Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele seuraa kilparatsastajalle, hyvät edut

Lähettäjä: << 
Päivämäärä:   13.1.25 12:25:26

Oman seuran toiminta alkanut nyppimään niin paljon, että kuulostelen muita vaihtoehtoja. Seuroja kun on miljoona ja kaiketi liityn sellaiseen seuraan jonbka alueella en edes toimi, ei siis kiinnosta kivat seuratoimintaillat. Mainosta seuraasi jos teillä on:

- Hyvät edut kilparatsastajalle (esim kilpailuluvan maksu tms)
- Ei velvoitetta käydä talkoissa saadakseen ne edut (tämä siis jos on kauempana, tampereen alueella asun itse)

Re: Suosittele seuraa kilparatsastajalle, hyvät edut

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   13.1.25 12:35:00

Karalla on hyviä valkkuja, sekä este että koulu. Maksaako oikeasti joku seura kilpailuluvan? Seura tai alue??

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 12:40:27

Meidän seura maksaa kilpailuluvan, mutta sen edellytys on osallistuminen talkoisiin ja varainhankintaan (=kilpailujärjestäminen). Miksi mikään seura maksaisi tukia sellaiselle jäsenelle, joka ei hyödytä seuraa mitenkään?

Lähettäjä: TJ 
Päivämäärä:   13.1.25 12:42:18

^ Oma seurani maksaa alue- ja kansallisen luvan, kun on ko. tasolta tietyt tulokset. Maksetaan myös osallistumismaksut niistä luokista, joissa sijoittuu (tässä tietty max. raja).

Vastineeksi pitää talkoilla tietty määrä vuoden aikana.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   13.1.25 12:46:49

Eipä taida löytyä seuraa, joka maksaa ratsastajalle kilpailuluvat ilman talkoovelvoitetta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.25 12:52:17

Meillä maksetaan kansallinen kilpailulupa takautuvasti, jos tarpeeksi tarpeeksi hyviä tuloksia. Välillä on myös aluelupaan sovellettu samaa. Ei ole talkoilu- tms. velvoitetta. Mutta ei myöskään kaivata sellaisia jäseniä, jotka eivät halua seuran toimintaan osallistua muutoin kuin rahan saajana ja siksi asiaa ei missään mainosteta ja päätökset tehdään vuosi kerrallaan.

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   13.1.25 12:59:02

Aloittaja koittaa saada noukittua rusinat pullasta.

Valitettavasti en usko sellaista pullaa olevan. Nykyiselläänkin seuratoiminta on niin keskitetty muutaman aktiivisen ja ahkeran toimijan selkänahkaan, etten usko vapaamatkustajien olevan kovin pidetty vaihtoehto.

Talkoisiin siis mars, niin saatat saada pieniä etuja.

Lähettäjä: Choco 
Päivämäärä:   13.1.25 13:08:00

Lähettäjä-
Päivämäärä13.1.25 12:52:17

Meillä maksetaan kansallinen kilpailulupa takautuvasti, jos tarpeeksi tarpeeksi hyviä tuloksia.

Tämä etu on ollut kaikissa seuroissa mihin olen itsekin kuulunut, kisoissa oikeasti hyvin menestyvät seuran edustajat palkittu noin. Eikä talkoilua tms ehtona.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.1.25 13:28:13

Mitä SULLA on tarjota seuralla? Miten paljon olet valmis hankkimaan seuralle tuloja, että olisit oikeutettu seuralta saamaan? Ei seuratoiminta todellakaan mene niin, että sinne vaan prinsessana jäseneksi ilmoittaudutaan ja sitten odotetaan satiinityynyllä saavan kilpailuluvat ja edut itselle. Jaan niin, että sinä jäsenenä teet työtä seuratoiminnan eteen ja hankit sitä rahaa, että sulle jotain tukia annettaisiin.

Lähettäjä: jure 
Päivämäärä:   13.1.25 14:14:13

Oikeasti hyvin pärjänneille saattaa iso seura maksaakin luvat, ilman että tarvitsee osallistua varainhankintaan. Siitä vaan kyselemään ja kisamenestystä hankkimaan.

Meidän keskikokoisessa seurassa maksettiin ennen kisaluvat kaikille, mutta sitten loppui vapaamatkustajien tukeminen, eli on osallistuttava kisajärjestelyihin jos haluaa tukia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.1.25 14:48:47

Eli pitäisi vain saada etkä ole valmis antamaan mitään? Seura saa susta muutaman euron jäsenmaksua, mikä sussa on niin erityistä että just sulle pitäisi antaa niitä etuja? Mistä ajattelet että seura saa rahaa sun tukemiseen?

Päivämäärä:   13.1.25 14:56:23

jure, saako kysyä, että miten seuralla oli varaa maksaa kisaluvat kaikille halukkaille? Täällä tuntuu että kanttiinituottojen jälkeenkin saa nipinnapin vain tarjoiltavat pikkujouluihin.

Lähettäjä: jure 
Päivämäärä:   13.1.25 15:42:15

Heh: Järjestimme parina vuonna monet kisat, etenkin estekisoissa oli hyvät tuotot. Samaan aikaan seurassa oli kansallista kisaavia vain pari henkilöä, joten meillä oli hyvin varaa maksaa heidän luvat + kaikkien aluetason kisaajien luvat.

Sittemmin seuran aktiivien järjestelyinto on vähän hiipunut, järjestämme 1-2 kisaa vuodessa ja ei ne tosiaan yleensä ole mitään rahasampoja. Joskus kyllä estekisat vetää vieläkin todella hyvin väkeä ja saadaan kivasti käyttövaroja seuralle.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   13.1.25 15:51:18

Mua vähän huvittaa nämä "Mitä SULLA on tarjota seuralla? " kyselyt :D

Sain samaa kommenttia, kun joskus täällä kyselin myös itselle uudesta seurasta vinkkejä. Aikoinaan olen pienille seuroille antanut omasta ajasta, osaamisesta ja selkänahasta niin paljon että tuskin on lähivuosina MITÄÄN annettavaa mihinkään seuralle kuin oma jäsenmaksu. Onneksi sen ymmärsinkin sitten (että pienissä seuroissa toimitaan sillä pienellä piirillä) ja liityin yhteen Suomen suurimpaan vaikka asun useiden satojen kilsojen päässä seuran toimipaikkakunnasta. Heitä tuskin voisi vähempää kiinnostaa vaikka en mihinkään seuratoimintaan tule osallistumaan.

Päivämäärä:   13.1.25 15:57:04

Huutomerkki, ehkä niitä kyselyitä on siksi, että aloittaja itse on nyt vailla seuralta merkittäviä etuja ja rahanarvoista hyötyä aikomatta itse laittaa tikkua ristiin niiden vuoksi.

Se on ihan fine, jos liittyy vain johonkin seuraan olematta sen toiminnassa mitenkään mukana. Itse kuulun seuraan vain vakuutuksen vuoksi. En osallistu tapahtumiin, en tunne seurasta ketään, halusin vain jäsenyyden jotta minulla on vakuutus joka varmasti kattaa hevosten kanssa sattuneet tapaturmat ja oikeus kilpailla seurakisoissa.

Mutta jos seuralta odottaa jotain etuja - toimintaa, tapahtumia, tai kisalupien tai kisamaksujen maksamista - niin silloin pitää ymmärtää että jäsenten täytyy tehdä jotain niiden vastineeksi.

Päivämäärä:   13.1.25 15:58:51

Ja mitä maksoin tänä vuonna jäsenyydestä?
60€, josta 58€ on liiton osuutta.
Eli seuralle jää käteen minun jäsenyydestäni ruhtinaalliset 2€ tälle vuodelle.
Sillä kahdella eurolla en oleta saavani kovinkaan paljoa etuja.

Lähettäjä: plå 
Päivämäärä:   13.1.25 16:05:30

"mua vähän huvittaa nämä "Mitä SULLA on tarjota seuralla? " kyselyt :D"

--Mua kyllä huvittaa enemmänkin nämä kyselyt, että mistä saisin 50-200 euron vuosittaisen edun ilman mitään vastinetta.
Nykypäivänä et todennäköisesti mistään.

Lähettäjä: pöh puh 
Päivämäärä:   13.1.25 16:19:50

Kisaluvat ovat mitätön hyttysen pieru siinä mitä harrastus kokonaisuudessaan kustantaa.
Ei kannata juosta minkään muutaman kympin tai satasen perässä minnekään. On se joku hinta minunkin ajalla ja se hinta on paljon enemmän. Käytän aikani ensisijaisesti omaan valmentautumiseen, talkoilkoon he ketkä jaksaa...

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   13.1.25 16:28:25

Pöh puh: kun ei vaan ole kohta niitä talkoilijoita lainkaan, kun aloittajan kaltaiset lokit odottaa käsi ojossa. Ei ole halua tai haastamista muille mitään järjestää, ei edes niitä valmennuksia.

Lähettäjä: Tattinen 
Päivämäärä:   13.1.25 16:42:40

En ole pariin vuoteen kuulunut mihinkään seuraan, mutta ennen sitä kuuluin pienehköön paikalliseen seuraan. Alueluvat maksettiin takaisin 2-3 sijoituksesta sillä tasolla, kansalliset luvat 2-3 hyväksytystä tuloksesta. Lisäksi jaettiin valmennustukea 50-100 €/vuosi, riippuen hakijoiden määrästä. Näitä etuja tietenkin tarkasteltiin vuosittain, mihin seuralla on varaa. Tuet piti kilpailijan itse muistaa hakea määräaikaan mennessä, ei auttanut selitellä "mutku, sitku"... Lisäksi menestyneet ratsastajat palkittiin muistamisilla joka vuosi.

Myöhemmin siirrytty kyseisessä seurassakin talkoovelvoitteeseen. Muuten ei saatu kisoihin riittävästi kökkijöitä, ja sama 5-10 hengen porukka joutui vetämään kisat läpi keskenään. Kaikki halusivat kermat päältä, mutta ei oltu valmiita laittamaan tikkua ristiin saadakseen rahallista tukea seuralta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.1.25 16:53:50

Täytyyhän ihmisen olla vähän tyhmä, jos luulee voivansa kisata ilman mitään talkoopanosta. Jääkiekossa tämmöisen vanhemman lapsi saisi kyllä treenata normaalisti, mutta peleissä ei tulisi peliaikaa niin alkaisi vanhemmalle yhteisen hyvän eteen työskentely kiinnostelemaan.

Ja toisekseen, vaikka esim. mun ajasta maksetaan 200-300€/h, en kehtaisi mennä kisoihin patsastelemaan ja olemaan Se Seuran Hylkiö, jonka sosiaalinen status olisi miinuslukemilla.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   13.1.25 18:50:42

En suosittele. Seuralle jää per jäsen vain pari euroa. Teen paljon hommia seuran eteen ja ärsyttää juuri ihniset jotka haluavat vaan rusinat pullasta, eväänsä liikauttamatta ja ilmaiseksi. Käytännössä ne lupamaksut tulee meidän talkoolaisten selkänahasta, koska ainoat vähäiset tulot on lähtömaksut ja kioskin tuotot. Moni talkoolainen vielä käyttää itse rahaa että leipoo kioskiin. Pakkohan ei ole, mutta osa näkee seuran yhteisenä juttuna, jossa kaikki puhaltaa yhteen hiileen. Rahoilla maksetaan sitten esim. hevoset-messuille bussi.

Mekin on maksettu aiemmin kisalupia, mutta kyllä se on osalle jäseniä aika epäreilua, varsinkin kun ns. tuntiratsastajat ei välttämättä pääse kisaamaan juurikaan.

Aloituksesta tuli vain tosi paha mieli :/

Lähettäjä: elle 
Päivämäärä:   13.1.25 18:56:17

Ratsutiimi! maksaa kilpailuluvat olikohan 4 puhdasta rataa vastaan eikä tarvi olla talkoo juttuja, saa alennuksia eri hevostarvikeliikkeisiin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.