Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen dna-testi

Lähettäjä: Iiks 
Päivämäärä:   30.1.25 00:14:05

Onko kukaan teettänyt jenkeissä hevoselleen dna-testiä, jossa näkyy mitä rotuja hevosessa on? Muutamaan tällaiseen olen törmännyt tiktokissa. Itselläni on suvuton Baltian tuontiristeytys ja tekisi mieli ihan omaksi iloksi teettää tälläinen testi, mutta onko niissä mitään perää?

Re: Hevosen dna-testi

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.1.25 00:21:18

Huuhaata. Tamma ja varsa voivat saada ihan eri rotuja eli ei millään tapaa luotettava.

Lähettäjä: :3 
Päivämäärä:   30.1.25 11:31:06

Koirillahan nämä testit kai perustuu DNA:han ja geeneihin eli verrataan kuinka samanlainen x koira on kaikkiin maailman rotuihin
Nää on vähän harmaalla alueella kun rotujen sisälläkin on perimänvaihtelua
Olen teettänyt omasta katukoirasta testin ja ihan mielenkiintoista sitä oli lukea, kuinka tarkka ja pätevä se on niin en tiedä :DD

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   30.1.25 11:36:06

Testataanko noissa jotain tiettyjä geenimarkkereita? Ei kai ne koko genomia pura ja vertaa prosenttiosuuksina?

Päivämäärä:   30.1.25 11:41:27

En tiedä miten toimii, ainakin se testi jonka teetin koirasta antoi tulokset % osuuksina
X % rotua x
Y % rotua Y
A % rotua A
yms.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   30.1.25 12:44:12

Pitikö koirasta lähettää myös kuva? Joissain testeissä pitää.

Mitäköhän se testi kertoo puoliverisestä? Se kun on niin laaja käsite. Tuleeko tulokseksi 50% saksalainen pv ja 50% hollantilainen pv, vai mitenkä?

Päivämäärä:   30.1.25 13:27:58

Itse en lähettänyt eivätkä pyytäneet, piti lähettää vain sellainen vanupuikko ja putkilo mitkä tulivat paketissa mukana

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.