Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sähköaidan kahva vuotaa

Lähettäjä: Annie 
Päivämäärä:   26.12.24 17:20:31

Mitään ei näyttäisi olevan vikana, silti sähköaidan portin kahva vuotaa sähköä käteen. Ei ole mukavaa ottaa pieniä iskuja, kun hakee hevosen sisään. Olisiko vinkata korjausideoita?

Re: Sähköaidan kahva vuotaa

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   26.12.24 17:27:14

Öh.

Uusi kahva.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.24 17:48:36

Jostainhan sen on oltava halki ja/tai esim. märkää lunta tai muuta kosteutta sen verran että johtaa sähköä. Ensiapuna eristysteippiä pintaan jos ei ole varakahvaa eikä kauppaan jaksa lähteä. Jos kahva on loskan peitossa, putsaa se. Uusi kahva maksaa sen pari euroa niin isommin en jaksaisi mysteerin kanssa painia.

Lähettäjä: Hanska 
Päivämäärä:   27.12.24 12:19:59

Kokeile toisia hanskoja. Tallinpitäjä vaihtoi hevoseni aidan kahvat, koska sai niistä sateella sähköiskuja. Minä en ole saanut.

Tallikaverin hevonen on toisessa tarhassa ja käyn usein (tallikaverin pyynnöstä) viemässä hevoselle mashveden tarhaan. Jos minulla on kädessä ratsastushanskat, portti ei ole ongelma. Jos kädessä on toppahanskat, saan portin kahvasta pieniä sähköiskuja. Sillä ei ole väliä, onko kahva kuiva vai märkä.

Päivämäärä:   27.12.24 12:20:48

^ Tallinpitällä taas ei ole mitään ongelmaa tallikaverin hevosen portin kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.24 12:25:09

Siis mistä te saatte sitä sähköä? Muovista se ei ole mahdollista. Osutteko jotenkin metalliosiin?

Päivämäärä:   27.12.24 14:01:08

^ Ihan siitä muovisesta kahvasta. Kahva on silmämääräisesti katsottuna ehkä. Isku ei ole samanlainen kuin silloin, kun osuu lankaan. Ainakin minulla tunne on vähän samanlainen kuin jos kahvan paikalla olisi kaktus, jonka piikit toimisivat kuin kissan kynnet: tulevat esiin ja menevät pois. Koko siltä alueelta, johon toppahanskalla kosketan, kämmenessä ja sormissa tuntuu kuin osuisi kymmeniä pieniä neuloja, jotka sitten katoavat, mutta tulevat saman tien takaisin. Ei ota kipeää, portin pystyy kyllä hyvin aukaisemaan, mutta tuntuu ärsyttävältä. Minulla tuo ongelma vain tallikaverin hebosen portissa ja vain toppahanskoilla. Ratsastushanskoilla tai paljain käsin ongelmaa ei ole.

Tallinpitäjällä sama ongelma oman hevoseni tarhassa, kun taas minulla ei ongelmaa ollut (edes niillä toppahanskoilla). Tallinpitäjällä tai tallikaverilla ei ole ongelmaa tallikaverin hevosen portin kanssa.

Lähettäjä: Herranjestas 
Päivämäärä:   27.12.24 14:07:44

Mulla joskus vuosia sitten vanha kahva alkoi "vuotaa" ja antoi vähän sähköä. Vaihdoin kahvan uuteen enkä ole miettinyt asiaa sen koommin. Kaikki sähköaidan osat on kuluvia osia joilla on tietty käyttöikä. Kunnolliset kahvat tietysti kestää pidempään.

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   28.12.24 15:57:05

Oliko kahvoissa käytetty "huonoa muovia"? Eli kahvaan imeytyy kosteus johtaa sähköä.
Tai kahvan muovi on liian ohut.
Sama ilmiö sattuu, kun sähkön asennusjohtoa on käytetty johtamaan paimenen sähköä ulos rakennuksesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.