Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsehoitotallin käytännöt

Lähettäjä: Anza 
Päivämäärä:   15.1.25 00:21:51

Onko teillä määritelty mitään aikaikkunaa hevosen hoidolle? Meillä itsehoitotalli ja on kiva kun saa tulla sekä hoitaa hevosen omien aikataulujen mukaisesti, mutta nyt kun kartoitin muita paikkakunnan samanlaisia talleja niin vaikutti oudolta että tietyt asiat mm ruokintaan ja tarhaukseen pitäisi hoitaa tietyssä aikaikkunassa. Tuntuu kovin joustamattomalta ja siksi ainakin itse olen itsehoitotallissa että saan hoidettua hevosen omien aikataulujen mukaan.

Re: Itsehoitotallin käytännöt

Lähettäjä: IRL 
Päivämäärä:   15.1.25 00:49:35

Hevosten kannalta parempi kun tietyt asiat hoidetaan yhtä aikaa.

Meillä "assisted DIY", avustettu itsehoito, puolihoito, miksikä nyt haluaakaan suomentaa. Tallin puolesta annetaan arkisin aamulla valmiiksi jätetyt rehut ja viedään hevoset ulos samaan tapaan kuin täysihoitoasiakkaiden hepat. Iltaisin sitten jokainen DIY-asiakas hakee omansa sisään ja ruokkii kun itselleen sopii (toki siis myös huolehtii karsinan siivouksen, heinät, vedet jos ei ole automaattikuppia). Viikonloppuisin ja pyhäpäivinä DIY-omistajien itsensä kontolla on hoitaa myös aamut, ja kyllä on helkatin paljon levottomampaa kun osa hevosista ruokitaan ja pistetään ulos seiskalta, viimeiset iltapäivällä tai ei ollenkaan ja loput sitten siinä välissä.

Eli ymmärrän erittäin hyvin säännöt esim. juuri tarhaamisen aikatauluille. Ainahan sitä voi sopia tallikavereiden kanssa hoitokimppoja jos vaikka itselle aamut on hankalia ja jollekin kaverille taas illat. Win-win-win kun hyötyy itse, kaveri ja hevoset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 01:39:12

No meillä piti hevosten olla ulkona 6-8 aamulla ja sisällä 18-20. Suurin osa osallistui tallirinkiin, jossa jokainen vuorollaan kävi tekemässä aamutallin ja iltatallin (hevosten tarhaus ja ruokinta). Niidenkin jotka eivät osallistuneet rinkiin piti noudattaa myös yllä olevia aikatauluja.

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   15.1.25 12:58:32

Meillä itsehoitotalli tallivuoroilla jotka jaetaan hevosten omistajien kesken. Aamutalli tehdään 6-8välillä, päivätalli 11-13 välillä, iltapäiväheinät 16-18 välillä ja iltatalli 20-22 välillä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.1.25 14:21:18

Meillä ainakin tarhataan laumoissa, joten tietyt asiat hoidetaan tietyissä aikaikkunoissa. Jos hevonen ei ole tarhassa kun heinät jaetaan, omistaja huolehtii asian itse. Eikä heiniä tietenkään voi jakaa laumaan vain yhtä hevosta ajatellen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.