Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitkä kirjat tulisi jokaisen ratsastajan lukea?

Lähettäjä: Pyh 
Päivämäärä:   14.1.25 23:58:49

Nyt mielipiteitä ja hurjimmassa tapauksessa jopa perusteluja kehiin, mistä kirjoista olet itse saanut ratsastukseen eniten eväitä.

Itse luin vastikään Sally Swiftin Centered Riding - kirjan suomennoksen, osa suomennoksista oli kyllä niin huonoja, että taidan vielä hankkia kirjan englanniksi ja uudelleenlukaista, mutta silti osa mielikuvaharjoituksista (ainakin näin vielä ihan tuntiratsastajalle) oli kyllä silmiä avaavia. Vaikka osa taas menikin hieman ohi, mm. lantion sisäinen flyygeli ei oikein tahtonut avauta :D

Ja ei, ratsastamaan ei voi oppia vain lukemalla, mutta kyllä kirjoista voi hyviä vinkkejä ja näkökulmia saada. Siispä hötönetin suosituksia kehiin!

Re: Mitkä kirjat tulisi jokaisen ratsastajan lukea?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.1.25 00:03:58

Kyran kirja on tosi hyvä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.1.25 00:55:11

Centered Riding löytyy muuten netistä englanniksi ilmaiseksi luettavaksi, en osaa täällä linkittää, mutta ihan ensimmäinen hakutulos googlessa antaa tämän!

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   15.1.25 02:11:05

Soini Talaskiven Suomalainen hevoskirja

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   15.1.25 07:56:27

Nuno Oliveiran kokoelma, Kyra, joku moderni hevosenkoulutusopas, joka selittää miten hevonen oppii ja miten ihmisen tulee hallita oma energia ja mieli En keksi yhtä kirjaa itse olen lukenut artikkeleita: nettivalmennuksia jne. Ehkä joku Kaimio/TRT/ warwick Schiller kombona

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.