Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksullinen koeratsastus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 12:31:54

Mitä mieltä olette tästä nykytrendistä, että perus alle 15k hevosten koeratsastuksista pyydetään maksua?

Jotenkin ymmärrän tämän hyvin kalliiden ja tasokkaiden hevosten kohdalla, mutta en näitten perus puksujen. Kuvitteleeko myyjät että joku ajaa mahdollisesti satoja kilometrejä huvikseen ratsastamaan vai mikä ajatus tässä on takana? Ja koeratsastus nyt on yleensä suht lyhyt, ei mikään tunnin estevalmennus.

Vai onko näiltä myyjiltä rahat loppu?

Re: Maksullinen koeratsastus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.12.24 12:34:38

Taisit kiteyttää vastauksen viimeiseen kysymykseesi.

Lähettäjä: Mokkula 
Päivämäärä:   31.12.24 12:38:32

Itse olen pitänyt koeratsastuksen ilmaisena, jos enää ikinä myyn niin koeratsastus maksaa. Niin paljon renkaanpotkijoita jotka ei oikeasti ole edes ostamassa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.12.24 12:39:59

Itse taas ajattelen, että jos kaikki koeratsastajat olisivat tosimielellä liikkeellä, ei myyjä paljoakaan tienaisi tuolla :)

Koeratsastajat voivat tulla myös lähempää, ei satojen kilsojen päästä.

Päivämäärä:   31.12.24 12:44:40

hmm, no niinhän ne voi ollakin? Et silti voi myydä hevosta kuin yhdelle ihmiselle? :D

Kannattaisi myyjien panostaa ilmoituksiin ja laittaa kattavat videot ja kuvat. Jää "renkaanpotkijat" pois kun kaikki oleellinen on tiedossa etukäteen.

Lähettäjä: oma kokemus 
Päivämäärä:   31.12.24 12:48:03

Maksan mielelläni siitä että myyjä näyttää kiinnostavan hevosen asiallisissa ratsastusolosuhteissa. Olen myös iloinen siitä että kun myyjä ottaa kokeilusta maksun, ei sitä hevosta käy ne kuuluisat hupiratsastajat rumputtamassa.

Ihmettelen silti sitä, että hupikokeilijoita kuulemma käy, sillä niin kallista on ihmisten aika ja polttoaineet yms ja luulisi että ratsastamaan pääsee helpommalla ja halvemmalla.

Nyt laittakaa hyvät ihmiset niitä kokemuksia renkaanpotkijoista, jos on omalle kohdalle sattunut.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   31.12.24 12:50:53

Maksaako joku auton koeajosta? Ei!

:))

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.12.24 12:53:59

Joillain hevosten ostaminen on harrastus. Kiertelevät vuosikaudet etsimässä jotain jota ei ole olemassa. Ratkaisu tähän on myyjälle joko kuulustelemalla ostaja kandidaatti ennen vastaanottoa huolellisesti ja jos jo alkumetreillä näyttää ettei kauppoja tule kuitenkaan niin keskeyttää homma alkuunsa. Kokeilu tilaisuuden asiallinen järjestäminen vie aikaa joten kenenkään seuraneitinä ei viitsi toimia.
Toinen vaihtoehto on antaa kokeilla kuka haluaa mutta ottamalla ajan käytöstä korvaus. Ei siinä kriteerinä ole hevosen laatu vaan myyjän ostajaa varten käytetty aika.
Oma aikani on niin kallista että ostaja ennen pihaan tuloa taatusti tietää mitä on ostamassa.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   31.12.24 12:58:04

Luulisin että nimenomaan näillä NS. Halvemman hintaluokan hevosilla niitä juuri käy jotka käyvät vain ratsastamassa. Eivät ehkä kehtaa näitä kalliimpia käydä kokeilemassa etenkään jos omat taidot eivät ole kummoiset.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   31.12.24 12:59:49

Ei tämä maksu ole mitenkään verrannollinen hevosen koulutustasoon, vaikka toki paremmalle hevoselle haluaa vielä vähemmän niitä osaamattomia haahuilijoita, jotka harrastuksenaan käyvät hevosia kokeilemassa. Voi olla että hevosta onkin oikeasti ostamassa, mutta osa käy katsomassa ja kokeilemassa niitäkin yksilöitä, jotka eivät ole lähelläkään sitä, mitä ollaan hakemassa.
Ainoa järkevä vaihtoehto on pyytää kokeilusta maksu. Muuten myyjä on äkkiä tilanteessa, jossa koeratsastajia kyllä riittää, mutta ostajia ei.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   31.12.24 13:07:15

Itse olen myynyt pari hevosta ja yhtään renkaanpotkijaa en ole tavannut. Se että kertoo riittävän rehellisesti ja kattavasti etukäteen hevosesta vaikuttaa varmasti asiaan. Jos kaunistelee liikaa kuten " on hieman hidas sileällä mutta esteillä lämpenee" ja todellisuus on sitä ettei hevonen liiku mihinkään, ei reagoi pohkeisiin ja ehkä juuri raippaan, esteillä laukkaa sen verran ettei kaadu puomeihin niin ei ihme ettei kauppoja tule.
Itse en ensimmäisenä valitse niitä joista pyydetään maksu, ihan periaatteesta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   31.12.24 13:07:39

"Voi olla että hevosta onkin oikeasti ostamassa, mutta osa käy katsomassa ja kokeilemassa niitäkin yksilöitä, jotka eivät ole lähelläkään sitä, mitä ollaan hakemassa."

Tämähän on sitten täysin myyjän oma vika jos tällainen tulee koeratsastamaan. KESKUSTELKAA niiden ostajaehdokkaiden kanssa. Kyllä siinä erottuu renkaanpotkijat ja hupikokeilijat.

Päivämäärä:   31.12.24 13:09:16

Useita hevosia olen myynyt, tehnyt hyvän ilmoituksen ja uhrannut aikaa ostajaehdokkaiden kanssa jutteluun. Yhtään hupikokeilijaa ei ole käynyt. Toki eivät kaikki koeratsastukset johda kauppohin, mutta sellaista se on.

Lähettäjä: Pistepisste 
Päivämäärä:   31.12.24 13:09:28

Täälläkin joku kertoi joskus, että käy kokeilemassa ilmaiseksi lähialueen myyntihevosia saadakseen lisää kokemusta erilaisilla hevosilla hyppäämisestä. Tällaisten ihmisten takia en ihmettele, että koeratsastukset on nykyään maksullisia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.12.24 13:14:11

Tästä olikin taas jokin aika sitten vilkasta keskustelua puolesta ja vastaan.

Monta hevosta ostaneena ja myyneenä ei tulisi mieleenikään pyytää/maksaa koeratsastuksesta.

Ostajana tiedän varsin hyvin, mitä olen ostamassa, enkä kokeile turhaan, ellei hevonen ole ollut jotain ihan muuta kuin mitä on ollut ilmoituksessa ja keskusteluissa. Tämäkin on vähentynyt, kun videoita voi lähettää etukäteen.

Myyjänä ihmettelen edelleenkin kommentteja renkaanpotkijoista tai maksusta myyjän ajankäytön takia. Seulon itse ostajaehdokkaat tiukalla kammalla, enkä ota kokeilemaan kuin muutaman, eri päivinä. Niinä päivinä tulee sitten hoidettua hevosen liikutus, minä ensin, ostaja ja mahdollinen valmentaja kokeilevat, minä hoidan loppuverryttelyn itse.

Ja tuo koeratsastus...yksikään ehdokas ei meillä kokeile kuin 15-20 minuuttia, estehevosilla pari hyppyä. Eipä ole noita hupiratsastelijoita näkynyt ikinä.

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   31.12.24 13:15:34

"Täälläkin joku kertoi joskus, että käy kokeilemassa ilmaiseksi lähialueen myyntihevosia saadakseen lisää kokemusta erilaisilla hevosilla hyppäämisestä. "

Voiko olla todellista? Porvoossa varmaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.12.24 14:28:50

Skippaan jokaisen maksullisen koeratsastuksen. Se myytävä hevonen ei ole niin erikoinen että ihmiset ottaisivat asiakseen käyttää aikaa ja rahaa vain hupikokeiluun. Jos kokee tarvetta nimittää ihmisiä renkaanpotkijaksi koska hän ei ostanut hevosta, kannattaa katsoa peiliin ja miettiä onko kertonut hevosestaan rehellisesti.

Lähettäjä: Mrs Smith 
Päivämäärä:   31.12.24 14:32:54

Meillä kävi tallilla kauan sitten isä ja tytär katsomassa hevosta ylläpitoon. Isä avoimesti kertoi, että ei ole aikomustakaan ottaa ylläpitoon, mutta näin saa tytär ratsastaa ilmaiseksi useamman kerran kuussa. Minusta oli kyllä härskiä.

Päivämäärä:   31.12.24 14:50:05

Pk-seudulla en laita yhtään mukavaa harrastehevosta myyntiin ilman mainintaa maksullisesta koeratsastuksesta. Se on taikasana jolla saa rajoitettua turhia yhteydenottoja uskomattoman paljon. Silti jää kymmeniä ostajia, joista seuloa ne tosissaan olevat ilman, että menee elämä ja terveys. Eipä jäänyt hevonen käsiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.24 14:57:24

Hehe, etsin pari vuotta sitten ylläpitoon hevosta. Omistaja laittoi mulle viestiä, et hänen hevosensa on tällä hetkellä ylläpidossa, mutta etsii uutta ylläpitopaikkaa. Ylläpitäjän luona saisi käydä kokeilemassa, antoi yhteystiedot.

Tämä ylläpitäjä pyysi 20e siitä, että kävin kokeilemassa. Hänellä oli talli omassa pihassa, eikä muutenkaan ollut paikalla kuin ehkä 5min, eli hänen aikaansa ja vaivaansa ei kulunut tuohon kokeiluun juuri yhtään. En siis tiedä mistä maksoin. Maksoin kuitenkin, koska hevonen oli todella laadukas ja harvinaista löytää sen tyyppinen hevonen ylläpitoon. Hevosta kävi muutama muukin kokeilemassa, kaikilta tämä ylläpitäjä kiskoi rahaa. Hevonen tuli sitten mulle, mutta laitoin omistajalle viestiä, olihan hän tietoinen, että edellinen ylläpitäjä kiskoi rahaa kokeilusta. Ei ollut, ja oli sit laittanut tälle edelliselle ylläpitäjälle sellasen viestin, et rahat palautui aika nopsaan meille kaikille kokeilijoille. Oli myös pitänyt tunteja tällä hevosella ja vuokrannut sitä (rahaa vastaan tietenkin), vaikka se oli erikseen sopimuksessa kielletty.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   31.12.24 15:04:17

Jää "renkaanpotkijat" pois kun kaikki oleellinen on tiedossa etukäteen.

^ Hahaa haa haa! :,D

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   31.12.24 15:07:10

Sitten nämä myyjät ovat ihmetyttäneet, jotka eivät vaivaudu edes juttelemaan paikanpäällä koeratsastustilanteessa ostajan kanssa, vaan esim. Tallikavereiden kanssa jäävät juoruamaan käytävällä tai tekevät tallihommia kauhealla vimmalla siinä sivussa vastaten ostajan kysymyksiin....

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.12.24 15:23:37

Hevonen on elävä, mutta auto ei.
Omistaja voi tarkkailla, miten asiakas ratsastaa ja evätä myynnin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.24 18:37:49

Jos pari kymppiä koeratsastuksesta on liikaa, taitaa olla parempi olla ostamatta hevosta ollenkaan. Ymmärrän ihan täysin maksullisen koeratsastuksen, ja varmasti laittaisin maininnan maksullisesta koeratsastuksesta myös oman myynti-ilmoitukseen. Se olis sitten eri, tarvisko sitä oikeesti maksaa, mutta varmasti vähentäis hupiratsastajia. Ainakaan mulla ei oo yhtään ylimäärästä aikaa alkaa leikkimään kaiken maailman renkaanpotkijoiden kanssa, mutta jos teillä on, niin sehän on ihan oma asianne.

Lähettäjä: Neoeo 
Päivämäärä:   31.12.24 18:42:32

Näitähän on oikeasti nykyään paljonkin jotka harrastaa koeratsastusta. Sekin varmasti jo karsii heitä pois kun ilmoituksessa kerrotaan maksusta vaikkei sitä todellisuudessa ottaisikaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.12.24 19:38:16

Muutaman hevosen myynyt ja kaikkien koeratsastuksesta ottanut maksun. Tämä on mainittu myös myynti-ilmoituksessa. Koeratsastuksen maksu on myös hyvitetty takaisin ostohinnassa jos kaupat syntyy :)

Lähettäjä: Uusimaa 
Päivämäärä:   31.12.24 19:40:58

Kuusi hevosta olen myynyt.

Ei yhtään renkaan potkijaa.

Osa on ollut oma kouluttamia tai ostettu ulkomailta ajatuksena myydä Suomessa. Kaikille on löytynyt hyvinkin nopeasti koti ja hyviä koteja. Vasta tarkistin hippoksesta, että lähes kaikilla poikkeuksellisen hyvin pysynyt koti. Kaksi oli vaihtanut kotia kuudesta myynti hevosesta. Toinen oli myyty ratsastuskoulun loputtua toiselle ratsastuskoululle. Toinen oli vaihtanut 4 vuoden kuluttua vuokraajan nimiin.

Ei koe ratsastus maksuja. Kyllä hyvät hevoset löytää nopeasti kodin ja pysyy sielä loppuelämän. Menevät heti kaupaksi pyydetyllä hinnalla.

Kaikki hevoset olen myynyt hintaa 2 500€-5 000€. Ennen tätä hullua hinnan nousua. Terveitä hyviä perus harraste hevosia.

Ei Ruotsissa makseta mitään koe ratsastus maksuja. Tämä on meidän suomalaisten hullutus keksintö.

Lähettäjä: North 
Päivämäärä:   31.12.24 20:17:29

Ei ole hupiratsastelijoita riesaksi asti täällä pohjoisessa. Niitä tosiostajiakaan ei meinaa saada tontille, vaikka toivottaa milloin vain tervetulleeksi testaamaan - Ouluun! :-)

Päivämäärä:   1.1.25 00:27:51

Täysin vastaan. Jos pyydän maksun, täytyy kokeilijan antaa myös mennä "koko rahan edestä". Ennemmin valikoin kokeilijan tarkkaan (ja aina myynti ja esittely yhdelle kerrallaan!) ja otan oikeuden puhaltaa peli poikki. Enkä itse periaatteesta kokeile yhtäkään hevosta maksusta.

Päivämäärä:   1.1.25 00:29:03

"Useita hevosia olen myynyt, tehnyt hyvän ilmoituksen ja uhrannut aikaa ostajaehdokkaiden kanssa jutteluun. Yhtään hupikokeilijaa ei ole käynyt. Toki eivät kaikki koeratsastukset johda kauppohin, mutta sellaista se on."

Ja tämä. Rehellinen ilmoitus ja valitsee, kelle näyttää. En yhtään hupikokeilijaa ole tavannut.

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   1.1.25 00:33:43

Pk-seudulla on pakko ottaa, koska jengiä tulossa vain haaveilemaan niin paljon.

Lähettäjä: ohdscfoihj 
Päivämäärä:   1.1.25 00:52:38

Valitettavasti pk seudulla on porukkaa jotka harrastaa "koeratsastuksia", ilman että on aikamustakaan ts. rahaa ostaa hevosta. Ja sitten ne jotka käy koeratsastamassa 30.000 hevosia kun budjetti on max 8000.
Kyllä meitä on kuulkaa joka junaan ja ihmisten röyhkeys uskomatonta.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   1.1.25 07:38:39

Uusimaa saa ne muutaman tonnin hevosensa liikutettua pelkkien kokeilijoiden avulla. Ja noilla hinnoillahan niitä riittää. Ei enempää piloille voi tuon hintaiset mennä kun jo ovat. Ei tule arvonalenemaa ja jos jokin pysyvästi hajoaa niin menee varastotappiona.

Päivämäärä:   1.1.25 07:44:13

Asiatonta ja epäammattimaista. Piste. Tuollaiset myynti-ilmoitukset ohitan täysin vaikka hevonen olisi kiinnostava.

Päivämäärä:   1.1.25 07:45:36

"Ratkaisu tähän on myyjälle joko kuulustelemalla ostaja kandidaatti ennen vastaanottoa huolellisesti ja jos jo alkumetreillä näyttää ettei kauppoja tule kuitenkaan niin keskeyttää homma alkuunsa."

Tämä. Olen myynyt toistasataa hevosta, eikä ole ikinä ollut ongelma.

Päivämäärä:   1.1.25 07:55:04

Oho, jollain olikin jo tässä keskustelussa sama nimimerkki käytössä! :) Nuo aikaisemmat kommentit eiliseltä eivät ole minun.

"Jos pari kymppiä koeratsastuksesta on liikaa, taitaa olla parempi olla ostamatta hevosta ollenkaan."

Johan vitsin murjaisit. Ei kuulu alalle tällainen ajattelu ollenkaan

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   1.1.25 08:19:24

Fiksu myyjä haastattelee ostajaehdokkaan puhelimessa, eikä automaattisesti päästä kaikkia koeratsastamaan. Kyllä sen aika helposti jutellessa huomaa, kuka on tosissaan liikkeellä ja kuka ei.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   1.1.25 08:35:12

Onnettomien trokarien tapa rahastaa hevosilla "vuokraamalla" niitä koeratsastuksiin. Otetaan vaikka viisi ostajaa samalle päivälle ja kaikilta seteli suoraan taskuun niin johan on poni leipänsä tienannut. Näinhän se ainakin Hyvinkäällä näytti toimivan.
Ei tällaisen myyjän tarkoituksena ole auttaa ostajaa löytämään sopiva hevonen vaan pyörittää karusellia elävillä eläimillä. Rahat kouraan ja sitten saa mennä humputtaa miten haluaa, eikä edes katsota perään. Vain Suomessa olen nähnyt näin törkeää rahastusta, muualla hevoskauppiailla on ammattitaitoa.

Lähettäjä: En maksaisi 
Päivämäärä:   1.1.25 10:15:36

En ole ikinä maksanut koeratsastuksesta ja skippaan kaikki ilmoitukset, missä pyydetään rahaa. Tosin en kovin montaa hevosta ole ostanutkaan, vain neljä. Kolme noista oli sellaisia, että oli ensimmäinen kokeiltava hevonen ja yksi sellainen, että löytyi vasta viiden koeratsastuksen jälkeen.

Kolme hevosta olen myynyt enkä kysynyt rahaa koeratsastuksesta. Tosin minulla ei ole hevoset olleet varsinaisesti suorassa myynnissä, vaan tiskin alta enkä ole kokenut näitä renkaanpotkijoita.

Rahaa on maksaa koeratsastuksesta mutta tämä on sellainen periaatekysymys. Ne ottakoot rahaa, jotka haluavat. Itse en maksaisi ja skippaan ko. ilmot.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   1.1.25 10:42:10

Mun yksi tuttu harrasti nuorempana tätä koeratsastusta. Isä tuli mukaan, pisti ykköset päälle ja hienolla autolla liikkeelle. Tytär pisti kalliit ratsastuskamppeet päälle ja sitten mentiin. Ei ollut tarkoitusta ostaa yhtikäs mitään. Yllättävän kauan pystyy hommaa pyörittämään, jos sijainti on oikea, talleja kymmeniä. Ammattimyyjät haistavat nämä, mutta sitä ainoaa omaansa myyvä ei älynnyt, mistä oli kyse. Ei mikään huono ratsastsja, eikä keskittynyt kalliisiin hevosiin. Joskus oli tärkeämpää, missä koeratsastus oli. Pääsi hienoihin maneeseihin ja sai sanoa, että on käynyt siellä ja tuolla tallilla. Ehkä joku pk-seudulla -Lahden suunnalla tunnistaa tämän, vuosia kyllä aikaa tästä.

Sama ilmiö autokaupassa ja asuntokaupassa. Samat naamat käyvät vuodesta toiseen esittelyissä ( niin yksiöt kuin isot öky ok-talot), eikä kauppoja tule koskaan.

Lähettäjä: Tossu 
Päivämäärä:   1.1.25 12:31:31

Mikähän ihmiset saa ajattelemaan, että vain myyjällä kuluu aikaa? Hevosta etsineenä aikaa meni kyllä myös itsellä ja valmentajalla. Koeratsastuksesta en maksa, en etenkään, jos myyjä itse tarjoaa hevosta omaan ostoilmoitukseeni. Itselle sopivan hevosen löytäminen ei ole helppoa ja valitettavasti voi joutua kokeilemaan useita hevosia ennen kuin oma löytyy. Siinä palaa aikaa ja rahaa ilman koeratsastusmaksujakin. Ja turha tulla nillittämään, että silloin ei kannata hevosta hankkia. Itsellä llut hevosia yli kymmenen vuotta, joten kulut on hyvin tiedossa.

Päivämäärä:   1.1.25 13:06:34

Jokainen punnitsee itse, mitä hevosia lähtee katsomaan. Ei se myyjän napaa kaivele jos jo kotona päätät, että et ota yhteyttä koska koeratsastuksesta pitää maksaa, tai mistä tahansa muusta syystä. Jos myyjän mielestä koeratsastusmaksusta on jotain hyötyä hänelle eikä haittaa, niin sitten se on niin ja ostat joltain muulta jos ei miellytä. Samalla tavalla kuin kaikessa kaupankäynnissä.

Lähettäjä: Tossu 
Päivämäärä:   1.1.25 13:19:58

Just näin se menee. En lähde katsomaan, jos koeratsastus maksaa. En myöskään lähde kokeilemaan ilmaiseksikaan sellaista hevosta, joka ei sovi omiin spekseihin. Koeratsastan vain ne hevoset, jotka vaikuttavat ilmoituksen, videoiden ja myyjän kanssa käymäni keskustelun jälkeen potentiaaliselta. Ärsyynnyn siitä, että myyjät antavat ymmärtää kaikkien niiden ostajien olevan renkaanpotkijoita, joiden kanssa ei synny kauppoja!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.1.25 13:21:54

Täysin epäammattimaista. En pyydä enkä kokeile niitä, joista pyydetään. Jos näen renkaanpotkijan, koeratsastus loppuu siihen (helppo tosiaan puhaltaa peli poikki kun maksua ei peri).

Lähettäjä: Vaiana 
Päivämäärä:   1.1.25 13:27:39

Todellakin aion ratsastaa hevosella maksua vastaan niin kauan kun huvittaa, kaikki askellajit, vähän ehkä esteitäkin, menen maastoon yms. Siis hevosen omistaja tarjoaa MAKSULLISTA PALVELUA joten tarvitsee saada myös VASTINETTA RAHOILLENI. Muuten ilmoitan kuluttajaneuvontaan.

Lähettäjä: Mk 
Päivämäärä:   1.1.25 13:48:11

Sama tyyppi kirjoittaa noita maksua vastustavia viestejä :D

Lähettäjä: toinen Nipsu 
Päivämäärä:   1.1.25 14:00:43

Potentiaaliselle ostajalle hevonen näytetään ihan ilman maksua. Aika nopeasti haistelee ollaanko liikkeellä millaisella ajatuksella ja kaikille hevosta ei näytetä ollenkaan, kokeilemaan pääsee valmentajan kanssa. Suominen pieni maa ja sina joku tuntee jonkun.

Päivämäärä:   1.1.25 15:30:56

"Ärsyynnyn siitä, että myyjät antavat ymmärtää kaikkien niiden ostajien olevan renkaanpotkijoita, joiden kanssa ei synny kauppoja!"

Ei tietenkään kaikki ole renkaanpotkijoita jotka eivät hevosta osta. Mutta myydessä tulee lähes aina muutama kokeilija ennen kuin hevonen menee kaupaksi, joten jos tästä saa maksulla jo poistettua ilmaisen ratsastuksen perässä olevat ja suurimman osan hupikokeilijoista, myyjä on jo voiton puolella ja voi keskittyä niihin ostajaehdokkaisiin, joilla on oikeasti tarve hevoselle ja kaupat mielessä.

Lähettäjä: oåuhouih 
Päivämäärä:   1.1.25 16:11:20

Mitä ihmettä taas. Jos joku ottaa maksun koeratsastuksesta niin sitten ottaa, jos joku ei siitä halua maksaa niin ei sitten maksa. So simple.

Tavallaan ymmärrän näitä maksun pyytäjiä koska joskus nää röyhkeät tyypit osaa olla NIIN uskottavia, selitetään ummet ja lammet "edellisistä hevosista" ja tallipaikasta joka on jo varattu jne.
Nää on monasti paljon uskottavampia kuin ne oikeat ostajat. Niin että ei kyllä haastattelu etukäteen auta yhtään mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.