Lähettäjä: **
Päivämäärä: 12.1.25 21:47:21
Minun on tänä talvena pitänyt poistaa omista seuratuists tosi monta kotitalliharrastajaa ja jopa estää tilejä ja faceryhmien kirjoittelijoita, jotta heidän päivitykset ei pomppaa silmille suositelluissa julkaisuissa.
Elämän ja hevosharrastuksen kurjuudesta valittaminen on tosi inhottavaa luettavaa. Ja jokainen somettaja ja faceryhmävalittaja luulee olevansa ainoa joka siitä valittaa, jokainen heistä yrittää olla nasevin valittaja, maksimoida kurjuutensa.
Joten some on henkisesti ihan todella raskasta luettavaa talvisin. Ja syksyisin. Ja keväisin. Aiemmin riitti, että ei vaan seurannut valittajien tilejä, mutta nykyään niitä pukkaa sitten suosituksissa faceen, instagramiin, threadsiin, tiktokkiin, kaikkialle, ja niitä pääsee pakoon vain estämällä käyttäjät.
Ja tuntuu tosi rajulta toimenpiteeltä blokata joku vain siksi että hänen somesisältö ei ole kivaa luettavaa. Mutta kun minä en vain halua täyttää vapaa-aikaani muiden valituksella.
Ymmärrän, että kotitallilla harrastaminen on vaikeaa - olen kotitallilainen itsekin - mutta silti toivon että somevalitusta vähennettäisiin. Se somessa jurnuttaminen on vain oman pahan olon jakamista kaikille muille.
Kaikista raskaimpia kavereita tosielämässäkin on ne, joiden pilvessä on aina kurainen reunus ja jotka valittavat koko ajan.
|