Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ylläpitosopimus kotitallilla

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   20.1.25 13:22:09

On tullut tilanne eteen, että hevosesta on luovuttava. En halua hevosta myydä, päivien vuokrauksessa ei ole järkeä kun maksan jokaisesta päivästä vähintään saman itse, en ole lopettamassa suht tervettä treenikunnossa olevaa hevosta.

Olen miettinyt ainoana järkevänä vaihtoehtona hevosen antamista ylläpitoon. Kuitenkin niin, että täytyisi pysyä kotitallilla. Tämä olisi tietysti sopimuksessa.

Mitä tälläisessä ylläpitosopimuksessa pitäisi ottaa huomioon? Onko kokemusta, löytyykö ylläpitäjiä tälläiseen diiliin?

En halua antaa hevosta ylläpitoon muualle, kun olen lukenut niin monia kauhukertomuksia...

Re: Ylläpitosopimus kotitallilla

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.1.25 13:25:40

Itse en ottaisi hevosta ylläpitoon, jos sitä ei saa siirtää haluamalleen tallilla.
Kotitallilla ylläpidossa kuvio menee yleensä niin, että omistaja on liikaa mukana.

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   20.1.25 13:27:40

Joo, tässä ei vaan vaihtoehto ole muuttaa - Liian suuri riski ;)

Mutta kaikki kokemukset tervetulleita!

Lähettäjä: Heta 
Päivämäärä:   20.1.25 14:31:40

Onko hevonen siis sinun kotonasi vai onko "kotitalli" se missä se asuu nyt?
Riippuu millaiset puitteet tallilla on ja onko millaisessa paikassa eli onko ympärillä aktiivisia hevosihmisiä. Jos asutte jossain perähikiällä, voi vuokraajan löytyminen olla melko haastavaa.

Itse päädyin antamaan omani pois kotoa, koska en yksinkertaisesti löytänyt ketään tänne. Teimme hyvä kirjallisen sopparin ja kaikki on sujunut hyvin. Meni pitkän linjan hevosperheeseen. Saan videoita ja kuulumisia säännöllisesti ja kaikki on sujunut hyvin. Tarkoituksena on, että hevonen palautuu syksyllä minulle takaisin. Minulla ylläpitoon anatmisen syynä oli raskaus.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.1.25 14:46:29

Kun antaa hevosen pois ylläpitoon niin pitää olla valmis ottamaan takaisin hoidettavana/lopetuskuntoisena. Näin on tapahtunut monesti näissä kuvioissa. Mielummin myyt. Ylläpitäjä saa muuten ilmatteeksi hevosen käyttöönsä ja helpompi laiminlyödä. Myynnissä on joutunut jotain maksamaan ja silloin tavaraa hieman enemmän arvostetaan.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   20.1.25 15:04:54

Tallikaveri etsi hevoselleen ylläpitäjää juurikin kotitallille. Kyseessä pienempi yksityistalli, mutta ei hevosen omistajan kotipihassa. Sijainti kuitenkin aika syrjäinen. Ei löytynyt ylläpitäjää. Yhteydenottoja tuli jonkin verran, mutta ei yhtään vakavasti otettavaa. Hyvä ylläpitäjä löytyi melko nopeaa sen jälkeen, kun luopui tuosta, ettei saa viedä muualle vaatimuksestaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.