Lähettäjä: -
Päivämäärä: 19.12.24 11:55:55
Arvaako yhtään antaa kuivana? Hevonen saa nyt mellaa 0,5 l/pv jaettuna aamu ja iltaruokaan turvotettuna. Lisäksi saa riisilesettä 1 l/pv ja rypsikronoa 0,5 l/pv jaettuna aamuun ja iltaan. Mellan olen turvottanut erikseen ja antohetkellä kipannut nuo muut sekaan. Tuntuu vaan että ei tahdo hevoseen upota tuo sapuska. Vatsavaivainen ja allerginen, niin mikä tahansa rehu ei käy. Nuo toiminut hyvin. Hevonen muutti tallissa tarhakaverinsa kanssa pihattoon asumaan ja viihtyvät siellä hyvin, ongelmana vaan tuo syöminen kun kaverihevonen saa vähemmän ruokaa kuin mun ja joutuu sitten odottamaan kiinnisidottuna kun mun hevonen mussuttaa (jos mussuttaa) omaa ruokaansa. Usein sitten kaveri saa putsata kupista loppuruuat kun omani ei halua enää syödä. Joskus taas kaikki menee heti. Karsinassa asuessa oli hyvä kun oli sitten koko yö aikaa syödä ruokia.
Kysymys on, että arvaako tuota reilua paria desiä mellaa antaa kuivana? Tällä saisi annoskokoa pienennettyä. Tai sitten pitäisi yrittää vaan vähän kostuttaa tuota, nyt turvottanut n. 1-2 l vettä. Toinen vaihtoehto tietty olisi jättää tuo kokonaan pois ja mahdollosesti lisätä vähän riisileseen määrää. Urheiluhevonen joka ei heinästä saa kaikkea energiaa.
|