttikentässä tehdään hevosesta kauppaa. Yleensä laitetaan yv:tä ja sitten kommenttikenttään vain ”laitoin yv”.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.1.25 13:54:43

"Jotkut tekee hevosen myynnin mahdottoman hankalaksi itselleen. Toinen esimerkki on ne, jotka laittavat ilmoitukset tyyliä "Tamma. Terve." Ja sitten suututaan kun kysytään lisäkysymyksiä."

Joo, ihan "parhaita" on kyllä just ne ilmoitukset, joissa ei kerrota juuri mitään ja sitten vielä topakasti ilmoitetaan, että "ei turhia kyselyjä". Jos ei halua käyttää aikaansa "turhiin" kyselyihin, niin eikö ne kaikki oleelliset asiat kannattaisi kertoa kerralla jo siinä ilmoituksessa sen sijaan, että vastaa erikseen jokaiselle kysyjälle? Jos ei kerro, aivan varmasti tulee niitä "turhia" kyselyjä siitä, että mikä hevosen nimi on, minkä kokoinen se on, mikä sen koulutustaso on, millä paikkakunnalle se on jne.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   30.1.25 16:19:56

90% myynti-ilmoista on huonoja. Myyjät ei tajua, että mitä paremman ilmoituksen laatii, sitä helpommin saa hevosen kaupaksi.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   30.1.25 16:31:50

Täydellinen myynti-ilmoitus (oletetaan, että kyseessä on ratsu):

Nimi, ikä, säkä ynnä muut perustiedot. Suku jos sopii siitoskäyttöön.
Tämänhetkinen koulutustaso, onko kisattu. Millaisessa käytössä ollut?
Millaiseen käyttöön sopii, kisahevonen, harrasteratsu, ratsastuskoulu? Onko maastovarma yksin tai yhdessä?
Terveydentila ja luonne.
Muuta huomioitavaa?

Myyjän yhteystiedot ja hevosen tämänhetkinen sijainti.

Muuta video, jossa näkyy perusaskellajit ja esimerkiksi estehevosella muutama hyppy.

Avot!

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   30.1.25 17:46:25

Itse kirjoitin syksyllä samasta aiheesta kun etsin hevosta. Niin huonoja myynti-ilmoja. Kaikkea oleellistakaan ei ehkä aina huomaa kirjoittaa, mutta myydään tamma ilmoitus ei anna edes aihetta kysellä lisää.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   30.1.25 18:06:05

Mä oon yrittänyt kysellä muutamaa. Mulle ei edes vastata.

Ihan aikuinen olen. Rahat heti valmiina hevosen ostoon ja oma talli. Kaikki kunnossa ja hyvä kk palkka. Vanhempi täti ratsastaja olen.

Asiallisesti kysynyt lisä kysymyksiä ja kertonut myös itsestäni. Enkä ole kysynyt vain hintaa tai muuta typerää.

Turhauttaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 18:49:33

Eihän hevosen hinnan kysyminen ole ollenkaan typerää! Täytyyhän se myyjän ajatus tietää ennenkuin voi edes päättää kannattaako hevosta mennä katsomaan. Jos on aivan liian kallis niin ei kannata haaskata kenenkään aikaa, jos on taas suhteettoman edullinen ilmoitettuihin spekseihin nähden niin ei silloinkaan kannata lähteä edes kokeilemaan ellei jostain syystä ole erikseen kiinnostunut kokeilemaan tulisiko siitä jotain.

FBssä ei saa kertoa hintaa, hevostallinetin markkinoissa on toimintaongelmaa, ratsut.fi on mahdollista että pelkkä hintaluokka on kerrottu. Kyllähän se tieto on siis jostain saatava.

Lähettäjä: Sl 
Päivämäärä:   30.1.25 19:21:22

Viestit osioiden viestit ei ht netissä mene aina perille. Testattu tuttujen kanssa. Myöskin fb suodattaa tuntemattomien viestit saavuttamattomaan. Fbssä on erikseen roskapostit /suodatetut/saatat tuntea/market place jne. Ja niitä saa eri alustoilla etsiä milloin mistäkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.