Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Redditin itkut myyntiponista

Lähettäjä: — — 
Päivämäärä:   29.1.25 00:29:42

Taas hirveä haloo myynnissä olevasta ponista jolla on kesäihottuma, myyntitekstissä maininta ”tarvitsee loimen ja hupun”.

Tämä kyseinen ex-omistaja oli ponin pelastanut halvalla teurasautolta tietäen pahasta kesäihottumasta, myynyt itse eteenpäin ja nyt parkuu kun on taas myynnissä. Kehtaakin myöntää vielä oman virheensä.

Palvelus olisi ponille ollut se teurasauto alunperinkin. Mitä niitä sieltä kaikkia pelastamaan, terveempiä
on maailma täysi.
”Koska halvalla sain”.
Myyty mikä myyty, turha itkeä enää jälkeenpäin jos on joutunut kiertoon. Olisi itse laittanut pois.

Kesäihottumakin on vähän sellainen että joissain paikoissa voi vaivata todella paljon, toisessa sitten taas hyvin lieväoireinen.

Re: Redditin itkut myyntiponista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.25 00:35:33

Ihmettelin samaa, miten kehtaa valittaa netissä kun on itse sen ponin myynyt myös. Ja sitten pommitetaan myyjää viestein ja kommentein. Ainakin itse sain ilmoituksesta tarpeeksi hyvän käsityksen siitä mikä tilanne ponilla on terveyden suhteen.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   29.1.25 07:20:13

Ei todellakaan olisi pitänyt kenenkään laittaa tuota ponia eteenpäin. Reddit postaaja kertoo että poni on kiertänyt useita koteja ennen 'teurasautosta' pelastusta. Olisi laittanut pois kokonaan jos tilanne on noin paha

Lähettäjä: Semma 
Päivämäärä:   29.1.25 10:52:27

Millä ikinä ihminen voikin oikeuttaa itselleen sen, että "pelastaa" teuraskuntoisen hevosen ja myy eteenpäin ja itkee kun se ostaja ei tarjoakaan loppuelämän kotia mitä näissä aina peräänkuulututetaan, vaikka "pelastaja" ei itsekään kyennyt tarjoamaan sellaista. Kai tuo sädekehän kiillotus ja jokunen tonni rahaa sitten jaksaa pitää näitä toimijoita liikkeellä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.1.25 14:28:25

Pitäisi olla joku ymmärrys siitä milloin hevoselle on parempi se teurasauto kuin kiertopalkinto.

Näitä ”pelastajia” riittää, ja sitten laitetaan eteenpäin kirkkain silmin väärin ymmärrettynä.

Tämän ex-omistajan pitäisi peiliin katsoa, itse hän on sen sairaan yksilön ostanut ja vielä kehdannut laittaa myyntiin.

Kerran tehty lopetuspäätös sairauden tai muun ongelman takia pitäisi olla pätevä, koska sille on aina perusteltu syy. Lopetuksesta ei hevonen kärsi. ei enää pelasteta niitä sieltä sairaita yksilöitä kuopan reunalta ”kyllä mä tämän hoidan loppuelämän”.

Ja jos poni on mennyt välittäjälle myyntiin, ei välttämättä ole sen välittäjän vika että ei tiedä ihottuman laajuudesta etenkään talvella kun ei oireile. Välittäjä myy niillä tiedoilla jotka hänelle on annettu.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.1.25 15:01:14

Kummallahan meistä tökkii luetunymmärrys? En tiedä parkumisesta, mutta mun mielestä ihan aiheellista varoittaa eri kanavilla että "loimi ja huppu" ei riitä. Kerran ponia pitää pestä, lääkitä ja loimittaa ihottuman takia, ei kyseessä ole mikään perusjuttu. Patenponit & siihen liittyvät "ammattilaiset" nyt kiertäisin muutenkin kaukaa mutta täähän on taas yksi syy miksi. En yllättyisi jos itse mestarit tämänkin takana.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.1.25 15:03:14

Viime aikoina on kyllä ollut paljon näitä tapauksia, että sympatian, somecloutin ja draaman nälkäiset ex-omistajat huutelevat "totuuksia" itse kiertoon laittamistaan hevosista.

Tässäkin tapauksessa kuolema olisi ollut ponille palvelus...

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   30.1.25 16:10:12

Samoja ajatuksia, joku järkevä kerran oli jo päättänyt lopettaa hevosen kärsimyksen, mutta pakko oli pelastaa. Hetken ilo jonka jälkeen ei kuitenkaan itse raaskinut päästää pois vaan jatkoi kiertoa. Varsinaisen pelastaja... Varsinkin kun hän kerran todella hyvin tietää, kuinka pahana ihottuma ponilla on. Ihan saisi peiliin katsoa!

Päivämäärä:   30.1.25 16:17:06

En liity asiaan millään muulla tavalla kuin luin tuolta Redditistä.

Ja kyllä, tätä ei olisi pitänyt koskaan edes pelastaa sieltä teurasautolta, lopetus olisi silloin jo ollut ponille oikea vaihtoehto. Elämä pahan ihottuman kanssa on kärsimystä.
Turhaan itkeä perään, kun ollaan laitettu itse eläin kiertoon eikä monttuun.
Varoitus toki aiheellista, voihan olla että PP ei edes tiedä ongelmasta. Mutta kun ponin paikka olisi ollut jo aikoja sitten taivaslaitumilla. Vastuullinen omistaja hoitaa myös eläimen lopetuksen eikä laita kiertoon ja huutele vielä somessa perään.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.1.25 17:30:50

Miksi aloittaja et nostanut tätä Reddit keskustelussa esiin vaan aloitit täällä aiheesta uuden keskustelun? Ettei syy vaan olisi se, että täällä voi sama ihminen keskustella (lähes) keskenään useamman nimimerkin takaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.1.25 18:01:11

En ole koskaan ymmärtänyt tätä teurasautosta elukoiden "pelastamista." aina päätyvät osaamattomille ihmisille. Ja eläin kärsii..

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   30.1.25 19:07:36

Ohi alkuperäisen aiheen, mutta jos hevosta ei tarvi pestä ja loimittaa, niin ei se kesäihottumainen ole. Kaikki itikan kutinat eivät ole ihottumaa.

Päivämäärä:   30.1.25 19:12:18

” Miksi aloittaja et nostanut tätä Reddit keskustelussa esiin vaan aloitit täällä aiheesta uuden keskustelun?”

Mistä tiedät kuka siellä on kommentoinut mitäkin? Anonyymi on sekin palsta kuten tämäkin.
Olen kirjoittanut vain tämän nimimerkin takaa, ei ole tapana keskustella itseni kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.