Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omistaja jättää hoitamatta

Lähettäjä: Fm 
Päivämäärä:   20.12.24 09:07:36

Mitä tehdä tilanteessa jossa omistaja toistuvasti jättää hevosensa hoitamatta. On päiviä kun ei siivoa karsinaa ja hänen käsityksensä turvapatjasta on vuosien kuset. Hevosta en ole nähnyt kertaakaan harjaavan (vuosiin mitä tuntenut) on yksi takkukasa. Tarhaa aamusta iltaan saaden sinne monet heinät mutta hevosella ei ole vettä juotavaksi. Kuulemma hevosella myös hammas katki mikä kehotettu hoitamaan muttei tee mitään kun hänen mielestään ei hevosta häiritse. Lyö varusteet silloin tällöin hevosen päälle ja lähyee samoin tien vetää täysoä sit palauttaa seisomaan talliin tak tarhaan. Ei näe itse ongelmaa mutta tallikaverit olemme äärimmäisen huolissaan hevsoesta ja sitä säälimme.

Tallilla ei ole yhtä omistajaa vaan seura ja hallitus joka vastaa asioista mutta kukaan ei tälle mitään tee vaikka vuosia tilanne jatkunut samana ja asiasta puhuttu ääneen.

Re: Omistaja jättää hoitamatta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.12.24 10:02:21

Valitettava tilanne, ja niin kauan kun hevosella on ruokaa ja edes hengen pitimiksi vettä tuskin valvontaell puuttuu.
Tuo ihmistyyppi ei kuuntele edes eläinlääkäriä, mutta sitä voisi tietysti kokeilla jos saisi jonkun ell soittelemaan omistajalle ja keskustelemaan. Voisi herättää.

Lähettäjä: Åpo 
Päivämäärä:   20.12.24 10:37:05

Eläinsuojeluilmoitus, koska vesi on lain mukaan pakko olla.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   20.12.24 10:38:45

Eläinsuojeluilmoitus

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.12.24 10:46:50

Eläinsuojeluilmoitus, koska vesi on lain mukaan pakko olla. - tässä ohje ja tähän on ellin pakko puuttua jos vettä ei ole.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.12.24 11:12:29

Kannattaa kerätä niitä todisteita että on ns. lihaa luiden ympärillä ennen kuin tekee elsun.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   20.12.24 11:14:09

Ei se hevonen juomatta ole ollut vuosia jos kerta hengissä on. Jos joku ei hoida haluamallasi tavalla, ei kyseessä ole mikään eläinsuojeluasia vaan sinun hinkusi puuttua asioihin jotka ei sinulle kuulu.

Päivämäärä:   20.12.24 12:02:49

1. Elsu
2. Esitys tallia pyörittävälle hallitukselle sellaisista sääntömuutoksista, joilla tämä saadaan kuriin

Päivämäärä:   20.12.24 12:13:31

Tässä yksi syy siihen, miksen ikinä haluaisi pitää mitään puoli- tai itsehoitotallia. En vain halua katsella mitään huonosti pidettyjä hevosia tontillani. :( Kun huolehdin itse hevosten perustarpeista, silloin tiedän, että edes ne ovat kunnossa.

Se vähän naurattaa tai oikeastaan melkein itkettää, kun tälläkin palstalla puhutaan keskusteluissa aina huonoista tallinpitäjistä ja heidän välinpitämättömyydestään ja annetaan ymmärtää, että tallinpitäjät ihan ilokseen suunnilleen tappavat hevosia, jos omistaja ei koko ajan vahdi silmä kovana. Näistä keskusteluista tulee aina mieleen se kysymys, että entä kuka suojelee hevosia huonoilta omistajilta? Heitä nimittäin ihan oikeasti riittää, ja pahimmillaan ne ovat ne parjatut tallinpitäjät, jotka ovat ainoina pitämässä hevosen puolia.

Päivämäärä:   20.12.24 12:26:27

"Eläinsuojeluilmoitus, koska vesi on lain mukaan pakko olla."

Ei tarvitse olla jos on yli 12h karsinassa ja karsinassa on vesi.

Päivämäärä:   20.12.24 12:28:05

Myöskään harjausta ei tarvitse ja hampaasta voi puuttua pala ihan ilman että vaikuttaa mihinkään

Päivämäärä:   20.12.24 12:38:53

"Myöskään harjausta ei tarvitse ja hampaasta voi puuttua pala ihan ilman että vaikuttaa mihinkään"

Hevoset eivät yleensäkään tarvitse yhtään mitään, jos omistajan täytyy ne asiat itse tehdä tai omalla kustannuksellaan järjestää. Sitten taas hevoset tarvitsevat aivan kaikkea ja paljon, jos omistaja uskoo, että voi teettää ja maksattaa nämä tallinpitäjällä. :)

Päivämäärä:   20.12.24 12:50:45

Ei pidä paikkaansa kaikilla. Olen itse maksanut extraa siitä että hevonen saa olla yötä päivää ulkona. Olen myös sanonut tallinpitäjälle ettei ota loimea pois yöksi koska ihan turhaa hommaa. Olen sanonut myös ettei loimittaa tarvitse kuin ihan pahimmilla sateilla. Kohtuulliset sateet ja pakkanen = ei loimea. Olen myös kertonut ettei karsinaa tarvitse siivota ihan joka päivä vaikka tallimaksuun se kuuluu. Heiniäkään ei tarvitse jakaa, voi olla vapaalla heinällä (maksan ylimääräistä). Väkirehuja ei tarvitse antaa ollenkaan eikä riimua riisua ikinä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.