Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsehoito maneesitallilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 15:32:23

Onko kellään kokemusta?

Etsinnässä maneesitalli, josta vuokrata pari karsinaa omille hevosilleni. Hoitaisin kaiken itse ja hankkisin itse kuivikkeet ja heinät omilleni. Maksaisin vuokraa karsinasta, tallialueen käytöstä ja kunnossapidosta, ratsastusalueiden käytöstä ja kunnossapidosta, lantalan tyhjennyksestä, parin tarhan käytöstä, välineistä ja sähköstä sekä vedestä.

Paljonkohan olisi vuokra? Pääsenkö halvemmalla pitämällä täysihoidossa?

Re: Itsehoito maneesitallilla?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   28.12.24 15:38:10

On kokemusta pakon edessä, pääsi ehkä 50-100 € kk halvemmalla kuin täysihoidossa. Työlle sen sijaan jos olisi laskenut hintaa, olisi täysihoito ollut siihen nähden erittäin edullinen. Lisäksi muut itsehoitoasiakkaat olivat draamannälkäisiä ja persaukisia joten mielenterveyskin oli koetuksella... Ei ikinä enää!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 15:38:38

~300e/hevonen.

Säästät n. 200-400e/kk hoitamalla itse.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 15:39:49

Ja säästö 200-400e on siis kahdesta hevosesta, yhdestä siis 100-200e..

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.12.24 15:41:40

Meillä oli maneesitallilla tilojen vuokra 390 per hevonen sis sähköt vesi ja kiinteistönhoito. Mutta samoja kokemuksia kuin yllä, en itse lähtisi tuohon hommaan enää.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.12.24 15:45:14

390e sisältämättä heiniä, kuivikkeita ja työtä on paljon. Kuivikkeen ja heinän kera kulut nousee 600euroon ilman työtä. Täälläpäin saa täysihoitoa 600e maneesitallilla..

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.12.24 15:47:28

"Täälläpäin saa täysihoitoa 600e maneesitallilla.."

Sellasta se on kun on paljon laskutaidottomia tallinpitäjiä. Älä huoli, hinnat nousee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.24 15:56:44

Itsehoitotallille pesiytyy kaikki hullut ja/tai köyhät.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   28.12.24 16:00:26

860e pkseudun lähellä itsehoitopaikkoja

Päivämäärä:   28.12.24 16:49:12

Itsehoito sopii niille joilla kovat "yksilölliset" tarpeet tai siis näkemykset sen hevosensa hoidosta. Kun ei niitä toivottuja kuvioita mikään hoitotalli suostu tekemään on parasta hoitaa itse. Heinän laatu, karsinoiden putsaus, loimien venkslaus, syöttömäärät ja tiheys jne.
Tallien omistajille jää käteen kiinteistön hoitoon asianmukainen korvaus ja porukan vahtiminen niin etteivät kenestäkään tehdä työn orjaa tai sylkykuppia. Ihan keskenään saavat opetella pelisäännöt yhteistyölle tai sitten katkaista se ja keskittyä omaansa.
Sopii lähinnä niille jotka ymmärtävät kohtuullista vaateitaan ja tekevät kompromisseja käytännön sujuvoittamiseksi. Tietysti täytyy olla kiinnostusta ratsastukseen ja hevosiin kokonaisvaltaisesti.

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   28.12.24 17:01:13

Olin vähän aikaa maneesillisella itsehoitotallilla. Vuokra 270 sis vesi ja sähkö. Isäntä kävi välillä talvisin auraamassa, kenttä ja maneesi lanattiin itse. Kuivikkeet ja heinät hommattiin kimpassa, niin tuli halvemmaksi. Kaikesta muusta sitten keksittiinkin vääntää ja riidellä, joku keksi aina omia sääntöjään ja whatsapp ryhmä kilkatti jatkuvasti.

Lähettäjä: FB 
Päivämäärä:   28.12.24 19:37:18

Kurikkalainen itsehoitotalli, jossa maneesi, mainosti joulukuun alussa vapaata tallipaikkaa 225e/kk tilavuokra. En sitten tiedä, tuleeko päälle esim. lantalakustannukset ja kentän/maneesin käyttömaksut vai sisältyykö ne hintaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 19:44:03

Hulluja hintoja maksatte. Olen maksanut 240e/karsina sisältöen vesi, sähkö, kuivike, jäte- ja lantahuolto sekä kiinteistön (mukaan lukien ratsastuslueiden pihjat) kunnossapito. Päälle heinät 40e/kk ja muut rehut 20e/kk. Kulut oli siis yhteensä tuon 300e/hevonen. Samalla tallilla täysihoitopaikat 700e. Tästä muutama vuosi aikaa. En ikinä maksaisi 390e pelkistä tiloista!

Nyt oma talli (maneesilla), kulut edelleen edulliset.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   28.12.24 20:11:32

Meillä tilat maneesilla 180e

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.12.24 20:25:28

"Nyt oma talli (maneesilla), kulut edelleen edulliset."

Miljoonan arvoiset tilat edullisesti? Unohtuuko menneet investoinnit, investoida tuleviin remppoihin ja saada poistot maksettua?

Lähettäjä: Bombom 
Päivämäärä:   28.12.24 20:25:36

Olen maksanut kahdesta kylmäkarsinasta pk-seudulla maneesipaikasta yhteensä 300€, kaikki fasiliteetit käytössä ja itse olen tarhannut, ruokkinut, siivonnut ja hoitanut kuivikkeet. Lisäksi olen itse hoitanut lannan poisviennin hevosten osalta.

Päivämäärä:   28.12.24 21:09:07

Onkohan nummelan ratsastuskeskuksella itsehoitopaikkoja

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   28.12.24 21:22:37

Todennäköisesti hintaero ei ole valtaisa, koska tallinpitäjät laskevat työlleen aina aika alhaisen hinnan, ja sinun tekemistä tallimatkoista monta kertaa päivässä nousee jo kuluja, ellei ihan naapurissa asu. Toki säästöä varmasti jonkun verran tulee, mutta tuleeko niin paljon että viitsii nähdä sen vaivan. Mistä päin etsit?

Lähettäjä: Katja 
Päivämäärä:   29.12.24 07:21:44

Juuri vertailtiin tallinpitäjän kanssa täyshoito ja itsehoito puolen hintoja. Itsehoitopuolella säästö n. 280 e/ kk. Periaatteessa ei mitään, kun itse ainakin pidän ison tarhan pohjan hyvänä. Itse ostettu heinäautomaatti sekä kimpassa maksettu lämmitettävät juomakupit sekä niihin liittyvät työt. Meillä tallit ovat omat, joten niihinkin on rahaa uponnut. Mutta mitäpä sitä ei tekisi hevosen vuoksi 😊

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.