Lähettäjä: Veeras
Päivämäärä: 31.12.24 11:59:01
Mä oon sairauden takia maannut vuodelevossa 2,5 vuotta ja tänä syksynä päässyt vihdoin kiipeään takas selkään. Ekalla kertaa mun asentotuntoisuus oli todella pahasti pielessä, kuvista näki että ihme kun en valunut alas oikealle, kun tunsin että olisin suorassa. Kun mut suoristettiin, tuntui että tipun vasemmalle. Tästä lähdettiin heinäkuun lopussa, vajaa 10min talutettuna hyyvin rauhallista käyntiä.
Viime lauantaina ratsastin isoliikkeisellä puoliverisellä jopa pari kierrosta harjoitusravia, enkä ole valumassa minnekään ja pysyn sielä selässä laukassa. Olisinko parisenkymmentä kertaa käynyt selässä. Mutta onhan se kehon hallinta vielä KAUKANA siitä mitä se oli (tein omallani paljon ilman satulaa ihan karautteluun asti, vielä juuri ennen sairastumistani). Enkä mä usko, että tässä kohtaa pelkästään itsenäisestä menosta on kovin pitkälle apua. Siis toki joo jonkun verran on siitäkin, koska kunto nousee pikkuhiljaa tehdessä ja sitä kautta jaksaa enemmän tehdä sielä selässä, mutta kyllä mä tulen opetusta tarviin että pääsen takas siihen mistä lähdettiin ja mieluiten sitä tietysti haluaa edelleen kehittyä siitä. Toki mulla hankaloittaa se, ettei ole sitä omaa hevosta enää (eikä ainakaan nyt ole tulossakaan, kun tää sairaus on kuitenkin arvaamaton eli takapakkia voi tulla pahastikin). Mut jospa pikkuhiljaa.
Yritän myös kuntoa nostaa reippailla kävelylenkeillä, ja nekin on ihan kunnon urheilua edelleen, kun reilun puoli vuotta tässä pikkuhiljaa kuntoa nostettu. Ja eiköhän jossain kohtaa talven aikana pysty aloittaan vähän tavoitteellisemmin jumppaan niitä lihaksia (kunhan ei takapakkia tuu). Onneks on fyssari apuna!
|