Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen edellinen omistaja pommittaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.25 18:01:39

Joka viikko tulee kyselyä mitä kuuluu, miten menee, onko ratsastusvideota & kuvia, en haluaisi olla ilkeä mutta eikö tässä nyt vois jokin roti olla :D muilla vastaavaa?

Re: Hevosen edellinen omistaja pommittaa

Päivämäärä:   23.1.25 18:24:37

Lakkaa vastaamasta?

Päivämäärä:   23.1.25 18:30:16

Itse olen sanonut, että päivitän someen sen mitä päivitän, etten erikseen laita mitään enää

Päivämäärä:   23.1.25 18:55:17

Kuulostaa aika raskaalta, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää. Voit kuitenkin jättää vastaamatta, tai sanoa vaan suoraan, että kerrot hevosen kuulumisia sillon kuin itse haluat. En tiedä kuinka kauan hevonen on sulla ollu, mutta luulisin, että jossain vaiheessa vanha omistaja lopettaa kyselyn joka tapauksessa. Jos tuore ostos, niin ihan ymmärrettävää, että entinen omistaja haluaa tietää miten hevosella menee, ja nekin voi kuitata vaan sanomalla että ihan hyvin. Voi tuntua vähän turhauttavalta, mutta joillekkin luopuminen on vaikeempaa ja sillon se voi helpottaa kun miten hevosella menee.

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   23.1.25 19:22:00

Minä möin hevoseni muutama kuukausi sitten ja tahtoisin tietää kaiken siitä miten siellä menee. Kerran sain alussa videon ja paristi sen jälkeen kuulumisia, mutta janoan lisää :D pelkään kuitenkin aiheuttavani tuollaisen reaktion kuin aloittajalla enkä uskalla laittaa mitään viestiä etteivät epäile hulluksi. Tein kyllä selväksi myydessä että mulle saa lähettää videoita, mutta koska niitä ei ole tullut, olen tulkinnut että haluavat tutustua itsekseen ja pidättelen itseäni koko ajan laittamasta viestiä. Täytyy ajatella että heillä sujuu hyvin siellä kun mitään ei kuulu!

Lähettäjä: Gebardi 
Päivämäärä:   23.1.25 19:30:57

Olen joutunut estämään kerran yhden hyvin yli-innokkaan hevosen entisen omistajan. Alkoi viattoman oloisesta kuulumisten kyselystä, mutta aika äkkiä hänen kyselynsä ja viestittelynsä meni aivan överiksi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.1.25 19:39:41

Mun kans tekis mieli kysellä kasvattini kuulumisia, mutta en kehtaa oikein kysellä kun en ole itse suoraan tälle tyypille hevosta myynyt. :D jos joskus jotain hevosesta laittaa someen, niin sitten siinä olen kysellyt kuulumisia.

Lähettäjä: ???? 
Päivämäärä:   23.1.25 19:44:09

Alkuun saattaa kaivata. Tai kokee unohtaneensa antaa tärkeitä neuvoja yms. Ap rauhoitu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.1.25 19:45:17

Miksi on vaikeaa olla mukava? Ei ole iso vaiva pitää yhteyttä, ja helpottaa toisen luopumisen tuskaa. Kyllä se siitä ajan myötä jää.

Päivämäärä:   23.1.25 19:52:54

Mun mielestä kasvateista kehtaa kyllä kysellä, ainakin sen jokusen harvan yhteydenoton verran. Ja muutenkin kehtaa kysyä, kunhan ymmärtää yskän jos vastausta ei tule, tai tulee joku ympäripyöreä vastaus, mutta ei enää oma-aloitteisia jatkokuulumisia.

Mutta tuollainen pommittaminen on kyllä hullua. Itse en halua hevosen entistä omistajaa säännölliseen kuulumistenvaihtoon. Kerran tai kaksi kuulumiset ok, muutoin itse ainakin arvostan rauhaa tutustua ja tehdä hevoseni kanssa itse ja muodostaa siihen oman suhteeni ilman että joku jatkuvasti muistuttelee millainen se on ollut ja miten on tehty edellisellä omistajallaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.25 20:25:32

Monia hevosia omistaneena ja myyneenä, mulla saa kyllä vanhat ja uudet omistajat laittaa viestiä, mutta pitää riittää se, että kuulumiset käy kertaalleen läpi. Uudet omistajat saa kysyä kyllä, jos jotain radikaalia on, mutta muuten ei mulla kiinnosta miten hevosella menee, se on myyty niin se on myyty. Sama kun ostan hevosen niin myyjästä riippuen saatan laittaa seuraavana päivänä viestin, että kaikki ok tms, mutta siinä se.

Nykyisen hevosen myyjä pyysi laittamaan kuulumisia, en vastannut siihen mitään, koska en todellakaan jaksa mitään viikottaisia tai kuukausittaisia selontekoja. Ei ole onneksi kysynyt perään..

Lähettäjä: Rosee 
Päivämäärä:   23.1.25 20:26:48

Olen joutunut valitettavasti kerran myös estämään yhden hevoseni entisen omistajan, kun viestittelystä ei muuten tullut loppua. Normaali kuulumisten kysely silloin tällöin ei haittaa minua lainkaan. Esim toisen hevoseni entinen omistaja Hollannista kyselee hevoseni kuulumisia noin kerran vuodessa edelleen ja seurailee kisatuloksiamme vuosia kauppojen teon jälkeen. Oikein mielelläni hänelle vastailen ja olen mukava, kun hänkin on mukava minulle. Mutta se viestipommittaja ex-omistaja jonka jouduin estämään ei tehnyt sitä enää millään tavalla hyvän maun rajoihin mahtuvalla tavalla. Silloin oli pakko vaan olla kylmä ja lopettaa kaikki vastailu.

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   23.1.25 20:28:10

Tuo aloituksessa kuvattu kysely ei kyllä ole enää normaalia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.