Lähettäjä: Löytyykö
Päivämäärä: 19.1.25 14:02:30
Heti alkuun: Talkoilen erittäin mielelläni seuran järjestämissä kisoissa. En kisaa, niin olen talkoolaisena koko päivän. Muissa seuran tapahtumissa (esim. match show) sitten sen mukaan, löytyykö sopivaa tehtävää, kun en näyttelytoiminnasta mitään ymmärrä.
Edellisellä paikkakunnalla kuuluin seuraan, joka tuki kilpailijoiden lisäksi myös ei-kilpailijoita. Seura maksoi valmentautumistukea myös ei-kilpaileville. Edellytyksenä tuen saamiselle (oli sitten kisaaja tai harrastaja) oli se, että talkoili seuran kisoissa.
Joitain vuosia sitten muutin Etelä-Pohjanmaalle ja olen yrittänyt löytää paikallista seuraa, joka tukisi myös harrastajia (sitä talkoilua vastaan).
Kaikki seurat, joita olen katsellut, tukevat kisaajia (maksetaan mm. kisaluvat, lähtömaksut jne), mutta ei-kisaavien talkoolaisten ”tuki” on pikkujoulut ja mahdollisesti bussimatka Hevoset-messuille, jotka ovat avoimet myös kaikille, jotka eivät talkoile.
Vinkatkaa seuraa, jossa huomioidaan myös ei-kisaavia ahkerat talkoolaiset. Alueena Etelä-Pohjanmaa, ettei kisatalkoisiin tule liian pitkä matka.
|