Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Concreto

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   19.1.25 08:50:19

Millaisia ovat luonteeltaan ja ratsastettavuudeltaan edesmenneen Concreton jälkeläiset?

Tiedän että jokainen on yksilö ja tamma vaikuttaa myös paljon, mutta jotain laajoja linjoja voi varmasti vetää.
Suomessa näitä on kuitenkin jonkin verran. Jos olet saanut kokemusta useammasta niin kerro ihmeessä mikä on näppituntuma.
Kiinnostaa, koska tällainen nuori olisi myynnissä ja harrastajana luonne on mulle terveyden ohella ykkösjuttu.

Olisin laittanut kysymyksen kasvatuspuolelle, mutta se näyttää ihan kuolleelta…

Re: Concreto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.25 08:58:36

Itse kuullut monen sanovan että concreton jälkeläiset eivät välttämättä ole sieltä helpoimmasta päästä.

Oletkohan katsonut samaa nuorta hevosta mitä minä :D hylkäsi juurikin concreton takia..

Lähettäjä: Hiipa 
Päivämäärä:   19.1.25 09:03:01

Samoin olen kuullut ja nähnyt, että ovat hankalia eivätkä harrastajalle ykkösvalinta.

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   19.1.25 09:12:03

Jep, eivät ehkä harrastelijalle paras vaihtoehto. Ihmettelen että miksi oli niin suosittu ori jonka "jokainen" halusin tulevalle varsalle isäkseen..

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.1.25 09:32:23

^Tiinehdytti hyvin, joten sen takia paljon käytetty.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   19.1.25 09:33:57

Millä tavalla hankalia?
Onko kovapäisiä, reaktiivisia, pelokkaita vai mitä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.25 09:59:09

Omanarvontuntoisia ja ja potkivat huoletta päin jos ihmisen tekemiset ei miellytä. Ratsastamaan asti kun pääsee niin lahjoja löytyy, mutta kouluttamassa ja käsitellessä saa miettiä hevosen motivoimista ihan eri tavalla kuin monen muun kanssa.

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   19.1.25 10:02:50

Sama kokemus, eivät helpoimmasta päästä käsitellä ja ratsastaa. Ihan kyvykkäitä kyllä

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.1.25 10:13:40

Kyvykkyyttä ei juuri ole radoilla näkynyt.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.1.25 11:48:51

Ja erilaisia löytyy. Meillä varmaan sitten emän peruja käytös (en ole enää
Ikinä
Nähnytkään), sillä meidän 8-v on taas maailman kiltein hoitaa ja käsitellä. Ei olla ikinä nähty edes luimivan.
Ja ratsastettaessa kyvykäs ja nopea, ei helpoin. Mutta ei kovapäinen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   19.1.25 12:04:06

Vaatimattoman näköisiä, monesti pienehköjä, keskinkertainen kapasiteetti, osa on aivan tuntipuksuja luonteeltaan ja osa taas yliherkkiä. Sitten kun pitäisi oikeasti alkaa tekemään kunnolla töitä, niin että on raskasta ja korjataan, niin eivät enää välttämättä niin kivoja. Silloin kun mennään vielä mukavuusalueella niin kaikki ok. Ori itse oli hieno ja huippusukuinen, hyvä tiineyhdyttäjä. Harmillisen vaatimatonta jälkeä kuitenkin periytti, näin voi sanoa, koska jälkeläisiä on tosi paljon mutta kilpahevosia niistä ei monestakaan ole tullut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.25 12:09:30

Kyvyiltään vaatimattomia (eivät kiinnosta ammattilaisia), luonteeltaan todella haastavia - juuri tuollaisia, että mukavuusalueella saattaa sujua, mutta sitten antavat kyllä palaa, kun ruvetaan pyytämään. En ostaisi. Tiinehdytti tosiaan hyvin, siksi yhteen aikaan käytettiin paljon.

Lähettäjä: C varsa 
Päivämäärä:   19.1.25 12:13:25

Minulla on concretolainen. Paljon käsitelty pikkuvarsasta lähtien. Hieno luonne on tällä. Oppivainen ja ihmisrakas.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.1.25 12:23:20

Tunnen yhden Concretolaisen, kyseinen hevonen on maailman kiltein ja hyvä niin, koska on melko suurikokoinen ja vähän sellainen ai oho, olit siinä. Kiltteys pelastaa sen, että ei aina ihan kunnioita ihmisen tilaa (ei ikinä kuitenkaan tarkoituksellisesti). Ratsastaessa kevyt ja kulkee omalla moottorilla.

Päivämäärä:   19.1.25 12:43:51

Eiköhän tuo ettei kilparadoilla paljoa jälkeläisiä näkynyt johdu enemmänkin ratsastajista kuin orista. Eipä suurinosa minkään orin jälkeläisatä päädy kilpakentille.

Päivämäärä:   19.1.25 12:46:27

Kyvyttömiä usein, toki myös käytetty niille vaatimattominmillekin tammoille. Pieniä monesti, ihan kelpo tuntijunia jos on käsitelty johdonmukaisesti

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.