Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  SRL:n jäsenyys vs. oma vakuutus?

Lähettäjä: gege 
Päivämäärä:   2.1.25 15:42:40

Hei, kertokaa viisaammat mitä hyötyä minulle on SRL:n/oman seuran jäsenyydestä? Ratsastan pari kertaa kuussa vakiotunnilla SRL:n hyväksymässä ratsastuskoulussa ja minulla on kattava oma tapaturmavakuutus. Hyödynkö siis mitään tuosta SRL:n jäsenyydestä?
Ymmärrän vakuutusedun, mutta tosiaan se on minulla jo kunnossa. Hippos-lehteä en kaipaa jäsenetuna.

Re: SRL:n jäsenyys vs. oma vakuutus?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 16:00:23

Ota selvää, millaiset hevostallilla sattuneet onnettomuudet tai tapahtumat tapaturmavakuutuksesi kattaa? Ja mitä kaikkea se korvaa?

Ei tosin ole helppoa. Meillä on molemmat, mutta srl vakuutus (seuran jäsenmaksun kanssa) halvempi ja kattavampi.

Päivämäärä:   2.1.25 16:04:33

Olethan siis varmistanut, että tapaturmavakuutuksesi kattaa siis myös urheilussa sattuneet tapaturmat? Käsittääkseni ratsastus kuuluu urheilulajeihin ja tarvitsee monella vakuutusyhtiöllä täten esim. tapaturmavakuutuksen kylkeen hankittavan urheiluvakuutuksen.

Korjatkoon joku, jos olen väärässä, mutta itselläni on siis muuta urheilua varten hankittu urheiluvakuutus, joka kattaa myös ratsastuksessa sattuneet tapaturmat.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   2.1.25 16:04:38

Kaikilla liiton jäsentallissa säännöllisesti ratsastavilla asiakkailla tulee olla joko SRL:n ratsastusseuran jäsenyys tai Green Card/Green Card Plus -kortti. Säännöllinen harrastaja ratsastaa tai osallistuu tallin toimintaan vähintään 2-3 kertaa kuukaudessa. https://www.ratsastus.fi/ratsastamaan/green-card/

Päivämäärä:   2.1.25 16:06:03

Srl jäsenyys korvaa myös muuta kuin ratsastuksessa tapahtunutta. Se korvaa monenlaista ratsastuksen ohella sattuvaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.1.25 16:09:30

Mulla vapaa-ajan tapaturmavakuutus korvaa myös ratsastuksen ja tallin, en kilpaile. Jos kilpailisin, ei korvaisi. Vapaa-ajan tapaturmavakuutukseni omavastuuosuus on 0€, SRL vakuutuksessa on 200€ omavastuu.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   2.1.25 16:34:48

Ketään ei voi velvoittamaan ottamaan SRL:n vakuutuksia sen takia, että ratsastaa jossain ratsastuskoulussa. En usko, että yksikään SRL:n jäsentalli heittää maksavaa asiakasta tämän takia pellolle tänä päivänä.

Eri asia on jos haluaa kilpailla ja tarvitsee kilpailulisenssin, mutta ei muuten.

Jokainen vastaa itse mahdollisista tapaturmista ja jos omasta takaa on vakuutus, niin miksi SRL:n vakuutus ?? molemmista kun ei saa kuitenkaan korvausta.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.1.25 16:36:02

Itse koen, että on kiva kuulua seuraan. Tulee tutustuttua uusiin, samanhenkisiin ihmisiin, tulee tutuksi myös muutamat huippuvalmentajat jne. Osallistun myös mielelläni kisoihin, sekä kilpailijana että toimitsijana. En keksi oikeastaan mitään huonoa puolta siinä että kuulun seuraan.

Lähettäjä: =) 
Päivämäärä:   2.1.25 20:13:03

Omassa vakuutuksessa on paremmat ehdot; pienempi omavastuu ja suurempi korvausmäärä eli vakuutus riittää esim. leikkauksiin yksityisellä puolella

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   2.1.25 20:18:50

Oma vakuuutus on korvannut pari putoamista joissa toisessa hajosi polven ristiside ja toisessa olkapää. Vakuutuksesta korvattiin lääkärikäynnit, magneettikuvat ja leikkaukset Terveystalolla. Korvauspäätökset tuli heti ja omaa rahaa ei tarvinut käyttää ollenkaan.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   2.1.25 20:27:37

Ei haittaa ole vaikka oisi molemmissa vakuutus.
Hajotin käden, srl vakuutus korvasi mutta katto tuli vastaan Kymppitonnissa, loput kulut meni normi tapaturma vakuutuksesta. Onneksi oli molemmat.
Nykyään en kuulu srl äään, mut ehkä pitäisi taas liittyä.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   2.1.25 21:13:59

Omalla kohdallani ei SRL kautta saatu vakuutus korvannut tippumisessa tullutta vammaa ja lääkäri käyntejä sillä minulla oli oma vakuutus voimassa

Päivämäärä:   2.1.25 22:34:54

Toi kilpailu-juttu kannattaa muistaa. Myös valmentautuminen on ”kilpailemiseen valmistautumista”…

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.1.25 04:59:11

Nykyään SRL vakuutus korvaa äkillisen tapahtuman yhteydessä sattuneiden loukkaantumisten tutkimus- ja hoitokulut 4 000 euroon saakka. Tuo 4 tonnin raja tulee vastaaan aika äkkiä, jos tarvii leikkauksen ja haluaa sen yksityiseltä sektorilta

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.