Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiusaamiskulttuuri hevospiireissä

Lähettäjä: Ihmettelen 
Päivämäärä:   11.1.25 12:41:42

Olen tauon jälkeen palaamassa ratsastusharrastuksen pariin vaativalle tasolle. Näitä ketjuja lukiessa aloin miettiä, että onko ihmisten kiusaaminen ja arvostelu jotenkin muuttunut pahemmaksi? Tietenkään netissä ei voi tietää kuka kirjoittaa, mutta täällä hevosalan ammattilaisetkin käyttäytyy todella törkeästi välillä.

Olen myös etsimässä uutta nuorta hevosta. Onko noissa ratsuhevosten kasvatusporukoissa tapahtunut joku muutos? Jos lukemani pitää paikkaansa niin eräältä en ostaisi edes perunoita käytöksen vuoksi.

Re: Kiusaamiskulttuuri hevospiireissä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.1.25 12:46:50

Oma mielipiteeni on, että kiusaaminen on muuttanut muotoaan. Se, mikä aiemmin tapahtui täysin face to face, on siirtynyt osittain nettiin.

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   11.1.25 12:53:17

Meneppä redditiin tuonne heppateinien kanavalle. Sinne oksentaa junnut pahaa oloaan 24/7 ja kiusaaminen on sitä luokkaa, että jos minun muksuja olisivat niin saisivat järjestelmällisesti selkäänsä vähintään henkisesti.

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   11.1.25 12:55:23

Olen työskennellyt useassa paikassa hevosten parissa Suomessa ja ulkomailla ja tullut kyllä törmättyä jos jonkin sortin kiusaajiin. Tuntuu että hevosalalle päätyy kaikki jotka ei tule ihmisten kanssa toimeen tai osaa ihmisten kanssa työskennellä. Jotkut joita on joskus vaikka kiusattu ja ovat päässeet hevosalalla töihin niin purkavat oman pahan olonsa muihin työntekijöihin ja itseään "alempiin". Ja kateus hevosalalla on varmaan se pahin asia. Ja se että vain oma näkemys/tietämys on ainoa oikea, muut ei tiedä eikä osaa mitään. Ja tämä kailotetaan kovaan ääneen ja pidetään huoli että kaikki kuulee.

Parista työpaikasta olen itse joutunut lähtemään kun en ole kestänyt hirveää käytöstä. Eikä mun tarvitsekkaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.1.25 12:56:59

Oma mielipiteeni on, että kiusaaminen on muuttanut muotoaan. Se, mikä aiemmin tapahtui täysin face to face, on siirtynyt osittain nettiin.

Kyllä selän takana on puhuttu niin kauan kun on ihmisiä ollut...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.1.25 13:35:45

Ehkä vähän hölmöä verrata lasten käytöstä aikuisiin. Tosin jotkut aikuiset jäävät lapsen tasolle.

Päivämäärä:   11.1.25 13:39:30

Nuorten nettikiusaaminen on ihan järkyttävää. Jotenkin kun näille saisi iskostettua päähän, että vaikka sanot asian netissä niin sillä voi silti olla seuraukset. Tiktokissa jaetaan muiden videoita pilkallaan, herjataan ja masinoidaan muita hyökkäämään toisten käyttäjien kimppuun. Voit tehdä haukkumisvideon toisesta käyttäjästä, sitten se video lähtee leviämään ja saa vaikka 50000 näyttökertaa. Olisiko ysärillä ilkeä kommentointi saanut ikinä noin isoa yleisöä? Nykynuorilla on jotenkin todella matala kynnys huudella netissä ihan mitä sattuu, kun seurauksia ei tunnu olevan.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.1.25 13:40:43

On kyllä yhtä raukkamaista kiusaamista kuin ennenkin, nyt vaan kirjoitetaan nimettömänä ja monella eri nimimerkillä.
Varsinkin sellaiset jotka päin naamaa mielistelee, mutta sitte kirjoittaa tänne paskaa.

Päivämäärä:   11.1.25 13:41:02

Ongelma on myös se että luullaan olevansa muita parempia ja hevosten rääkkäämistä nähdään joka puolella. Osa syynä myös aikuiset jotka huutavat että kaikenlainen hevosten pito on väkivaltaa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.1.25 13:50:46

Niin. Onko se lopulta niin ihmeellistä, jos lasten nettikiusaaminen on mitä on? Monesti vanhemmat on samanlaisia. Mitä kotona kuulee niin siitä tulee todellisuutta.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   11.1.25 13:51:21

Kummallista. En ole koskaan kokenut tulleeni kiusatuksi. Vaan en ole missään sosiaalisissa alustoissa repostelemassa omaa elämääni eikä muiden olemiset tai tekemiset kiinnosta. Ystävien kanssa jutellaan ja pähkäillään syntyjä syviä. Se riittää minulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.