Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Urheilurintaliivit ratsastukseen?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.12.24 14:51:01

Mistä löytää hyvät urheilurintaliivit ratsastukseen, jos ympärysmitta on hyvin pieni ja kuppikoko suuri? Onko rintojen pienennysleikkaus ainoa vaihtoehto? Miten te muut pienikokoiset tai hoikat ratsastajat, joilla on suuret rinnat, ovat ratkaisseet tämän haasteen?

Re: Urheilurintaliivit ratsastukseen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.12.24 14:57:05

Minulla on käytössä monta liiviä+toppia päällekkäin, jotta rinnat pysyisivät enemmän paikallaan. On epämukavaa, tiedän. Varmasti tulevaisuudessa haluan leikkaukseen.

Lähettäjä: kepa 
Päivämäärä:   19.12.24 15:05:22

Osta boobuddy

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.12.24 15:20:46

Enell on ainut oikea: https://www.lumingerie.fi/enell-urheiluliivit

Päivämäärä:   19.12.24 15:24:44

Enellit on minulla jo käytössä ollut monta vuotta, iso suositus minultakin! Mutta valitettavasti pienin kokon ympäryysmitta on liian suuri. Muuten jatkaisin mielellään niiden käyttämistä. :)

Päivämäärä:   19.12.24 15:29:10

Toi boobuddy, toimiiko se oikeasti ja onko se mukava käyttää? Olen melko epätoivoinen, joten voisin melkein kokeilla sellaista, ei ole tullut vastaan aiemmin :)

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   19.12.24 15:56:38

Itse antaisin tissien ennemmin pomppia kuin änkeäisin ne useampien liivien alle:o
Enelliä minäkin tulin ehdottomaan mutta kerta se ei käy niin kuinkas panache sport?

Päivämäärä:   19.12.24 17:03:23

Enell ja Shock Absorber täällä. 65G.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.12.24 17:05:44

Panache tai Elomi, on vielä vähän napakampi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.12.24 17:35:49

Shockabsorberit mulla kans, kuppikoko 65f/g.

Lähettäjä: Piste piste 
Päivämäärä:   19.12.24 18:18:55

Shockabsorberit täällä kans. 65B.

Lähettäjä: kepa 
Päivämäärä:   19.12.24 19:47:34

Lähettäjä:)

Päivämäärä19.12.24 15:29:10

Toi boobuddy, toimiiko se oikeasti ja onko se mukava käyttää? Olen melko epätoivoinen, joten voisin melkein kokeilla sellaista, ei ole tullut vastaan aiemmin :)

Mulla on ja tosi hyvät. Aluksi pari kertaa täytyi vähän säätää, että napakkuus oli oikea, mutta ei liiku boobsit mihinkään ratsastaessa, pyöräillessä, hölkätessä jne. Ja mikä parasta, on aivan se ja sama mitkä liivit on alla!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.12.24 19:55:13

Ihan tavalliset hyvin istuvat rintsikat ollut aina. En pompi satulassa.

Päivämäärä:   19.12.24 20:20:32

”En pompi satulassa.”

:DDDD

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.12.24 20:42:05

Mulla kahdet liivit päällekkäin. Normiliivit alinna, sporttiliivit päällä.

Ei tunnu ikävältä, vaan tukevalta.
Liivitkin kestää pitempään, kun kuormitus jakautuu kaksille liiveille.

Päivämäärä:   19.12.24 20:48:53

Change, niillä on valikossa muutamalle mallille erikseen ympärys ja kuppi koko ja skaalaa riittää. Plussa kun voi sovittaa liikkeessä.

Itsellä on myös muutamat riittävän napakat Kappahl/Tokmanni -akselilta, mutta silloin pitää vaan purra hammasta ja sovittaa kaikkia malleja. Tosi harva malli sopii kun on vaan koot tyyliin XS/s/m jne... Eli tunnen tuskasi

Lähettäjä: ratsastaja 
Päivämäärä:   19.12.24 22:10:40

ShockAbsorberit saa multa kans pisteet. Mulla kans koot 65f tai g (en oo varma kumpi, luultavasti g).

Boobuddy oli sellanen ”ihan ok”, mutta en saanut sitä niin etteikö ne velcrojen kohdat ois jotenkin häirinneet. Hiersi myös kainalon luota välillä, kun just ja just sopii tohon ”paikalleen” korkeussuunnassa.

Päivämäärä:   19.12.24 22:13:19

” Ihan tavalliset hyvin istuvat rintsikat ollut aina. En pompi satulassa.”

Mitäh? :D eihän sun tartte pomppia satulassa että tissit heiluu?

Päivämäärä:   19.12.24 22:16:14

Mulla ”vain” C75, tueksi riittää Anitan extreme control -malli, joka on myös mukava päällä olematta mikään lörö urheilutoppi.

Shock absorberin Run-malli on ihan super-tukeva, ja välillä käytän niitäkin, mutta ne on niin samperin tiukat ja epämukavat että ne päällä ei huvita muuten olla. Tuki kyllä hyvä, ei pompi.

Päivämäärä:   19.12.24 22:31:52

Shock absorberin juoksuliivit. Kunnolliset urheiluliivit on ihan ehdottomat ratsastukseen!

Päivämäärä:   19.12.24 22:47:35

Mulla siis kans ultimate run padded käytössä. Tiukat on, mutta ainoat millä tissit pysyt paikallaan eikä satu se pomppiminen. Ei noita huvikseen käytä.

Lähettäjä: Zzz 
Päivämäärä:   20.12.24 07:44:36

Shock Absorber täällä Kans 80B

Lähettäjä: ˆ^ˆ 
Päivämäärä:   20.12.24 08:30:23

Shock Absorberit kannattaa kokeilla, samoin katsoisin liiviliike Anitan valikoiman.

Lähettäjä: VB 
Päivämäärä:   20.12.24 08:43:47

Shockabsorberit ainoat toimivat ja myös mukavat päällä.

Päivämäärä:   20.12.24 09:19:19

Paljon kiitoksia kaikille vinkeistä, tosi hyviä on tullut ja pari uutta tilattu kokeiluun :) Toivottavasti joku muu saa tästä apua! Oma ehdoton suosikki on Enell!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.12.24 12:06:24

Enellit on parhaat!

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.12.24 12:07:59

Shock absorberit on oikeasti kevyttä kamaa Enelleihin verrattuna, en ole vuosiin käyttänyt muita kuin Enellejä.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   20.12.24 12:29:22

Boobuddyt! Käy myös juostessa ja missä vaan ja tosiaan ihan sama mitkä liivit alla!

Päivämäärä:   20.12.24 16:32:11

"Ihan tavalliset hyvin istuvat rintsikat ollut aina. En pompi satulassa."

Veikkaan että tissisi pomppii. Tai sitten sulla on joku maailman tasajalkaisin hevonen tai niin kipeä että selässä ei mitään liikettä

Päivämäärä:   20.12.24 19:34:18

Shock Absorderit, 70H… ainoat millä voi ratsastaa

Päivämäärä:   20.12.24 20:35:32

Onkohan noiden Boobuddyn koko minkälainen kun on vaan S tai M esimerkiksi, viitataanko sillä normaaliin vaatekokoon vai kuppikokoon?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.12.24 21:51:15

Boobuddy ei ole siis liivi vaan tuollainen tukivyö? Itellä D-kuppi ja urheiluliivit alla ja turvaliivi aina päällä niin tukee myös rintoja samalla. Toisaalta haluis luopua tuosta turvaliivi stä...

Lähettäjä: ¥ 
Päivämäärä:   20.12.24 23:40:28

Yllätyin Prismassa myynnissä olevasta Danskin-urheilurintsikoista. Todella tukevat ne missä hakaset myös takana ja järkihintaan. 75 E/F.

Päivämäärä:   21.12.24 00:14:33

Oikean kokoiset kaarituelliset ja päälle aika naftin kokoiset shock absorberit. Kun vaan tunnin päivässä meni niin toi yhdistelmä oli ehdottomasti paras. Aikanaan kun tein töitä ja ratsastin pari hevosta päivän aikana aina jossain kohdassa niin oli tuskaa vaihdella rintsikoita tai olla niissä tosi pinkeissä koko päivä.

Päivämäärä:   21.12.24 08:12:23

Changen urheiluliivit olleet hyvät

Päivämäärä:   21.12.24 08:12:52

Itsellä kuppikoko 80h ja hyvin pärjää enelleillä. Ei todellakaan tarvitse viritellä kaksia liivejä:) enkä kyllä oikein ymmärrä miksi tissit täysin liikkumattomiksi pitäisi saada?

Päivämäärä:   21.12.24 09:00:18

No se kipu on aika järkyttävä, mikä tulee siitä että kuuden kilon painoiset rinnat liikkuu ylös ja alas. Ei niitä tietenkään saa liikkumattomiksi!!! Varmasti C-kupin rinnat on vielä niin pienet että eivät liiku yhtään, mutta ei tällä 75K-kupilla, ei toivoakaan. Eikä tarvitse saada liikkumattomaksi, pääasia olis että pystyy ylipäätään ratsastamaan eikä hevonen häiriinny ylimääräisistä painoista, jotka heiluu eri aikaan kuin ratsastajan muu keho ......

Päivämäärä:   21.12.24 10:33:28

Te joilla on shock absorberit, miten kauan ne on kestänyt teillä ennenkö on menneet hajalle? Minulla varmaan kuudennet liivit jo viiteen vuoteen, kun aina hajoaa! Pesen ja käytän asiallisesti, kokokin on oikea. Silti pakko ostaa aina nämä, koska on hyvät niin kauan kuin pysyvät ehjänä…

Päivämäärä:   21.12.24 17:04:46

Mulla myös kahdet päällekkäin. Kunnolliset urheiluliivit alla ja toiset vähän kevyemmät urheiluliivit päällä. 75D . En haluu yhtään tuntea rintojani ratsastuksen aikana :)

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.12.24 17:48:38

Täältä kans ääni kaksille liiveille. Triumphin urheiluliivit alle ja päälle jotkut kevyemmät urheiluliivit.

Päivämäärä:   21.12.24 17:52:27

” Te joilla on shock absorberit, miten kauan ne on kestänyt teillä ennenkö on menneet hajalle?”

Useita vuosia kestää. En edes muista milloin nuo oon ostanut. Veikkaisin 3-4v sitten?

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   21.12.24 19:13:06

Mä olen parhaiten sopivat löytänyt shefitiltä. Näissä portaaton säätö ympöryksessä ja olkaimissa ja olkaimet saa ristiin. Kiinnitys edessä eikä ole koskaan auennut. Käyttänyt jo useita vuosia.
Mulla oli ennen changen urheiluliivit, mutta aina tippui olkaimet vaikka oli niin tiukalla, että jäi punaiset jäljet ihoon.
Shefitin ainoa huono puoli on, että pitää tilata netistä ja postikulut on melko paljon.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.12.24 23:00:54

Ootteko huomanneet että SA.ssa istuvuus muuttunut verrattuna aiempiin (Run) malliin?
Nyt sama koko on pienempi ja ahtaampi.

Päivämäärä:   22.12.24 03:46:23

Lähettäjä.

Päivämäärä21.12.24 09:00:18

No se kipu on aika järkyttävä, mikä tulee siitä että kuuden kilon painoiset rinnat liikkuu ylös ja alas. Ei niitä tietenkään saa liikkumattomiksi!!! Varmasti C-kupin rinnat on vielä niin pienet että eivät liiku yhtään, mutta ei tällä 75K-kupilla, ei toivoakaan. Eikä tarvitse saada liikkumattomaksi, pääasia olis että pystyy ylipäätään ratsastamaan eikä hevonen häiriinny ylimääräisistä painoista, jotka heiluu eri aikaan kuin ratsastajan muu keho ..

Minun kuppini on edelleen se 80h eikä mikään c. Hyvät ja oikean kokoiset liivit kyllä pitävät rinnat tarpeeksi paikallaan ilman kaksia liivejä ja ne kahdet liivit vasta satuukin kun puristavat ja ahdistavat. Hevosta tuskin heiluvat tissit häiritsevät lainkaan:')
Enell on paras, ei todellakaan tarvitse toisia liivejä kaveriksi.

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   22.12.24 09:13:04

Pienennysleikkaus on ainut oikea apu. Harrastan myös maratoneja ja isot rinnat olivat tuskalliset sekä ratsastuksessa että juostessa.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.12.24 12:55:23

” Te joilla on shock absorberit, miten kauan ne on kestänyt teillä ennenkö on menneet hajalle?”

Mulla on kahdet, ostin ne ehkä 1-1,5v sitten. Ei mitään merkkejä hajoamisesta. Käytän noita 1-2krt/vk/liivit.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   22.12.24 14:36:04

Niin kuin Uu, koen myös että juokseminen on ihan monin verroin tuskallisempaa kuin ratsastus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.