Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenhoitajaksi jollekin suomen huipulle

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   31.12.24 18:37:27

Luin horsemailista Ettanin hevosten hoitajasta joka on päässyt mukaan moneen ja etenemään harrastuksessa omalla tavallaan siinä samassa.

Onko tämä ihan poikkeus tapaus vai onko muillakin huipuilla vastaavia hoitajia? Ja miten nykypäivänä olisi mahdollista päästä tuollaiseen asemaan jonkun huippuratsastajan rinnalle?

Re: Hevosenhoitajaksi jollekin suomen huipulle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.12.24 18:59:26

Jos jostain saisikin tuollaisen hoitajan!

Kokemusta ja osaamista ja on valmis vain hoitamaan ja taluttelemaan. Jos tämmöisiä löytyy niin sähköposti ja alue missä vaikutat esille! Mun mukana ei nyt ihan tolle Ettanin levelille hoitaja pääsis mutta valmennuksia, kisoja ja jotain klinikoita katsomaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 18:59:48

Jos haluat käyttää kaiken aikasi jonkun toisen hyväksi, niin varmasti kannattaa. Riippuu ihan siitä henkilöstä jolle teet, paljonko se tulee tuomaan uusia juttuja omaan harrastukseksi.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   31.12.24 19:32:25

Just kuten - kirjoitti. Voit saada paljon tai pahanmielen, teet töitä himona ja lopulta kiitokseksi kakkaa niskaan. Hyvin usein jälkimmäinen vaihtoehto on todennäköistä varsinkin jos et merkitse muuten ratsastajalle mitään ja olet helposti korvattavissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.12.24 20:08:11

Miksi se hevosenhoitajan harrastus koetaan jotenkin vähäpätöisemmäksi kuin ratsastajan harrastus? Ei se ole työtä tai hyväksikäyttöä sen enempää, jos hoitaja itse haluaa harrastaa hevosen hoitamista. Meilläkin on aivan ihana aikuinen hevosenhoitaja, joka ei ratsasta ollenkaan, millään hevosella. Käy kävelyttämässä, hoitamassa, kesällä syöttelemässä, laittelee kamoja, hengaa tallilla. Lähtee kisoihin mukaan jos se aikatauluihin sopii ja käy muutenkin tallilla omien aikataulujensa mukaan. Pitäisikö minun tuntea joku pisto sydämessäni kun näin häntä orjuutan?

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   31.12.24 21:38:32

Toisille hevosten hoitaminen on antoisaa ja on hienoa olla osana toimivaa tiimiä. Vanhan kansan hevosenhoitajat, kuten Jesse, ovat niitä, joilla on valtavasti tietoa mutta myös asenne, joka vie pitkälle.
Myös muuan Jenny Eriksson on alkujaan hevosenhoitaja.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   1.1.25 16:12:26

Hevoselämää voi viettää monin tavoin. Hoitaminen on todella mukavaa ja oikeasti se on sielunkumppanuutta sen hoidettavan kanssa. On tosi palkitsevaa kaikki puunaaminen, hieronta, varustaminen. Tiimityötä jossa pyritään saamaan paras mahdollinen tulos. Jokaisella on oma roolinsa johon keskittyy. Ratsastaja keskittyy parhaaseen suoritukseen, minä habitukseen ja huoltoon. En koe itseäni vähäpätöiseksi vaan oikeastaan päinvastoin.

Lähettäjä: Mini 
Päivämäärä:   1.1.25 16:26:50

Espoon suunnalta kannattaa mennä omahevonen.fi
Siellä opettajana ammattilaiset jos pääset hoitaa heidän kisahepoja?

Lähettäjä: Tipsu 
Päivämäärä:   1.1.25 16:39:57

Kiitos vinkeistä :) mulla ei rahat riitä omaan ja hepat on tärkeitä. Horsemailin juttu toi uskoa siihen että voisi kuitenkin päästä ratsastamaan, kisaamaan ja etenemään harrastuksessa ainakin jonkinlaisena osana jonkun tiimiä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   1.1.25 16:54:57

Ei kaikki halua ratsastaa, itse haluaisin vain hoitaa maasta, tykkään ratsastaa omalla hevosella sen kerran päivässä mutta en sen enempää hevosen selkään kaipaa. Just hevosenhoitajatyö missä voi vaan lappaa paskaa ja harjata ja hoitaa hevosia on unelma <3

Lähettäjä: hoitsu 
Päivämäärä:   1.1.25 17:07:53

Nämä vanhan kansan hevosenhoitajat eivät varsinaisesti ole olleet ratsastamisen perään mutta moni vähintään maastoilee niillä säännöllisesti. Joskus ennenvanhaan Rusalla järjestettiin Rusa GP, jossa ratsastajat toimivat hoitajina ja hoitajat ratsastivat. Kunpa sellaisen saisi elvytettyä!

Lähettäjä: Jokke 
Päivämäärä:   1.1.25 17:39:06

Parhaimmillaan se on todella antoisaa molemminpuolin tai sanotaanko koko tiimin kesken!

Olen osa tämmöistä tiimiä ja ainoa asia mitä kehotan pitämään mielessä jos tuollaiseen lähdet on se, että et ole korvaamaton ja olet hypännyt toisen ihmisen junaan. Kun pidät sen mielessä, niin säästyt suurimmilta pettymyksiltä. Ihan kuten ratsastajatkin. Hevosen omistaja lopulta päättää kaikesta ja siinä ei ole hoitajalla, ratsastajalla tai kenelläkään tiimin jäsenellä nokan koputtamista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.25 22:28:12

Tässä menee nyt lahjakkaasti sekaisin hevostenhoitajan työ ja hevosen hoito harrastuksena. Mitään muuta yhteistä näillä ei ole kun se, tehdään jotain hevosen kanssa (versus vapaaehtoinen ystävätoiminta ei tee sinusta sosiaaliohjaajaa). Yleensä huippujen palkkalistoilla olevilta hevostenhoitajilta odotetaankin kykyä ratsastaa hevosia ja ei ole mitenkään harviniasta, että diiliin kuuluu jonkinmoinen valmennus- ja kilpailumahdollisuus. Tämä toki riippuu sopimuksesta.

LähettäjäAnnika 
Päivämäärä:   2.1.25 19:39:09

Jos Wesundasta tai vaikka Parvelasta löytyy kouluhevonen joka kaipaisi ihan vanhanaikaista harrastuspohjalta toimivaa hevosenhoitajaa niin voisin olla kiinnostunut. Sähköposti löytyy tuosta, sieltä lisätietoja. Lähinnä nämä tallit nyt mainittuna koska etäisyys olisi mulle kohtuullinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.