Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämpimimmät sukat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.1.25 03:04:56

Millainen sukkakombo paras talvella jos käytössä tavalliset ratsastussaappaat ilman lämmintä vuorta? Pohjallisen pois ottamalla mahtuu vähän paksumpikin sukka, muttei mitään tosi paksua ja nilkan kohta melko kapea. Vinkkejä?

Re: Lämpimimmät sukat

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   6.1.25 09:16:25

Villasukka. Sen paksuinen mikä mahtuu

Päivämäärä:   6.1.25 09:16:57

Ja siis jää väljäksi ettei purista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.1.25 09:38:55

Kysyn tässä sivussa,harrastus loppui ja yli jäi Helsingin villasukkatehtaan villasukkia 4 paria. Kehtaanko kaupata vai laitanko roskiin.hygieniaa mietin, kun villapesulla vaan voi pestä.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.1.25 09:46:34

Alimmaiseksi ohut, mahdollisimman paljon villaa sisältävä retkeilysukka jostain ulkoiluvälinekaupasta. Mieluiten ohut, väljempi villasulla siihen päälle jos mahtuu, ja näiden kahden sukan väliin varpaiden alle aktiivilämmitin. Näin itse pärjään.

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   6.1.25 10:15:02

Mulla on villapohjaiset urheilusukat ja niiden päällä tavalliset itse neulotut villasukat joissa varvas on paksua 100% villaa ja loput tavallista seiskaveikkaa. Varren resori neulottu nilkasta oikein kireäksi niin mahtuu saappaaseen.

Päivämäärä:   6.1.25 10:18:17

Prismasta ostin muutama vuosi sitten merinovillaiset laskettelusukat. Sen jälkeen ei ole tarvinnut ratsastussaappaista luopua talvisinkaan. Perjantaina ratsastin -20 asteessa, ei palellut.

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   6.1.25 10:28:29

Eikös joskus ollut vinkkinä villasukka saappaan päälle? Oliko ideana eristää sillä rautajalustin kengästä? Nykyään ei varmaan paljon ole noita rautajalustimia.

Päivämäärä:   6.1.25 10:32:24

Alle ohuet merinovillaiset pikkusukat ja päälle HIHSn sukkamyyjältä ostetut " maailman parhaat" , ohuet, harmaat villasukat (mikähän niiden merkki olis, varrelliset, kahta harmaata).
Samantyyppisiä on ollut myös HÖÖKSissä.
Näillä pärjätty hyvin.

Päivämäärä:   6.1.25 11:06:03

Uhipin villaiset ratsisukat

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   6.1.25 11:14:38

Siinä kesäsaappaassa pitää olla tarpeeksi tilaa, että sinne mahtuu enemmän sukkaa. Itse laittaisin ehkä jonkun paksumman villapohjallisen, jonka kanssa juurikin villasukkat. Minulla on talvisaappaat, mutta palelen TODELLA herkästi, joten paras kombo on ollut ne karvavuoriset ratsastussappaat, sisälle tosi ohut w-healing tai back on track sukka ja siihen päälle vähän reilut, ohuet villasukat. Näillä ei ole vielä koskaan palellut. Tuo villasukka saappaan päällä on myös kokeilemisen arvoinen juttu.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   6.1.25 13:06:09

Kokeile foliopohjallisia, ne eristää hyvin lämpöä, vaikka metallijalustimet kylmyyttä hohkaakin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.1.25 14:14:41

kiitos vastauksista!
Mahtavatko perus 7veljestä langasta tehdyt sukat olla lämpimät jos saisin mahtumaan. Mutta laittaako tällaiset suoraan paöjaaseenjalkaan vai pitäisikö alla olla joku ohuenohut sukka

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   6.1.25 14:18:44

Lämmitettävät pohjalliset.

Päivämäärä:   6.1.25 14:26:34

"Mahtavatko perus 7veljestä langasta tehdyt sukat olla lämpimät jos saisin mahtumaan. Mutta laittaako tällaiset suoraan paöjaaseenjalkaan vai pitäisikö alla olla joku ohuenohut sukka"

Jos laittaa sukan väliin niin sekin pitää olla villaa. Jos ahtautta kengissä niin sitten mieluummin pelkästään se 7-veljestä sukka paljaaseen jalkaan.

Lähettäjä: Maika 
Päivämäärä:   6.1.25 14:35:57

Ei riitä 7veikkasukka. Ennemmin mahdollisimman paksu merinovillasukka. Itsellä joskus ihan sisällä +20 paleli varpaat, 2 villasukat päällekkäin ei auttanut mutta kun vaihtoi alle meronovillasukat ja siihen villasukat, niin lämpeni. Ja palelelen siis muutenkin herkästi enk ikinä lähtisi pelkällä villasukalla liikenteeseen.

Päivämäärä:   6.1.25 14:57:19

Ei missään nimessä kannata väkisellä survoa liikaa sukkaa, jos ilmaa ei ole välissä niin ei kyllä lämmitäkään. Minä mieluummin ratsastaisin jollain perus talvikengällä kuin kesäsaappaassa jossa palelee.

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   6.1.25 15:00:36

Juu villasukan eristävyys pn mennyttä jos sukka on ahtaassa kengässä puristuksissa. Eli lämpimien varpaiden a ja o on se että kengät on väljät.

Lähettäjä: Twiit 
Päivämäärä:   6.1.25 16:46:06

Jos kesäsaappaat ovat oikean kokoiset, ei niihin kauheasti ekstraa mahdu. Tänään ratsastin itse -15 asteessa koulutreenit näissä https://viljarshop.com/p41906/hkm-talviratsastussaappaat-country-arctic , alla villasekoittenen ratsastussukka ja villasukka. Suht hyvin pysyi varpaat sulana.

Lähettäjä: Oikoo 
Päivämäärä:   6.1.25 16:57:00

Jos et saa tarpeeksi lämpimiä sukkia mahtumaan, niin kertakäyttöiset varpaanlämmittimet, maksaa 2 euroa ja sen voi lämpimistä varpaista maksaa jos menee saappailla. Mä meen välipäivinä toppakengillä ja saappailla jos meen kunnolla

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   6.1.25 17:24:54

Kipa: Näin tosiaan tehtiin ainakin 90-luvulla ja kumiset kalossit laitettiin vielä noiden saappaiden päällä olevien villasukkien päälle. Aikamoista... Mutta toimivaa, kovilla pakkasillakin.

Päivämäärä:   6.1.25 18:56:51

Löysin instagramista suosituksen myös lämpenevistä kertakäyttöpohjallisista. Yltää siis koko jalkapohjan mitalle! Maksoin kärkkäisellä 2,90e retki -merkkiset.

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   6.1.25 21:39:20

Hiihtosukat , villapohjasukat -tykkään niistä. Muutenkin tekniset alusvaatteet , en palele hikitreeninkään jälkeen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.25 21:53:00

Merinovillasukat on ihan parhaat. Itse ostin paksut merinovillasukat ja niiden kanssa ei tarvitse mitään muuta, varpaat pysyy lämpimänä kesälenkkareissa pitkillä yli tunnin kestävillä pakkaskävelyillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.