Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen vaiko poni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 20:55:40

Tilanne on se, että mulla on tällä hetkellä parikymppinen lv-tamma. Hänen kanssa välillä ratsastellaan, mutta terveysongelmien takia on lähinnä seurana ja maastakäsittelyssä. Sen lisäksi käyn tunneilla 1kerta viikkoon.
Nyt syksyllä voisi olla mahdollisuus ostaa toinen hevonen/poni. Rahaa olisi ylläpitämiseen, mutta ei sitten kuitenkaan esim säännölliseen valmentautumiseen.
Tykkään ratsastaa ja haluaisin kehittyä siinä(nyt tasoltani heB/re 80), mutta tykkään myös vain maastakäsitellä ja ohjasajaa.
Olen liikutellut nyt tuttujen ylläpidossa olevaa 3v poniristeytys tammaa, joka olisi hiljaisessa myynnissä. Tamma on tärkeä minulle, ja olen harkinnut sen ostoa, mutta en tiedä olenko valmis lopettamaan säännöllisen ratsastuksen, vai pitäisikö kuitenkin ostaa hevonen jolla voi myös ratsastaa. Kuitenkin, tiedän että en halua ratsastaa esim 6krt viikkoon vaan myös maastakäsitellä, ja isompien hevosten kanssa se aina jännittää toisinkuin shettiskokoisen ponin. Ratsastus itsessään jännittää välillä myös nykyään aika paljonkin, vaikka se onkin ihan mukavaa
Ostaakko siis tämä ponitamma vai jostain muualta isompi hevonen, vaiko päätyä välimuotoon ja ostaa vaikkapa 130cm poni jolla välillä voisi hölkkäillä selästä käsin?
Te, ketkä olette ostaneet shettiksen tai muun hevosen jolla ei voi itse ratsastaa, onko tämä kaduttanut?

Re: Hevonen vaiko poni

Päivämäärä:   29.1.25 21:06:18

Jos pidät juuri siitä ponista osta se mutta jos yhtään mietityttää se ratsastus niin osta isompi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.1.25 21:08:22

Minkä kokoinen olet?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.1.25 21:12:49

Toivottavasti kyse on kuitenkin 4v.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.1.25 21:16:35

Osta sen kokoinen poni tai pieni hevonen, jolla voit ratsastaa.

Päivämäärä:   29.1.25 21:26:53

Mä ottaisin aloittajan tilanteessa jonkun ison ponin. Jos aloittaja on siis ponikokoinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.25 21:33:50

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 29.1.25 21:12:49

Toivottavasti kyse on kuitenkin 4v.

Miksi? Alle nelivuotiaitakin kun täytyy käsitellä, ja samalla niille voi opettaa hyödyllisiä asioita.

Lähettäjä: åoweifh 
Päivämäärä:   29.1.25 23:53:15

Käyttäisin rahani ennen kaikkea säännölliseen valmentautumiseen, ihan sama millä nelijalkaisella. Olet ja pysyt surkeana ratsastajana ilman opetusta.

Jos haluat vain puuhastella maastakäsin etkä ollenkaan ratsastaa, niin sitten poni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.