Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heinätyynyt kengällisellä

Lähettäjä: Maasturi 
Päivämäärä:   6.1.25 15:52:21

Mulle toimiva systeemi hevosen kanssa olisi jos laittaisin heinät tyynyjen sisään punnittuina ja antaisin ruokinta-aikoina vaan hevoselle tarhaan. Mutta kengälliselle nuo eivät taida sopia mitenkään tarttumisriskin vuoksi.
Haybag on mielestäni ainoa, joka sopisi myös kengitetyille.
Heinät annetaan kolmesti päivässä ja pyrin hidastamaan heinänsyöntiä. Verkot jne on tiedossa, näitä tyynyjä olen vielä mietiskellyt siis, toimivatko?

Re: Heinätyynyt kengällisellä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.25 15:56:34

Ei. T.kengittäjä

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   6.1.25 16:01:38

Meillä ei kyllä ikinä tarttumisriskiä ollut mutta tyyny oli täynnä hokin reikiä ja lisäksi toinen repesi ulkona käytössä kun oli vähän pakkasta plus hevonen tykkäsi uittaa sitä juoma-astiassa joten totesin että ei kiitos.

Päivämäärä:   6.1.25 16:01:43

No sieltä tuli selvä vastaus heti. Näin ajattelenkin, mutta silti olisin halunnut ajatella näiden toimivan kun olisivat olleet niin näppäriä täyttää ja käyttää.

Lähettäjä: ˆ^ˆ 
Päivämäärä:   6.1.25 16:02:15

Hevosellani on ollut jo pidempään kaksi erilaista heinätyynyä, eikä se ole kertaakaan jäänyt niihin kengistään kiinni, vaikka aika puuhakas kaveri onkin. Alkuun annoin tyynyn vain silloin, kun ehdin itse pitää vähän hevosta silmällä, mutta nykyisin uskallan hyvin jättää tyynyn hevoselle karsinaan yöksi.

Lähettäjä: vilma 
Päivämäärä:   6.1.25 16:05:44

meillä on ollut usean vuoden kengällisilläkin käytössä eikä ikinä kukaan jäänyt kiinni vaikka jaloillakin pyöritteliöitä on ollut. voin suositella!

Lähettäjä: Aarre 
Päivämäärä:   6.1.25 16:26:02

Täällä heican tyynyjä kolmella kengällisellä eikä oo ollut onkelmia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.25 16:36:23

Ei ongelmia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.25 16:54:33

Täällä ollut tyynyt käytössä useamman vuoden kengällisillä eikä ole ikinä tarttunut kiinni. Tai jos on, on hevonen sen itse irrottanut eikä missään oo mitään näkynyt. Edes tohelotorvelo ei onnistunut tyynyyn jäämään kiinni.

Päivämäärä:   6.1.25 17:14:56

Mitä tyynyjä teillä siis on käytössä?

Equiaran hayplay:tä mainostetaan turvalliseksi. Heican tyynyistä olen kuullut ja lukenut.
Nyt mulla on yöheinät puuilon equitaren heinäkassissa, vähän heinätyynyn tyyppinen ja kestävä on. Onko noissa heinäkasseissa nyt mitään muuta eroa heinätyynyihin kuin että tyynyt saa suljettua? Heinäkassithan saa myös suljettua irtolukoilla. Mä ajattelin heittää tyynyn heinäastiaan irrallisena, toki se sieltä varmasti nostetaan ylös mutta hidastaisi vähän kuitenkin.

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   6.1.25 18:22:30

Heica kestää, muut ei.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.1.25 18:39:36

Heican tyyny ollut kengällisellä kaksi vuotta käytössä, edelleen ehjä!

Lähettäjä: XY 
Päivämäärä:   6.1.25 18:45:57

Meillä astuttiin hokeilla päälle, ja revittiin hampailla rikki.

Idea hyvä, mutta toteutus huono. Ei ole minun hevosen kestänyttä tyynyä.
Nämä mitkä tavallisella ompelukoneella ommellaan, voi heittää suoraan roskiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.