Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  15 vuotias gp hevonen vuokralle

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   2.1.25 11:15:55

Markkinoilla on 15 vuotias gp hevonen vuokralle Helsingissä. Onkohan vitsi?

Re: 15 vuotias gp hevonen vuokralle

Lähettäjä: Mjuu 
Päivämäärä:   2.1.25 12:23:31

Mikä siinä oli vitsikästä mielestäsi?

Lähettäjä: porkkana 
Päivämäärä:   2.1.25 12:31:19

Miksi se olisi vitsi? Vuokraaja sitoutuu mm. käymään hevosen kanssa valmennuksissa väh. 2 krt kk. Tuohan olisi hyvä tilaisuus jollekin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   2.1.25 12:37:36

No aika harvoin OIKEASTI gp-tasoista hevosta kyllä vuokrataan joillekin aivan random tyypeille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 12:38:49

Jos olisin parempi ratsastaja, lähettäisim viestin. Olen kuitenkin vasta HeB-tasolle raahautunut 50v+ tätiratsastaja, joten ei nyt ehkä sitten kuitenkaan. Jatkan samalla tutulla HeB:n jumputtamista ja ehkä ensi vuonna jos luoja suo, kokeillaan HeA:ta. Katsotaan, opinko pitämään hevosen tuntumalla.

Päivämäärä:   2.1.25 14:02:29

Ei tainnut vastata viesteihin

Lähettäjä: iuhbu 
Päivämäärä:   2.1.25 14:05:25

No takuulla tämä on tarkoitettu jollakin tavoitteelliselle junnulle joka itse kisaa tyyliin VaB tasoa omalla hevosellaan, mutta haluaa jo opetella vaikeampia juttuja hyvällä hevosella.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   2.1.25 14:50:53

Mikä talli kyseessä?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   2.1.25 22:33:02

Ilmoitus kertoo vain Helsinki

Päivämäärä:   2.1.25 22:57:28

Vuokraisin hyvin ja pitkälle koulutettuja hevosiani mielelläni hevosta kuuntelemalla harrastajalle. Helposti kyselyitä tulee enimmäkseen sellaisilta, jotka haluavat vain päästä tekemään temppuja opettelematta kunnolla perusratsastusta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 01:24:35

Ilmoituksessa haetaan vuokraajaa ja hoitajaa. Koska omistaja itse sitten käy? Eipä pysy hevonen kauaa GP-tasolla jos sillä enimmäkseen ratsastaa joku joka käy valmennuksessa kaksi kertaa kuukaudessa. Eikä hintakaan täsmää millään tavalla. Taitaa olla trolli.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   3.1.25 12:53:47

Huolellisesti kirjoitettu ilmoitus, miksi tämä olisi trolli? Näyttää siltä, että sama henkilö on kirjoittanut myös myöhemmin tehdyn ilmoituksen laadukkaasta tammasta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.1.25 13:05:13

Minusta myös ilmoitus on varsin hyvin laadittu, jotkut haluaa harrastaa hyvillä hevosilla edes silloin harvoin kun aikaa on. Silloin siis ostetaan hyvät hevoset itselle ja hevosten ympärille hankitaan tiimi avuksi.

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   3.1.25 13:16:37

Mulla oli GP-hevonen tai no interiähän se oli kisannut, mutta GP-liikkeet osasi. Tarjosin sitä vuokralle ihan normaalisti. Tuli mulle 18v eläkekotiin, ei ne taidot sieltä mihinkään häviä. Itse ratsastelin sillä ja lisäksi vuokraaja harrasteli pari kertaa viikossa valvoman silmän alla. Ei ne GP-tasoiset hepat nyt mitään harvinaisuuksia ole Suomessakaan. Suomen GP-hepat nyt ei ole vastaavia liikeihmeitä kuin maailman huiput, että parempi harrastelija pystyy niillä kyllä oikein kivuttomasti ratsastamaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.1.25 14:58:12

Onko kukaan vastannut ilmoitukseen ja saanut vastauksen?

Lähettäjä: lillis 
Päivämäärä:   3.1.25 16:54:05

Lieneekö ihan GP... 15v gp hevonen on parhaassa iässä ja täydessä iskussa, miksi kukaan vuokraisi sitä jollekin urpolle? Jos se olisi 18-19 silloin eri asia.
Hevonen on todennäköisesti sillä tavalla rikki ettei sillä voi enää kisata. Mutta ratsastaa kevyesti kyllä vielä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.1.25 17:12:33

"Mulla oli GP-hevonen tai no interiähän se oli kisannut, mutta GP-liikkeet osasi. Tarjosin sitä vuokralle ihan normaalisti. Tuli mulle 18v eläkekotiin, ei ne taidot sieltä mihinkään häviä."

Ei, sinulla ei ole koskaan ollut GP-hevosta. Joskus aikoinaan interiä kisannut "GP-liikkeet osaava" eläkeläinen ei ole GP-hevonen. Jos hevosen sanotaan olevan tasoa X, kyllä ainakin itse lähden silloin siitä oletuksesta, että sillä on ainakin suhteellisen tuoretta näyttöä eli käytännössä kisatuloksia kyseiseltä tasolta. Se, että joskus muinoin interiä kisannutta eläkeläistä sanotaan GP-hevoseksi, on ihan sama asia kuin jos jotain joskus kauan sitten pari heB-rataa läpi räpiköinyttä ex-ravuria sanottaisiin heA-tasoiseksi, koska "kyllä se osaa heA-asiat eikä ne taidot sieltä mihinkään häviä".

Kyseisen ilmoituksen hevonenkaan tuskin on oikeasti GP-tasolla suorittava kilpahevonen, vaan just joku eläkeläinen tms., joka "osaa GP-liikkeet" eli jotain vähän sinne päin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.1.25 09:59:35

Komppaan ylläolevaa

Lähettäjä: ratsastaja 
Päivämäärä:   7.1.25 12:00:47

Ei se hevosen koulutus ja taso mihinkään häviä, mutta ei se tarkoita sitä että hevonen koko ajan pystyy suorittamaan oikeasti sillä tasolla.
Mulla on ollut 140-tason esteheppa, ja toki se sillä tasolla on kilpaillut kun tuloksia löytyy. Mutta meillä se oli vaan kevyemmässsä sileän ratsastuksessa koska tapaturman takia ei enää vuosiin ollut hypännyt mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.