Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä ehdoilla liikuttajat käy?

Lähettäjä: Tepa 
Päivämäärä:   21.12.24 12:01:39

Hei, millä diileillä teillä käy hepan liikuttajat ja vuokraajat? Pohdin eri vaihtoehtoja. Haluan pitää langat itsellä käsissä ja kisata itse. Valmennuksiin pääsee jos itse en ole menossa.

Re: Millä ehdoilla liikuttajat käy?

Lähettäjä: Kii 
Päivämäärä:   21.12.24 12:04:47

Ei mitään erikoisempaa diiliä, liikuttaa hevosen kerran viikossa, on mukana auttamassa kisareissuilla. Saa harrastaa laadukkaan hevosen kanssa. Raha ei vaihda omistajaa, mutta jos on pidempi kisapäivä tai reissu niin palkkioksi valmennuskerta. Reissuilla tarjotaan kaikki ruuat ja majoitus

Lähettäjä: tyyppi 
Päivämäärä:   21.12.24 12:28:00

Taitava ratsastaja käy ratsastamassa ja hoitamassa hevosen kun en itse pääse, raha ei liiku mutta ostan reissuilta tuliaisen kiitokseksi. Vuokraaja on kehittynyt paljon mutta tarvitsee säännöllistä valmennusta. Hän maksaa 30€ kerta. Molempia käyn valmentamassa silloin tällöin eikä siitä makseta mitään. Itselle on tärkeää, että hevonen on hyvin hoidettu ja ratsastettu, ja se liikkuu aina hevoselle edullisesti (harjoitusravia harjoitellaan pieniä pätkiä ja sen tulee ”näyttää hyvältä”). Vastaavasti ratsastajilla on mahdollisuus päästä laadukkaan, hyvin koulutetun ja erittäin miellyttävän hevosen kanssa aidosti oppimaan.

Lähettäjä: Waica 
Päivämäärä:   21.12.24 12:45:41

Taitava liikuttaja, joka auttaa kisamatkoilla. Maksan kisamatkoilla tietysti kaiken ja majoitutaan ja syödään kivasti. Saa ratsastaa hyvällä hevosella ja käydä kouluvalmennuksissa. Maksan aina sen valmennukset ja pidän estetunnin, jos sellaisen haluaa. Kisannut ennen ihan tosissaan ja paljon ja pitkään. Molemmat ollaan mallia takana loistava tulevaisuus, mutta hevonen on hyvä.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   21.12.24 14:00:11

Mulla on useampi vakkariliikuttaja.
Raha ei vaihda omistajaa. Merkkaan heppojen kalenteriin kun hepat on mulla käytössä ja liikuttajat saa sitten varata kalenterista itselleen sen jälkeen päiviä, jos ne heille sopii. Parilla on vakiopäivät kun käyvät.

Mun mielestä tosi helppoa ja näppärää. Tallilla on täysihoito (tosi hyvä sellainen!) eikä hepoille tule pöpivirtaa, vaikka välillä olisi kevyemmällä päivän tai pari.

Merkkaan kalenteriin myös, jos haluan että joku päivä vaikka kävelytetään (esim. kisareissun jälkeen). Jos liikuttajat ei ole varanneet jollekin päivälle liikutuksia, niin liikutan itse tai hepat saa vapaan.

Liikuttajat käy myös tunneilla, mutta ne pitää heidän maksaa itse.

Liikuttajista osa kulkee myös kisareissuilla apukäsinä :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.12.24 18:24:29

Minulle täysin käsittämätöntä että joku vielä maksaa liikuttajalle valmennukset. Miksi meidän hevosenomistajien täytyisi muiden harrastusta sponssata?

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   21.12.24 18:50:59

Ja mulle on täysin käsittämätöntä se että joku TAAS jaksaa itkeä täällä että hevosenomistajat kustantaa muiden harrastusta. Jokainen tekee omilla rahoillaan ja hevosellaan just mitä haluaa, ja minusta on ihanaa että edes jotkut hevosenomistajat arvostavat vuokraajiaan/hevostenhoitajiaan ja heidän panostaan ja aikaa sen verran että korvaa sen jollain tavalla.
Minäminäminä ihmisiä on ihan liika!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.12.24 18:56:15

Jos aloittajan kisaaminen on vähänkin tavoitteellista eikä jotain ristikkoluokkien hyppelyä, en kyllä suosittele ainakaan vuokraajien ottamista. Ei se hevonen siitä ainakaan paremmaksi tule.

Liikuttaja voi ehkä menetellä, jos joku riittävän taitava löytyy (sellaisethan ovat usein liikuttajia eivätkä vuokraajia nimenomaan siksi, että sellaisille liikutettavia löytyy maksamattakin). Liikuttajan kanssa myös helpommin toteutuu toive ohjien pysymisestä omissa käsissä, kun voi hyvällä omatunnolla sanella esim, että tänään liikutetaan vain kevyesti. Maksavan asiakkaan kanssa se on vaikeampaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   21.12.24 20:38:19

Joku kysyi, miksi pitäisi sponssata muiden harrastusta. Ei se ole mitään sponssaamista, että kisareissuilla auttava henkilö saa pienen korvauksen työstään. Ilman korvaustako hänen pitäisi kulkea mukana auttamassa? Tai ilman korvausta käydä toisen hevosta hoitamassa, kun omistaja ei itse pääse?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.12.24 21:44:45

Vuokraus silloin kun hevonen on samantasoinen/taitavampi kuin ratsastaja ja/tai ratsastaja hyötyy siitä muilla tavoin.

Silloin jos hevonen on about saman tasoinen, niin eri näköiset winwin diilit. Ratsastaja voi esim auttaa tallihommissa, omistajan kisa/valmennusreissuissa, hevosen muussa hoidossa, extrahommissa ja saada sitä vastaan ratsastaa.

Silloin jos ratsastaja vie hevosta eteenpäin, kehittää sen kuntoa/terveyttä, maksetaan sille rahaa tai annetaan jotain muuta rahanarvoista vastapalevlukseksi.

Näin sen ainakin pitäisi mennä.

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   21.12.24 21:46:09

Käyn ratsastamassa silloin, kun omistaja pyytää, joko yksin tai hänen seuranaan toisella hevosella. Teen, mitä pyydetään: käyntilenkkejä maastossa, liikutusta maneesissa, taluttelua ennen valmennusta, avustan kisoissa tai hoidan hevoset jos omistaja on matkoilla tms.. Osaan, pärjään, olen luotettava. En maksa mitään, eikä minulle makseta, mutta saan harrastaa kivoilla hevosilla laadukkaissa puitteissa.

Kun itselläni oli aiemmin oma hevonen, etsin vastaavaa diiliä, mutta en löytänyt ketään.

Lähettäjä: Zuh 
Päivämäärä:   21.12.24 22:02:59

Meillä käy liikuttaja ilman korvausta. Hänen tarvitsee vain liikuttaa hevonen. Talli hoitaa kaiken muun. On saanut käydä ihan vapaavalintaisesti, itse hoitanut kun liikuttaja ei ole tullut. Kyseli valmentautumisesta, sanoin että siitä vaan, omakustanteisesti. Sitten alkoi valitus hevosen varusteista. Oli pakko sanoa etten pysty nyt varusteita ostelemaan ( eikä hevonen tarvitse uusia, nykyiset ovat sille sopivat) kun minulla tosi tiukkaa taloudellisesti. Liikuttaja alkoi kiukutella. Taitaa olla niin, että liikuttaja vaihtaa itselleen mieluisampaan hevoseen&omistajaan. Toinen liikuttaja taas on super, hänenkään ei tarvitse tallihommia tehdä, mutta hän kyllä tuntuu ymmärtävän ja diili on ollut meille molemmille antoisa <3

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   21.12.24 22:10:18

Kun vuokraan hevosta, maksan ratsastuksesta, valmennuksesta ja kisaamisesta.
Kun liikutan hevosta raha ei vaihda omistajaa.
Jos joskus vuokrahevonen kaipaa liikutusapua teen sen jos minulla on aikaa ja silloin raha ei vaihda omistajaa.
En ole niin taitava että kisaisin liikutushevosillani, pidän ne liikkeessä mutta en vie niitä eteenpäin (tottakai veisin jos osaisin).

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   22.12.24 06:43:12

Kun liikutan tai tarvitsen (todella harvoin) hevoselleni liikuttajaa, raha ei vaihda omistajaa. Kyseessä täysi-ikäiset, osaavat henkilöt ja kisahevonen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.