Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuolain maastoon

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.12.24 09:10:51

Mikä on sinun suosikkisi "varajarruksi" maastoon? Normaalisti mennään bombersin suoralla kielentilallisella ja hevonen on herkkä edestä, mutta näin talvisaikaan on sen verran enemmän virtaa ja jarrutusmatka on pidentynyt, että varuiksi saisi olla hiukan enemmän kuolaimessa potkua. Olen ihan pudonnut kuolainten kehityksestä joten kuulisin mielelläni vinkkejä. Mikä on sinun suosikkisi, olympia, kimblewick, pelham vai joku muu?

En tarvitse "opettele ratsastamaan" vinkkejä, nyt on kysymyksessä turvallisuussyistä varajarru laukkamaastoihin. Muuten maastossa mennään kutakuinkin löysin ohjin.

Re: Kuolain maastoon

Lähettäjä: Lapko 
Päivämäärä:   16.12.24 09:21:53

Mulla saman kuuloisesta tilanteessa maastossa käytössä Bombersin happy tongue 2,5 renkaalla. On toiminut.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.12.24 09:38:48

Lapko: Googlasin ja tuohan vaikuttaa kiinnostavalta. Käytetään kaiketi leukaremmin kanssa?

Lähettäjä: Lapko 
Päivämäärä:   16.12.24 09:42:10

Joo, leukaremmin kanssa olen käyttänyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.12.24 16:20:53

Minun valintani on kimblewick nivelletyllä suuosalla. On vähän vipua, mutta vain vähän, ja kuolaimen vaikutus on nopea ja tarkka – ainakin olympiaan verrattuna.

Lähettäjä: Aikapieni 
Päivämäärä:   16.12.24 23:05:11

Ravipuolelta crescendo tai puoltajanluolain ja ohjat uloimpiin renkaisiin?

Päivämäärä:   16.12.24 23:05:45

Babypelham on oman kokemuksen mukaan erittäin hyvä. Omalle isolle virkeälle kaverille toiminut hyvin maastossa suora kuminen babypelham.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.12.24 23:41:29

Omalla hevosella on käytössä sylinterimallinen babypelham.

Lähettäjä: Pöh 
Päivämäärä:   17.12.24 00:03:49

Meillä vauhdikkaammassa menossa beriksen kimblewick kielentilalla, kiva kuolain kun saa vähän säädeltyä ohjien paikkaa tarpeen mukaan. Herkkä kuuma tamma ja tämän kanssa saa olla kevyellä kädellä ja kaikilla on kivaa.

Päivämäärä:   17.12.24 01:11:20

Molemmilla babypelham. Toisella nivelletty ja toisella suora kuminen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.12.24 05:06:08

Oli babypelham deltoilla, mutta enää ei olla sitä käytetty. Alkuun oli juniorilla vauhtimaastossa ja myös esteillä käytössä. Nykyään ihan Turtle Top kolmipalalla tai sidepullit maastossa reippaassakin menossa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 09:07:11

Gramaanit sivuille kiinnitettynä meillä käytössä maastossa. Voidaan mennä iisimmin mutta jos lähtee lapasesta saa otettua isommin kiinni ja helpottaa esim. Hätäjarrutusta kun pään saa käännettyä näppärämmin sivulle kun ohja tulee sinne kiinni

Päivämäärä:   17.12.24 15:24:21

Pessoa ilman leukaremmiä, saa nopeasti pään ylös jos meinaa lähte mullilaukkaa (gag/hissi tyyppinen kuolain) Yleensä kyllä ohjat löysänä kaulalla maastoillaan.

Päivämäärä:   17.12.24 16:19:01

Mä käytän esteillä ja reippaamaassa maastossa suoraa kumista babypelhamia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.