Lähettäjä: kisaavat?
Päivämäärä: 19.1.25 16:55:06
Toisen topan innoittamana:
Miten oma seurasi ”palkitsee” tai muistaa talkoolaisia ja onko eroa siinä, kilpaileeko talkoolainen vai ei?
Toisessa topassa aloittaja kertoi, että kaikki talkoolaiset saavat kisoissa kahvia ja makkaraa. Kisaaville talkoolaisille seura maksaa lisäksi kisaluvan ja kisamaksut. Jos talkoolainen ei kilpaile, hän saa kahvin ja makkaran lisäksi samat edut kuin jäsen, joka ei talkoile.
Aloin miettiä omaa seuraani. Kilpailen ja talkoilen. Kaikki talkoolaiset saavat kahvia/teetä ja tapahtuman pituudesta riippuen ruuan (usein keittoa, joskus makaronilaatikko tms) tai sämpylän sekä makkaraa.
Koska kilpailen, seura maksaa minulle kansallisen kisaluvan kuittia vastaan joulukuussa, jos olen saanut 2 hyväksyttyä suoritusta kansalliselta tasolta kuluvalla kaudella ja olen kerännyt 5 talkoopistettä. Kansallinen lupa on n. 125 €, joten seura maksaa minulle kahvin ja ruuan lisäksi n. 25€/kerätty talkoopiste.
Paljon on talkoilijoita, jotka eivät kilpaile eikä perheenjäsen kilpaile (talkoopisteensä saa siirtää perheenjäsenelle). En ole ainakaan kuullut, että oma seurani heitä palkitsisi. Syyskokouksessa joku (yksittäinen henkilö) saa Vuoden talkoolainen -palkinnon. En tiedä, onko kyseessä pelkkä kunniakirja vai onko mukana ”oikea” palkinto (lahjakortti tms).
Oma seurani todennäköisesti kohtelee eriarvoisesti talkoolaisia riippuen siitä, kisaavatko he vai eivät.
|