Lähettäjä: Ratsu
Päivämäärä: 18.1.25 12:25:23
Omakasvatti,ikää 15v. Aina ollut kiltti,mutta itsepäinen ja orimainen.Pelkää kaikenlaista,kuten vesilätäköitä,varjoa maassa.Nuorena lastausongelmainen kun vaan päätti ettei mene.Sittemmin oppi menemään.On iso ja vahva.Siis iso ja vahva.Ketju leuan alla talutuksessa koska menee sinne minne katsoo,ei varsinaisesti vie sinne mut pää ihan tunnoton jos kääntää sitä vasemmalle vaikka,ketjulla kevyt ja tulee hyvin perässä.Osaa myödätä paineelle,siitä ei oo kyse,vaan luonne on tyypillinen jyrä joka ei niin välitä. Yhdistettynä hirveään herkkyyteen ja "pomo" luonne,eli jos sitä jännittää niin tekee silleen et pysyy itse turvassa,ihan sama mitä siinä tilanteessa ihminen sanoo.Kinnerpatit ja tosi jäykkä alkuun,hyvä jos jalat nousee maasta tai pysyy ravissa.15min päästä tai jos aloittaa laukalla niin on niin reipas ja kuuma jopa.On niin vahva,että pärskähtää ja ratsastaja menee mukana kaulalle,taitavakin. HeA tasoinen,osaa olla kiva ja pehmeä.
Ongelmaksi alkanut muodostua,että kovalla kentällä ei voi nivelvaivaista liikuttaa ,ei halua mennä kovalla muutenkaan, ei esim. Oikein ravaa maastossa jos tie kova. Jäljellä on vaan huonot ominaisuudet eli on koko ajan sekä jäykkä, itsepäinen ja ns.säikky.Kesät yleensä ihan ok.Alkanut vaan motivaatio mennä. Vuokrata sitä ei voi kun ei löydy taitavia ratsastajia,arat se kiikuttaa ihan minne lystää kentälläkin. Vahva ja hyvä lihaskunto pitäs olla ihmiselläkin.Sitku oikein hyvä ja kovassa kunnossa niin saattaa kentälläkin kuumua ja tehdä rajuja käännöksiä vähemmän ratsastaneella.
Ihan hirveän kiva ihmisen kanssa muuten,mut semmonen ylifiksu ja itse päätöksiä tekevä. Oon miettinyt sen pullahevoseks jättämistä ja sit lopulta lopettamista. En oikein tiedä onko sen kans järkeä edes ratsastaa kun se ei johda mihinkään ja itse en ehdi sitä liikuttaa niin tuntuu ihan turhalta sit et liikkuu 2x viikossa ja on aina kamala.. Jotenkin huono omatunto edes miettiä lopettamista. Aina ollut semmonen isoin ego mitä tallista löytyy,ruuna siis. Mut noi kinnerpatit tehny sen liikkumisessa niin jäykkää alkuun et motivaatio treenata sitä on loppunut. Yritetty kortisonia mut ei auta.Ell myös hoitanut ja viime vuonna piikitetty lähes kaikki nivelet läpi kerran.
|