Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat housut pakkaselle

Lähettäjä: Yahaa 
Päivämäärä:   18.12.24 19:13:30

Softshell tai nahkaiset kokochapsit vai ratsastushame? Epäilen että toppahousuissa ei saa kunnon tuntumaa satulaan. Mietin eikö nahkachapsit ole tosi jäykät ja nihkeät ratsastaessa, vaikka ne suosittuja näyttääkin olevan? Kerro oma suosituksesi! Pähkäilen vaihtoehtoja enkä haluaisi tehdä kalliita hutiostoja

Re: Parhaat housut pakkaselle

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   18.12.24 19:58:00

Toppahousut tai haalari. Ja ihan on hyvä tuntuma, en ole ikinä ymmärtänyt näitä kenen mielestä toppahousuilla ei voi ratsastaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.12.24 20:09:34

Onhan toppahousuilla hieman hankala ratsastaa mutta eipähän palellu, se on tärkeämpää. Hööksin housuille ääni täältä.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   18.12.24 20:16:08

Mua ainakin ahdistaa olla toppahousuilla, tuntuu että ei pääse edes satulaan kun kiristää taipeista. Kai mulla on sit vaan ollut vääränlaisia toppahousuja. Mm. Covallieron Alaska käytössä.
Catagon teddyleggareissa on sellanen kunnon karvavuori. Mulla oli ne ja pitkä takki tänään -25 asteessa ja hyvin tarkeni.

Päivämäärä:   18.12.24 20:26:06

Softshell housut itsellä käytössä aina talvisin! Sitten jos niillä ei tarkene on toppachapsit (Horsewarella hyvät), tai sitten en ratsasta kun ei tarkene.

Päivämäärä:   18.12.24 20:32:36

Toppahaalari

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   18.12.24 20:51:16

Mun mielestä ne toppahousut on vaan parhaat ja lämpimimmät. Horzen sellaset henkselimallit käytössä, joissa on mokkakokopaikat ja tykkään!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.12.24 20:55:08

Nahkaiset kokochapsit käytössä, mukavimmat ratsastaa. Jos pakkasta yli -20 c, laitan Mountain horsen toppahousut.

Lähettäjä: Pimu 
Päivämäärä:   18.12.24 21:05:22

Mukavimmat on mun mielestä talviratsastuslegginsit + hame, mutta oikein kovalla pakkasella pakko mennä toppahousuilla

Lähettäjä: Pitkä hoikka 
Päivämäärä:   18.12.24 21:33:16

Osaisko joku suositella toppahousuja pitkä jalkaiselle? Ihan kaikissa mitä kokeillut ollut ihan liian lyhyet lahkeet. Monia kokeillut ja aina menee palautukseen. Olen siis 177 pitkä ja normaali painon alarajassa. Kaikki pituus on jaloissa. Lahe on aina liian lyhyt. Vyötärö joko liian löysä tai ok.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   18.12.24 22:11:58

Kyllä saa hyvän tuntuman myös toppahousuilla!
Oon pari talvea käyttänyt Covallieron (Alaska?) toppiksia ja laitan ne jopa mieluummin kuin softshellit koulutunnille.

Sopii pidemmälle jalalle,olen 1.77 ja koko L on just Passeli.
Malli on kivan kapea ,toppaus mukautuvaa ja pehmeätä

Lähettäjä: cg 
Päivämäärä:   18.12.24 22:16:11

Mulla on joskus 2000-luvun alussa ostetut hapsulliset kokochapsit. Meillä päin silloin talvella oli ihan normaalia olla 30 pakkasta ja niillä tarkeni hiton hyvin varsinkin jos sitten kylmemmällä pisti vaan paksumpaa housua alle. Voisikin käydä kaivelemassa ne porukoiden kellarin perältä takaisin käyttöön vaikka eivät toki ulkonäöllisesti pärjää nykyaikaisille hapsuttomille monen sadan euron Dyoneille :D

Lähettäjä: Pitkä hoikka 
Päivämäärä:   18.12.24 23:00:13

"N"

Nämä on tähän mennessä ainoat housut jotka olen jättänyt. Housut muuten sopivat mutta lahe vieläkin liian lyhyt. Koossa M tosin. Mutta L olisi sitten taas liian löysä vyötäröltä. :/

Päivämäärä:   18.12.24 23:03:40

Mulla jotkut KL talvihousut, paksumpaa matskua ja sellase ihanan pehmeet sisältä, pitää tuulatkin aika hyvin. Sitkun aletaan menemään -10 alempaan niin nahkachapsit astuu kuvioihin :D

Lähettäjä: Yahaa 
Päivämäärä:   19.12.24 00:15:53

Millaisia nahkachapseja teillä on? Onko mitään suosituksia lyhyelle ja leveälle jalalle? Riskialttiilta tuntuu tilata usean sadan chapseja sovitettavaksi kun monessa paikassa näyttää olevan ns tilaustuotteena

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.