Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kengityskulujen matkakorvausten jako

Lähettäjä: kummin on oikein 
Päivämäärä:   2.1.25 20:48:24

Jos samalla tallilla on esim kolme kengitettävää, joista kaksi on yhden omistuksessa ja yksi toisen omistuksessa. Miten on oikein jakaa kengittäjän laskuttamat matkakulut (kengityshinta toki per hevonen)

1) molemmat omistajat maksavat matkakulut puoliksi
2) omistaja jolla kaksi hevosta maksaa matkakuluista 2/3 ja yhden hevosen omistaja 1/3

Minusta matkakulut menee puoliksi, koska se kengittäjä ajaisi saman matkan hevosten määrästä riippumatta. Kaikki ei samaa mieltä tallilla ole.

Re: Kengityskulujen matkakorvausten jako

Lähettäjä: Kinkku 
Päivämäärä:   2.1.25 20:51:16

Eläinlääkärit täällä päin jakaa matkakulut per hevonen
Kengittäjä on ilmoittanut hinnan per hevonen ja sisältää matkakulut

Päivämäärä:   2.1.25 20:53:56

Okei. Meillä on laskulle eritelty kengitysten hinta/hevonen ja matkakulu on yksi iso könttä.

Päivämäärä:   2.1.25 20:54:45

..eli siis se matkakulu olisi samanhintainen vaikka ajaisi tänne yhden hevosen takia

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   2.1.25 20:56:55

Siis saatteko te yhden laskun vaikka maksajia kaksi?

Päivämäärä:   2.1.25 20:58:26

Kyllä

Päivämäärä:   2.1.25 21:01:00

Tuossa vuoden lopussa tuli puhetta tallilaisten kanssa siitä, että miten nuo kulut nyt pitäisi jakaa. Viimeisin kengitys oli joulukuun loppupuolella. Minusta kaksi omistajaa jakaa sen sitten puoliksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 21:46:27

Itse palveluntarjoajana jaan asiakkaiden kesken, eli tuossa tapauksessa laskuttaisin puolet matkasta toiselta ja puolet toiselta.

Koska se matkakulu on sama, oli siellä yksi tai kaksikymmentä hevosta.

Jos matkakulu kertautuisi hevosten määrän mukana niin sitten menisi niin että toinen maksaisi 1/3 ja toinen 2/3, mutta matkat ei tietenkään toimi niin.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   2.1.25 23:35:01

Minusta pitäisi jakaa jokaiselle hevoselle oma osuus matkakulusta. Jos kaikki hevoset olisivat eri omistajan, silloinhan matkakulut olisivat 1/3 per hevonen. Ei ole sen yhden hevosen omistajan ongelma, että kahdella muulla hevosella on sama omistaja. Esim. jos kengittäjällä on aikaa tehdä vain kolme hevosta, yksittäisen hevosen omistajan kannattaisi irrottautua tällaisesta kimpasta ja lyöttäytyä kimppaan kahden yksittäisen hevosen omistajan kanssa, jos jako menisi omistajien määrän mukaan.

Lähettäjä: Hullo 
Päivämäärä:   3.1.25 00:07:36

Meillä jaetaan matkakulut per hevonen, helpompi niin. Sama vaikka rokotusten kanssa, ell jakaa matkakulut per hevonen. Menis säätämiseks laskea matkakuluja tasan, jos kahenkymmenen laumasta jollain on kolme hevosta, parilla kaks ja lopuilla yks ja joku omistaa vielä vaa puolikkaan hevosen :D Mut ehkä tää onki tätä mun matikka nelosta ja uskonto kymppiä.. :)

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.1.25 01:35:19

Valmentaja tulee matkakuluineen laskun kanssa. Yhden perheen lapsia ollut paikalla 2, loput yksittäin. Maksaako nämä saman perheen lapset yhdessä saman summan matkakuluja kuin muut yksin?
Mielestäni jaetaan osallistujien kesken. Vähän sama jos majoitetaan valkku jonnekin niin jyvitetään kaikille tasan eikä niin, että x-perheen viitoset maksaa yhdessä puolet ja joku yksittäinen itsekseen puolet..

Päivämäärä:   3.1.25 01:41:31

Nämähän on ihan sopimusasioita. Meillä maksetaan ihmisten määrän mukaan matkakulut, tuntuisi kohtuuttomalta että tallinomistaja maksaisi kaikkien viiden hevosensa kohdalla matkakulut lähes yksin, jos mukana on minun yksi hevonen, kun hyvää hyvyyttänsä jaksaa sumplia aikataulut ja ottaa muitakin samaan aikaan mukaan, vaikka voisi hyvin tilata palvelun vain omalle hevoselleen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.1.25 04:36:33

Meillä kengityslaskussa on kiinteä matkakulusumma, tyyliin 15e. Laskussa lukee ”kiinteä/asiakas kun reitillä useampi kengitettävä”

Päivämäärä:   3.1.25 05:24:36

Jos tämä kengittäjä tekisi molemmille oman laskun, niin matkakulut menisivät silti puoliksi. Se on siis asiakaskohtainen eikä hevosten määrä vaikuta. Ollaan saatu sama lasku siksi, että se maksetaan samantien paikanpäällä kortilla eikä toinen (se yhden hevosen omistaja) ole koskaan paikalla vaan kahden hevosen omistajana sumplin, tulen tallille, vahdin kengitettävät, maksan paikanpäällä heti laskun ja pyydän yhden hevosen omistajalta sitten siirtona rahat itselleen summalla yksi kengitys + puolet matkakuluista. Nyt kuitenkin tallilla alkanut tästä jupina joulukuussa että ei mene oikein maksujen jako matkakulujen osalta. Ja nyt minulla surkea fiilis että olen jonkun mielestä elo-, loka- ja joulukuun kengityksistä kiskuroinut itselleni voittoa. Ei se ole tarkoitus ollut vaan mielestäni se matkakulu menee puoliksi..

Noh pitänee käydä keskustelua että haluaako sumplia omat kengitysajat ja tulla paikalle jatkossa itse. Tai hommata eri kengittäjän. Tallinpitäjällä itsellään käy toinen kengittäjä vuolemassa hänen kengättömien hevosten kaviot, joten minä ja tämä yksi toinen omistaja ollaan ainoat kenellä hevoset lyödään kenkään.

Päivämäärä:   3.1.25 05:25:40

Itselleni*

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.1.25 05:58:06

Noh pitänee käydä keskustelua että haluaako sumplia omat kengitysajat ja tulla paikalle jatkossa itse. Tai hommata eri kengittäjän

^ No tämä. Ellei kaiken sinun hänenkin puolestaan näkemäsi vaivan jälkeen maksa puolta matkakuluista, kuten kuuluisi, voinee järjestää kengityksensä itse.

Tai sitten ilmoitat että ok, matkakulut jaetaan kuten hän tahtoo, ja sinä perit esim 30 euroa per kerta hänen hevosensa kengitysten järjestämisestä.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   3.1.25 06:39:28

Per hevonen

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   3.1.25 07:00:26

per hevonen. Näin esim. eläinlääkäri meillä laskuttaa. Joka hevoselle tulee oma lasku jossa on matkakulut jaettu kaikkien hevosten kesken. Ihan sama onko omistajlala yksi tai kaksi hevosta. Laskut tulee per hevonen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.1.25 07:01:04

Kaakossa eräs nais kengittäjä laskutti kaikilta saman tallin asiakkailta täydet kilometrit.

Päivämäärä:   3.1.25 08:10:04

Eli mielestänne tässä tapauksessa per hevonen, kun minä autan ja hoidan kengitykseen liittyvät säädöt. Minun kuuluisi maksaa 2/3 mielestänne?

Mutta jos omistaja tulisi paikalle itse, niin kengittäjä laittaisi silloin kulut meille joka tapauksessa puoliksi...

Päivämäärä:   3.1.25 08:13:05

Lähettäjä,
Päivämäärä3.1.25 07:01:04

Kaakossa eräs nais kengittäjä laskutti kaikilta saman tallin asiakkailta täydet kilometrit.

^ ohhoh!

Tosiaan tällä meidän kengittäjällä on info, että hevosten määrä ei vaikuta kilometreihin. Laskuttaa nyt vaan meidät yhtenä asiakkaana, koska minä siellä olen aina ollut hoitamassa ja maksamassa..

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.1.25 08:15:13

Per omistaja. Ja eritoten jos vielä hoidettu kengityksestä tälle toiselle.... Ai apua sentään, kaikesta ihmiset kehtaavatkin valittaa. Hän varmasti tulee jatkossa itse paikalle ja hoitaa itse sen kengityksestä hevoselleen. Tai sitten noin kuten joku yllä ehdotti, matkakulut per hevonen ja toinen omistaja korvaa sinulle ajan ja vaivan X määrällä euroja.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   3.1.25 08:15:59

Per hevonen olisi minusta helpoin (ja meillä normaali), mutta jos sinä hyvää hyvyyttäsi ( = tyhmyyttäsi) hoidat toisen hevosen ilmaiseksi ja vailla vastapalvelusta kengitykseen, se on eri asia käsiteltäväksi.

En jaksa uskoa, että matkakulu on se asia, mikä sinua tuossa väitteessä rahan tienaamisesta haittaa vaan se, että hoidat kaverin kaakin ilmaiseksi ja hän on alkanut vaatia jotan pennin jenejä itselleen vielä halvennusta itse sepänkin laskusta. Toisin sanoen; hoitakoot omat kengityksensä jatkossa.

Päivämäärä:   3.1.25 08:20:37

Meillä jaetaan hevosten määrän mukaan ja mielestäni se on loogista.

Oletko kysynyt kengittäjältä, kummin hän laskuttaisi? Ja jos sinulle itsellesikin tulee tästä surkea fiilis, niin olisiko niin kamalaa jakaa summa hevosten mukaan?

Päivämäärä:   3.1.25 08:38:51

Surkea fiilis on tullut siitä, että mielestäni toisen hevosenomistajan ajatus ja asiasta möyhääminen tallilla on ollut väärin. Ja varmaan olen tyhmä, kun tallikaveria olen auttanut. Mutta olen itse ajatellut, että jos toista voin auttaa niin miksi en sitä tekisi. Autellaan omistajien, vuokraajien ja tallinpitäjän kesken toisiamme muutenkin. Minä olen lapseton ja hevostelu on ainut harrastus, niin minun on ollut helppoa hoitaa tuo. Mutta mielestäni minun ei kuulu toisen kuluja maksaa, vaikka surkea fiilis pskan puhumisesta tulikin.

Ja kyllä, kengittäjä jakaisi kilometrit puoliksi jos toinen omistaja olisi paikalla ja maksaisi itse omansa siinä tilanteessa. Siksi tuntuu hullulta, että toisen omistajan mielestä minun pitäisi maksaa 2/3 ja hänen siirtää vain 1/3 matkakulusta minulle kengityssumman lisäksi. Mutta tämä on hänen ajatus ja näemmä monen muunkin.

Päivämäärä:   3.1.25 08:40:54

Mutta joo, käyn vielä hänen kanssaan keskustelun että haluaako itse sopia kengitykset. Kengittäjä on hyvä (ja kiireinen) ja ei varmaan mielellään tuonne korpeen ajelisi kahta kertaa erikseen ihan lähekkäin yhden maksuhässäkän takia. Voihan sitä toki aina vaihtaa kengittäjää, mutta minä en vaihda ainakaan :D

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   3.1.25 08:40:57

Kaveri on törkeä, sä autat häntä ja viitsii nillittää vielä kiitokseksi. Hoitakoon itse kengityksestä jatkossa. Sano sille suoraan kuinka kurja olo sulle tästä tuli.

Lähettäjä: ses 
Päivämäärä:   3.1.25 08:57:07

Jos kengittäjän käytäntö olisi joka tapauksessa 50/50, niin pyytäisin kengittäjältä jatkossa maksun jakamista erikseen, vaikka molemmat laskut heti maksaisikin. Oma kuitti jossa lukee että tallikaverin hevosen kengitys maksoi tämän verran kuluineen, niin eipä ole nillittämistä sen jälkeen, rahat takaisin kiitos. Ja jos vielä vinkumista tulee niin loppuisi kengitysten järjestelyt hänelle.

Päivämäärä:   3.1.25 09:04:52

Joo, otan puheeksi kyllä kasvotusten heti kun nähdään. Halusin tänne avautua kun alkoi harmittaa koko homma. Ollaan aiemmin juteltu näistä matkakuluista, mistä kerroin että ne menee puoliksi. Hän kysyi minulta että eikö ole hevoskohtainen hinnasto. Kerroin, että kengittäjällä on hevoskohtainen hinnasto vain kengityksen hinnalle ja matkakuluun ei vaikuta hevosten määrä, vaan se menee omistajien kesken (ja menisi vaikka hän olisi paikalla). Mutta jälkikäteen oli hän alkanut asiaa tallilla muille vielä pohtia ja kertonut että minä rahastan häneltä.. ja kun sitten kysyin asiaa viestillä (ei olla nähty joulun aikaan) sanoo että hänen ei olisi kuulunut maksaa kuin 1/3 että olen pyytänyt liikaa rahaa. Kerroin uudelleen että kengittäjä veloittaisi häneltä puolet jos olisi paikalla, mutta ei usko.

Keskustelen vielä hänen kanssaan ja kerron että seuraavaan kengitykseen voi tulla itse paikalle maksamaan sen saman puolikkaan matkakulun + kengityksen hinnan itse omalla kortilla ja siitä eteenpäin voi varata ja sumplata haluamalleen kengittäjälle ja ajalle itse.

Harmittaa kun meni tälleen tämä, en haluaisi kitkaa kenenkään kanssa mutta eipä siltä voi välttyä näköjään.

Päivämäärä:   3.1.25 09:06:36

ses: niinpä, voisihan tuotakin kysyä. Kengittäjä ajatellut että saa siinä nopeasti nyt yhdellä korttimaksulla hoidettua ja pääsee jatkamaan matkaa. Mutta varmaan pitää noin pyytää jos yhteiskengitykset jatkuu. Tosin taidan ehdottaa että jatkellaan eri teillä kengitysten osalta :)

Päivämäärä:   3.1.25 09:15:58

Hitto mikä tyyppi. Matkakulut menee ihan niinkuin palveluntarjoaja ne päättää jakaa. Per hevonen voi olla useissa tapauksissa helpompi laskea, joten siksi se on aika tyypillinen. Per omistaja on mielestäni ehkä reilumpi mutta tosiaan palveluntarjoaja päättää ihan mitä haluaa.

En todellakaan järjestelisi talli"kaverin" kengityksiä tollaisen (vielä täysin perättömän!) nillittämisen jälkeen.

Päivämäärä:   3.1.25 09:25:20

Per asiakas matkakulut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.1.25 09:29:26

Matkakulut jaetaan per asiakas eli hevonen tietysti, todella outoa jos palveluntarjoaja jakaa per omistaja kun hevosia on maksajilla eri määrä. Muutenhan kengityksen materiaalikulutkin pitäisi jakaa puoliksi vaikkei kaikille tilsakumeja tulekaan. Entä jos kengitettäviä olisikin 6, joista 5 on yhden omistajan?

Tähän jakoon ei vaikuta se, että olet hoitanut oman hevosesi lisäksi toisen hevosen ilmaiseksi vaan se sovitaan erikseen. En tykkää rahan vaihtamisesta (talli)kavereiden kesken vaan olisin etukäteen sopinut että kaveri vastaavasti tekee jonkun pikkujutun minun arkeani helpottaakseen, siivoaa karsinan/tarhan/laittaa ruuat tms.

Lähettäjä: Joopa joo 
Päivämäärä:   3.1.25 09:41:48

Siis mitä? Aloittaja on tälle loisijalle kertonut että matkakulut menee puoliksi, mutta silti pitää jälkikäteen jupista selän takana? Aivan uskomatonta. Asiakas on se joka maksaa, ei se hevonen. Ja tällaisen tyypin kanssa varmaan turhaa sopia mistään vastavuoroisesta jeesistä. Tyyliin: sä vaan olit siinä kengityksestä, jos mä siivoan sun hevosen tarhan niin siinä tulee hiki.

Päivämäärä:   3.1.25 10:41:36

Olen kahden hevosen omistaja ja useimmitenhan nuo jaettavat kulut jaetaan hevosten pääluvun mukaan. Toki jos palveluntarjoaja jakaa jotenkin toisin, niin se on hänen päätöksensä hänen laskutuksestaan.

Aloittajan tapauksessa kohtuullista olisi, että toinen hevosenomistaja maksaisi matkakulut kokonaan yksin, vaivanpalkkana aloittajalle siitä, että hän hoitaa vieraan hevosen kengitykseen ja siivoa toisen puolesta kengityssotkut.

Lähettäjä: cilla 
Päivämäärä:   3.1.25 10:47:03

Ja tämän jupinan lopputulemana kitisijä jatkossa maksaa matkakulut kokonaan itse, kun kengittäjä saapuu paikalle vain hänen hevostaan varten + organisoi itse itsensä paikalle oikeaan aikaan.

Silloin kun minulla vielä oli 2 hevosta kengotettävänä, niin saman matkakulun jouduin maksamaan löi sitten kenkään yhden tai kaksi hevosta. Eli ei ollut hevoskohtainen kulu vaan asiakaskohtainen.

Päivämäärä:   3.1.25 12:14:26

Meillä kengittäjä ja ell laskuttavat aina matkakulut per asiakas eli matkakulut jaetaan laskutettavien kesken riippumatta siitä, paljonko työtä yhdellä laskulla on.

Päivämäärä:   3.1.25 12:28:31

... sinulle tarkennuksena, että noista tilsakumeista ja mateiaaleista kengittäjä tottakai laskuttaa erikseen sen mitä kenellekin laitetaan. Ei niitä puoliksi laiteta. Jokaisella hevosella on oma erillinen hinta kengitykselle sen mukaan mitä sinne lyödään.

Matkakulut hänellä eri asia.

Lähettäjä: moi 
Päivämäärä:   3.1.25 12:44:03

Itse laskutan aina per asiakas, vaikka yhdellä olisi kymmenen hevosta ja toisella 1. Se on reilua, ajaisin kuitenkin saman matkan yhtäkin hevosta varten.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   3.1.25 13:07:18

Kengittäjät on yrittäjiä. Jokainen yrittäjä hinnoittelee ja laskuttaa sen mukaan kun itse on asian parhaaksi nähnyt. Ei ole mitään oikeaa tai väärää tapaa.

Palveluita voi ostaa muilta, jos jonkun hinnoittelumalli ei sovi itselle.

Lähettäjä: Nlö 
Päivämäärä:   3.1.25 13:17:10

Tässä nyt taitaa summa josta puhutaan olla ihan mitätön verrattuna sun tekemään ylimääräiseen työhön. Mä kertoisin kyllä kanssa et hoidahan ihan itse jatkossa kengityksesi, kun toinen ei näemmä ymmärrä että mitä se tarkoittaa, että hengaat siellä tallilla pidempään sen ylimääräisen hevosen kanssa. En myöskään kyllä ikinä maksaisi muiden laskuja omalla kortillani, sinulla on kova luotto tallikavereihin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 13:23:27

Tämähän on klassinen tilanne, kun keskustelun sijaan vaan kyräillään ja pahastutaan.

Matkakulujen jakaminen ei ole mikään lakitekninen asia, vaan kaikkien osapuolten välinen sopimus. Sen voi sopia ihan kummalla tavalla tai jopa ilman mitään varsinaista kaavaa. Kengittäjälle tuo lienee loppupeleissä aivan sama, kunhan summa ilmestyy täysmääräisenä hänen tililleen.

Aloittajan ja tallikaverin olisi kannattanut sopia tämä seikka keskenään ennen ensimmäistä kengitystä. On törkeää kaverilta huudella asiaa muiden kesken, kun tämä on täysin teidän välistä.

Kuitenkin myös aloittajan käytös on tässä merkillistä. Hyvää hyvyyttään ja mielellään touhutaan, mutta sitten samalla siitä ollaan jotakin vailla, ilman että asioista on sovittu. Te olette molemmat tehneet oman päänne sisällä olettamuksen siitä miten kulut jaetaan, eikä kumpikaan ole varsinaisesti oikeassa tai väärässä. Lopeta kengityksessä avustaminen, jos et halua sitä tehdä. Tai jos jatkat, niin avustamiselle on sovittava hinta etukäteen. Jälkikäteen ei voi valittaa.

Päivämäärä:   3.1.25 14:21:59

Viivalle uudelleen:

Ollaan aiemmin juteltu näistä matkakuluista, mistä kerroin että ne menee puoliksi. Hän kysyi minulta että eikö ole hevoskohtainen hinnasto. Kerroin, että kengittäjällä on hevoskohtainen hinnasto vain kengityksen hinnalle ja matkakuluun ei vaikuta hevosten määrä, vaan se menee omistajien kesken (ja menisi vaikka hän olisi paikalla). Mutta jälkikäteen oli hän alkanut asiaa tallilla muille vielä pohtia ja kertonut että minä rahastan häneltä

Asia ollut tiedossa ennen ekaa kengitystä. Korviini kuului jupinaa kolmannen kerran jälkeen.

Päivämäärä:   3.1.25 20:51:46

Minä en ole koskaan matkakuluja laskuttanut. Enkä tule laskuttamaan. Hölmö seppä, noh...ei ole mikään penaalin tärkein ammatti muutenkaan.

Seppä laittaa kengityksen hinnaksi sellaisen joka tuntuu hyvältä, riippuen alueesta tai tallista/hevosten määrästä niin hinta sen mukaan että tekee mieli ajella asiakkaalle. Kuka jaksaa nysvää jotain erillistä km hinnastoa. Sama raha jää käteen, toisesta vaan paremmalla mielellä.

Nää on näitä nykyajan seppiä.... Kaikki pitää selostaa

Päivämäärä:   3.1.25 21:07:26

Piste: okei. Aika monella nykyään nuo matkakulut tuntuu olevan. Mutta toki sinä teet kuten parhaaksi itse näet!

Ja joku oli tuolla laittanut että mulla on kova luotto tallikaveriin eikä itse maksaisi koskaan toisen maksuja. Niin kyllä, olen luottanut häneen. Ja hän on maksanut heti samana/seuraavana päivänä, mutta jälkeenpäin alkoi selän takana tuo jupina matkakuluista. Ehkä en enää luota jatkossa, vaikka kyllä haluaisin että pienellä tallilla voi kaveriin luottaa :)

Lähettäjä: Puolix 
Päivämäärä:   3.1.25 22:45:43

Aloittajalle. No ymmärrän... Ystävällisenä ja kilttinä sitä ottaa sen tallikaverinkin hevosen kengitykseen. Kiitos ja kiitollisuus riittäisi vaivannäöstä palkaksi ja ehkä että joskus uskaltaisi pyytää apua, jos itse tarvitsee, JOS. Kengitykseen ajetaan tallille tasan sen kengityskerran, oli yhdellä asiakkaalla hevosia sille päivälle yksi tai viisi. Kyseessä on MATKAKULU. Tollokin tajuaa, että se matka tulee maksettavaksi näiden maksajien kesken. Ei se kengittäjä aja VIITTÄ kertaa sen toisen asiakkaan viittä hevosta varten vaan vain sen yhden kerran. Anna kengittäjä hoitaa laskutuksen ja 'kaveri' oman hepan kengityksen JA matkakulut. Että väsyttää tommoset 'kaverin' kaltaset tyypit ja nää täällä ketkä aattelee, että kaverilla tässä joku pointti.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   3.1.25 23:42:08

Molemmilla tulkinnoilla on puolensa, mutta ratkaisevaa on tässä palveluntarjoajan käytäntö. Jatkossa kummankin maksut omalle kuitille, niin homma on sillä selvä.

Päivämäärä:   4.1.25 09:35:10

Hep on oikeassa!

Lähettäjä: -/- 
Päivämäärä:   4.1.25 09:53:55

Eikö tallikaveriksi lue ht-nettiä? Eikö tämä keskustelu ole osunut hänen silmiinsä?!

Vai onko tää taas ihan satua!!?

Päivämäärä:   4.1.25 10:05:51

Enpä osaa sanoa lukeeko. Jos lukee niin ei se minua haittaa. Täällä ei ole mitään mitä en hänelle ole jo sanonut tai mitä en aio sanoa kunhan ensi viikolla nähdään tallilla. Tuolloin palaa lomareissultaan ja nähdään, en halua nyt viesteillä tykittää asiaa hänen lomalleen. Hän aloitti peen puhumisen minusta nimellä tallilaisille. Minä tein anonyymin keskustelun, josta kukaan ei häntä nimellä tunnista (paitsi ne jotka jo asiasta tietävät).

Tallilaisista pari on tämän ketjun nähnyt, mutta heiltä alunperin tämän peen puhumisen kuulinkin ja ollaan tallilla aihe käsitelty miksi tämän topicin tein :)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.1.25 10:20:45

Minusta matkakulut jaetaan hevosten mukaan.
Meillä käy ell raspaamassa ja laskuttaa matkakulut per hevonen. Minulla on itselläni 3 hevosta, joten maksan kolmen hevosen laskussa matkakuluja ja minusta se on oikein.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.