Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sisäisen ponityttösi suurin haave?

Lähettäjä: fantasia 
Päivämäärä:   4.1.25 21:09:47

Mistä hevosiin liittyvästä asiasta haaveilit lapsena? Tai nyt aikuisena? Haave voi olla ns. realistinen tai sitten se saa olla täysin villi kuvitelma vailla järjen hiventäkään. Kaipaan inspiraatiota, joten kiinnostaa kuulla, mikä olisi juuri sinun unelmiesi täyttymys :)

Re: Sisäisen ponityttösi suurin haave?

Lähettäjä: russipussi 
Päivämäärä:   4.1.25 21:33:26

Haaveilin, että aikuisena kasvattaisin russponeja. Minulla olisi kolme jalostukseen hyväksyttyä oria ja lauma tammoja. Se haave ei ikinä toteutunut/toteudu, mutta russponin haluaisin kyllä vielä hankkia, ehkä sitten vanhana mummona voin ostaa pari sellaista pihankoristeeksi ja omaksi ilokseni :)

Lähettäjä: Pulkka 
Päivämäärä:   4.1.25 21:37:11

Haavelin, että voisin aina ratsastaa shettiksillä. Kasvoin 170-senttiseksi. :D

Lähettäjä: Nunnu 
Päivämäärä:   4.1.25 21:40:34

Haaveilin maastoilevani niin paljon kuin huvittaa. Ja sen olen aikuisena toteuttanut, yksin ja yhdessä, monilla eri ratsuilla erilaisissa paikoissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.25 21:41:38

Olen 50 vuotias ja en päässyt lapsena ratsastamaan joten ahmin kirjaston hevoskirjoja. Yksi kirjasuosikkini oli Ella Winblad von Walterin " Ratsastus värikuvina" jossa Louise Nathhorst ratsasti isolla ihanalla ponilla.
Olen aikuisena harrastanut hevosia ja ratsastusta ja on ollut kaksi suomenhevostakin mutta haaveilen edelleen siitä omasta isosta tummanruunikosta tai papurikkokimosta ponista jota hoivata ja jolla ratsastaa.

Lähettäjä: Aikuinen 
Päivämäärä:   4.1.25 22:27:55

Oma överihieno talli

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   5.1.25 00:14:10

Upea kartano jonka ikkunasta katselisin laitumillani käyskenteleviä täykkäreitä joita kasvattaisin.

Päivämäärä:   5.1.25 00:56:57

Sama kuin tädillä, paitsi saksanratsuponeja halusin kasvattaa ja katsoa kartanon ikkunasta kun käyskentelevät isolla laitumella, jossa on lampi keskellä.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   5.1.25 01:50:27

Haaveilin kans lapsena omasta hienosta kartanotallista, jossa se suosikkiykköshevonen olisi joku spirit tyylinen ori, joka ois ihan kamala villikko kaikille muille, mutta mun kanssa joku spesiaali syvä yhteys :D. Enään en kyllä haaveile tuollaisista yhden ihmisen ongelmatapauksesta yhtään...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 02:38:20

Että olisin tosi täydellinen, kuuluisa ja tyylikäs kouluratsastaja:D Anky van Grunsven ja Isabell Werth olivat mun suurimpia idoleita. Olisi oma juurikin joku kartanotalli jossa olisi kuvankauniita isoja puoliverisiä. Joka paikka olisi tietysti aina tiptop ja kiiltäisi puhtauttaan ja meininki olisi tyyliä maneesissa kattokruunut. Jossain vaiheessa olin myös kovasti innostunut matkaratsastuksesta (aika iso kontrasti tuohon kouluratsastushaaveeseen) mutta en saanut siihen vanhemmilta tukea niin jäi ihan haaveilun ja parin pidemmän maastoretken tasolle.

Poni-ikä iskenyt vähän jäljessä kun nyt haluaisin että olisi pieni poni tai pari. Voisin ajaa kärryillä tai käyttää niitä näyttelyissä. En enää haluaisi mitään isoa puoliveristä.

Päivämäärä:   5.1.25 06:51:39

Oon lapsesta asti halunnut welsh cobin. Tuskin tulee koskaan toteutumaan mutta antaa unelmien elää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.1.25 11:27:46

Se oma hevonen ja väri musta. No mulla on nyt sellainen ferrarin keulamerkki ;D

Lähettäjä: fantasia 
Päivämäärä:   5.1.25 15:28:20

Kiitos näistä, nostan jos sattuu löytymään enemmänkin haaveilijoita. Itse tahtoisin valtavasti vaihtelevalla maastolla olevaa maata, johon rakentaa hevosille (ja itselleni) paratiisin. Lapsena suuri unelma oli saada oma poni ja ratsastaa sillä kouluun :D

Päivämäärä:   5.1.25 15:32:45

Joskus haaveilin, että mulla olisi ratsastuskoulu, jossa kaikki tuntihevoset olisivat eri rotua. Mitä harvinaisempi rotu sitä parempi :D

Päivämäärä:   5.1.25 15:56:25

Lapsena suurin haave oli päästä hyppäämään horse showhun hartwall areenalle. Kovasti kun teki töitä, eräänä päivänä se haave toteutui.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   5.1.25 16:33:20

Suurin haave oli olla hevosten kanssa. Se toteutuikin kun pystyttiin laittamaan talli kotipihaan. En tajunnut haaveilla että raha, terveys ja hevosyksilöiden ikuinen elämä olisi tavoitteena.

Päivämäärä:   5.1.25 16:55:43

Mun haaveena oli päästä kilpailemaan kuumalla ja vaikealla hevosella ulkomaille. Haave toteutui.

Kumpa olisin haaveillut kilpailemisesta ulkomailla sillä peruskiltillä automaatilla. :D

Lähettäjä: Tt 
Päivämäärä:   5.1.25 17:26:17

Haaveilin lomareissusta hevosvankkureilla, eli päivällä matkataan hevosen vetämissä kuomullisissa vankkureissa kyläteitä pitkin ja yöt yövytään vankkurissa sisällä. Itse tehdään ruoka nuotiolla. Varmaan jostain Viikikko-kirjasta tai vastaavasta tuon idean sain, vieläkin houkuttelisi :)

Päivämäärä:   5.1.25 17:47:06

Joskus 10 vuotiaana haaveilin kasvattavani poneja. Sittemmin halusin taitavaksi ammattilaiseksi. Kumpikaan ei ole tähän mennessä toteutunut. Enkä välittäisi enää poneja sillä tavoin kasvattaakaan, mutta jälkimmäinen olisi kiva jos toteutuisi. Aika näyttää miten käy.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   5.1.25 18:05:00

Haaveilin pitkästä, useamman viikon kestävästä ratsastusleiristä. Lempikirjani oli Helteinen hevoskesä ja jotenkin mielsin sen leirin kestäneen kauemmin kuin sen viisi päivää mitä omat leirit kestivät. Tietenkin hoitohevoseni olisi se hieno mutta hankala tapaus mutta pärjäisin sille upeasti ja leirikisoissa tulisi kultaa ja kunniaa.

Tosielämässä olin surkea hevosten kanssa enkä koskaan pärjännyt missään kisoissa. Jos edes uskalsin osallistua. Ratsastus jäi kun tulin täysi-ikäiseksi, nyt ihailen hevosia kauempaa.

Päivämäärä:   5.1.25 18:27:01

Haaveilin aikuisena omasta mustasta kauniista hevosesta. Ostin sellaisen 9 vuotta sitten :)

Päivämäärä:   5.1.25 19:01:16

Olisin halunnut kilpailla, ja käydä valmennuksissa. Iso haaveeni oli päästä ratsastamaan Ypäjälle. Halusin päästä maneesiin, ja valmennuksiin. Halusin olla hyvä.

Minulla oli kyllä poni kotona, mutta ratsastin yksikseni maastossa tai kentällä. Jos minulla meni mielestäni hyvin, soitin äitille ja pyysin hänet katsomaan, mutta harvoin jaksoi tulla ulos. Kilpailuista ja valmennuksista sanoi, että hanki aikuisena ajokortti niin voit itse sitten kulkea, hän ei jaksa kuljettaa.

Joihinkin yksittäisiin kisoihin pääsin, mutta jos ei tullut menestystä, en päässyt enää. Ei viitsitty kuljettaa, jos ei edes palkintoa saa. Ja sitä menestystä odotettiin, huolimatta siitä, että valmentautumiseen ei panostettu.

Päivämäärä:   6.1.25 09:03:57

Halusin oman welsh cobin, jolla kisata kenttää ja rallittaa maastossa. Halusin oman englantilaisen kartanon ja elämän täynnä hevosia.

Lähettäjä: Ei arabia 
Päivämäärä:   6.1.25 09:24:45

Omistaa shettis, arabi ja connemara. Shetu ja connis lauman ottaisin mielelläni, ja laitumet sekä pihatot tietysti, mutta arabia en, enkä osaa mitään ehdotonta syytä edes sanoa miksei..

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   6.1.25 09:26:10

Haaveilin omasta suokista tai connemarasta ihan vainjollain tallilla, logistisista syistä siihen ei ollut mahdollisuutta teininä vaikka varaa olisikin perheellä ollut. Kolmekymppisenä työelämään päästyäni ja silloisen talouskyykkäyksen oiettua ostin connemaratamman, nyttemmin niitä on kaksi. Siitä että nämä olisivat kotipihassani omassa itse suunnittelemassani tallissa en todellakaan ollut haaveillut koskaan, syypää toteutusmuotoon on siippani, joka möläytti "voihan se hevonen kotipihassakin olla" ja oma ammatinvalintani.

Päivämäärä:   6.1.25 09:35:37

Mä haaveilin vaan siitä, että pääsen ratsastamaan ja joskus kilpailemaan. Raha oli esteenä pienituloisille vanhemmille, hevosen selkään pääsi harvoin enkä tosiaan koskaan kilpaillut. Aikuisena aloitin ratsastustunnit, on/off rahatilaneen (opiskelu) mukaan, nyt +30v:nä mulla on oma estehevonen ja olen päässyt kehittymään ja kilpailemaan 115cm tasolle saakka. Nyt haaveena päästä kansalliselle 120-130-tasolle ja elän ihan täysillä hevosunelmaa. Tämä haave tulee toteutumaan varmasti, jos itse pysyy terveenä. Että elän ponitytön unelmaa tässä vähän vanhempana, kun viimein on resursseja:)

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.1.25 11:45:14

Lähettäjä: Pulkka
Päivämäärä: 4.1.25 21:37:11

Haavelin, että voisin aina ratsastaa shettiksillä. Kasvoin 170-senttiseksi. :D

Sama täällä. Pääsin ratsastamaan eka kerran 10-vuotiaana ja olin jo silloin liian pitkä shettikselle. Vaihdoin haaveeni valkeaan Welsh-poniin, mutta kasvoin siitäkin yli

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   6.1.25 11:49:28

Halusin lapsena sen oman sielunhevosen ja aikuisena sitten löysinkin sen. Toista samanlaista en saa enää ikinä, vaikka mulla onkin sen jälkeläisiä. Nyt jos saisin haaveen toteen, niin nauttisin auringosta mun Toscanan viinitilalla ja katsoisin kun nuo laiduntavat siellä tyytyväisinä ilman tätä vitun lunta.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.1.25 12:30:02

Haaveilin lapsena, että olis ylipäätään joku hevonen jollain tallilla. Nyt on oma hevonen omalla tallilla, mutta mikä on, kun ei tunnu miltään eikä kiinnosta mikään.

Lähettäjä: Papaya 
Päivämäärä:   6.1.25 12:44:34

Haaveilin junnuna kilparatsastuksrsta ja SM- voitosta sekä kimosta hienosta isosta ponista. Tavallaan oikea suunta ollut, koska pääsin jo (jopa omaksi yllätyksekseni) elämäni ensimmäisen kerran starttaamaan SM kisoissa. Vaikkakin kaikki hataratkin menestymismahdollisuuteni sössin täysin jo ekalla radalla ratsastamalla aivan surkeasti jännityksessäni, hävettää vieläkin :D. Mutta kokemusta rikkaampana unelmaa kohti! Ehkä sitten kun kisatavoitteet on täytetty tulee vielä sen oman poninkin aika ja alan elää menetettyjä ponivuosiani aikuisiällä :)

Lähettäjä: wis 
Päivämäärä:   6.1.25 12:47:49

Haaveilin omasta kipakasta ja tulisesta hevosesta. Ne Musta Ori yms. sarjat vei ihan mennessään. Ensimmäinen hevonen tulikin sitte täysi-ikäisenä ostettua ensinäkemältä varmaan tämän takia :D Musta se ei ollut eikä ori vaan ruunikko tamma mutta suvussa useampi xx ja luonne sellainen, että olin ihan myyty.

Haaveilin myös kilpailevani maailman huipulla. Rahkeet riitti kansallisia kiertämään.

Muistan myös, kun kävelin ala-asteelle kotoa kilometrin matkaa aina sellaisten rivitalojen ohi, jossa oli kivan näköinen pitkä autokatos/pyörätalli tms. Koska mielikuvitus on aina ollut hyvä, mietin mielessäni miten unelma olisi saada siitä sellainen talli. Nykyään Facebook ehdottelee mulle jatkuvasti mitä upeampia myynnissä olevia talleja Floridassa ja nämä vastaa aika hyvin sitä mistä silloin haaveilin :D En ole kyllä koskaan floridan talleja etsinyt netistä mutta algoritmit varmaan tykkää kun näitä sen ehdottelemia myynti-ilmoituksia olen alkanut availemaan :D

Lähettäjä: Maiju 
Päivämäärä:   6.1.25 12:53:30

Haaveilin, että olisi loputtomasti rahaa ja voisin pitää ratsastuskoulua, jossa motivoituneet nuoret joilla ei ole varaa omaan hevoseen saisivat kilpailla mun laadukkailla hevosilla/poneilla.

Toinen haave vaatisi myös vähintään eurojacpotin, mutta haluaisin että mulla ois oma Hevosklinikka, jonne palkkaisin eläinlääkärin tai pari hoitajineen ja voitaisiin pelastaa näitä kipeitä hevosraasuja.

Lähettäjä: Ziu 
Päivämäärä:   6.1.25 12:54:15

Haaveilin Kansallisen poninäyttelyn voitosta oman ponin kanssa.

Lähettäjä: t5 
Päivämäärä:   6.1.25 13:27:25

"Toinen haave vaatisi myös vähintään eurojacpotin, mutta haluaisin että mulla ois oma Hevosklinikka, jonne palkkaisin eläinlääkärin tai pari hoitajineen ja voitaisiin pelastaa näitä kipeitä hevosraasuja."

Oon myös haaveillut sellaisesta hevosten ja koirien terveysparatiisista, jossa on kaiken kattavat klinikat, fyssarit (sis. vesikävelyt sun muut herkut) yms palvelut kaikki samalla tontilla.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   6.1.25 13:53:36

Lapsena haaveilin ylipäätään omasta hevosesta. Ei ollut kummoisia kriteerejä, pullasuokki olisi käynyt hyvin. Aikuisiällä aloin haaveilla, että olisi oma talli maalla ja voisin kouluttaa itse puoliverisen ja kisata sillä koulua.

Nykyään on oma talli maalla ja kisaan kansallista tasoa itse kouluttamallani puoliverisellä. :) Nyt haaveilen, että voisimme ostaa lisää maata ja rakentaa maneesin. Lisäksi haluan pihapiiriistä vielä kauniimman (lantalavan tilalle siistimpi lantala, pyöröpaalit enemmän pois näkyvistä, lisää kukkapenkkejä jne.). Haluaisin, että täällä olisi mahtavat autottomat maastot, joihin voisi lähteä usean tunnin vaellukselle. Näistä haaveista toteutuu lähivuosina ainakin lantala ja kukkapenkit. Maan ostamisesta en tiedä, maneesi tuskin toteutuu, ja mahtavat maastot eivät toteudu, jos täällä asutaan. Kaikkein parasta olisi asua kartanossa, jossa olisi muhkeat tilukset, mutta tämä viihtyisä vanha tila maalla on sekin jo toteutunut unelma.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.