Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vatsa sekaisin ratsastuksesta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.1.25 18:53:24

Onko muilla tätä? Ratsastuksen jälkeen tuntuu että sisukset on aivan solmussa, ja usein tähän liittyy myös vatsan sekaisin menemistä. Näin käy 100% varmasti jos menee paljon harjoitusravia, keventelystä ei niinkään.

Re: Vatsa sekaisin ratsastuksesta

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   12.1.25 19:07:42

Miten pitkän välin pidät syömisen jälkeen? Itse tarvitsen 3 tuntia isoliikkeiselle hevoselle. Tai minulla ei mene niinkään sekaisin mutta tulee kipeäksi.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   12.1.25 19:18:17

Keliakia teki tuota. Joskus piti keskeyttää valmennus. Diagnoosin ja ruokavalion myötä loppui täysin. Pidin 4h paastoa ennen ratsastusta, ei auttanut, koska kyse on suoliston ärsytyksestä hölskeessä. Juoksussa sama homma 30min oli maksimi ja siihen jäi. Sen jälkeen tulokset parantuneet huomattavasti ja ratsastaa voi tuntitolkulla, mitään rajaa ei enää ole.

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   12.1.25 19:26:22

Itsellä myös ibs ja gluteeniyliherkkyys. Ennen näiden tietämistä oli usein niin, että juoksin kesken tunnin vessaan. Vessassa olin mahakramppien takia yleensä lähemmäs tunnin eli harvoin ehdin enää kesken jääneelle tunnille takaisin. Lämmin ilma jotenkin vielä pahensi, että kesähelteillä oli välillä tosi paha.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.1.25 20:46:32

Kiitos vastauksista. Pitääkin alkaa testaamaan tuota "paaston" keston vaikutusta. Tänään oli ehkä vain 1,5h siitä kun olin syönyt välipalaa ja oli kyllä tosi kurja olo ratsastamisen jälkeen ja se tuntuukin aika vahvasti ylävatsalla mutta myös suolistossa. Juoksu aiheuttaa joskus kiireen vessaan isommalle hädälle, mutta ei samanlaista pahoinvointia ja "sisusten sekoittumista" kuin ratsastus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.