Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joululahja vuokraajalle/vuokrahevosen

Lähettäjä: omistajalle? 
Päivämäärä:   13.12.24 19:05:36

Ostatko joululahjan vuokraajalle tai toisinpäin, vuokrahevosesi omistajalle? Millaisia tapoja teillä on tallilla joululahjojen suhteen? Mitä toivoisit lahjaksi vuokraajana tai omistajana? Olen ollut molemmissa rooleissa, ja aina tehty eri tavoin riippuen olosuhteista.

Re: Joululahja vuokraajalle/vuokrahevosen

Lähettäjä: FF 
Päivämäärä:   13.12.24 22:43:12

Kun vielä olin vuokraaja, ostin hevosen omistajalle aina joululahjan. Vietettiin melko paljon aikaa yhdessä, olin apukäsinä kisa- ja valmennusreissuilla ja automatkoilla juteltiin kaikesta maan ja taivaan väliltä. Niistä puheista sitten poimin aina vinkkejä joululahjoiksi.

Nykyään on oma hevonen (ei vuokraajaa/liikuttajaa). Hevonen asuu pienellä tallilla, jossa on 5 muuta ulkopuolista ja tallinpitäjä. Tallinpitäjältä saadaan aina pienet joululahjat (suklaata ja sitten joku muu siihen kylkeen). Ostan tallinpitäjällä lahjan (ja moni muukin ostaa, mutta kaikilla on erilainen budjetti, niin yhteislahjaa ei osteta). Lisäksi tallikavereita tavataan muistaa pienellä lahjalla (esim. suklaa, heijastinliivi tms).

Lähettäjä: Fiuu 
Päivämäärä:   14.12.24 10:32:15

Jotain pientä olen yrittänyt joka vuosi vuokraajille keksiä. Joskus se on vain suklaalevy ja kortti, joskus jotain isompaa. Pitkäaikaisinta vuokraajaa (ollut meidän matkassa yli 10v) olen pyrkinyt myös vuokrauksen vuosipäivänä muistaa jotenkin pienesti, eli vähintään kiitosviestillä siitä, että on meidän matkassa kulkenut.

Myös tallinpitäjää pyrin muistamaan pienesti, etenkin nyt kun ollaan pienellä kotitallilla, jossa vain omani ja tallinpitäjän ponit. Pyrin auttelemaan toki ympäri vuoden, mutta jouluisin haluan antaa vielä vähän jotain ekstraa. Jos omat työvuorot sallivat, saatan jopa ottaa muutaman tallivuoron

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   17.12.24 09:14:58

Up

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   17.12.24 09:59:30

En osta mitään enkä odota keltään mitään. Riittää kun toivottaa hyvää joulua.

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   17.12.24 10:42:56

Tallinpitäjälle ja vuokrahevosen omistajalle ostin lahjakortit hierontaan ja suklaarasiat.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.12.24 10:55:27

Olen ostanut, esim perus glögit ja suklaata, laadukkaat heijastintoppaliivit, orbilocit jne...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.12.24 11:18:38

Minulla on ollut sama vuokraaja/hoitaja jo vuosia ja olen useampana vuonna neulonut hänelle jotain. Pipo, kauluriliivi, villasukat, pääpanta fleecevuorella, huovutetut lapaset. Kaikki näkyneet hänellä käytössä tallilla eli ilmeisesti olleet ihan mieleisiä :) Tänä jouluna neuloin hänelle alpakkalangasta villapuseron kun hän on monesti lainannut minun tallivillistäni ja ihastellut kun se on niin pehmeä ja lämmin.

Itse olen saanut häneltä mm. hierontalahjakortin, lahjakortin kosmetologille, hajuveden, kasvojen hoitotuotteita jne. Olen tykännyt tosi paljon hänen lahjoista, kun ne on olleet hemmotteluluksusta mihin ei tule itse yleensä käytettyä rahaa kun kaikki menee hevoseen :D

Tallinpitäjälle ostetaan talliporukan kanssa aina yhteinen arvokkaampi kimppalahja. On ollut kylpylälahjakortti, hotellilahjakortti, sarjakortti hierojalle, uudet turvakengät, uhipin takki...

Tallikavereiden kesken meillä on tapana ostaa muistamiset tallille:
Uusia luutia, uudet käytäväketjut, täydennystä herkkukaappiin jne. Sellaisia pikkujuttuja, joista ei haluta reklamoida tallinpitäjälle, tai jotka kuitenkin parantaa jollakin tavalla kaikkien talllikavereiden elämänlaatua ja viihtymistä. Joskus joku on tilannut tallille hevosurheilun, horse&riderin, heppahullun, aku ankan tms. lehden, vienyt taukkikseen hienoja käsirasvoja ja saippuaa, tilannut sinne netflixin tai clipmyhorsen, hankkinut pyllynaluset katsomoon jne. Joku on tehnyt taukkikseen joulusiivouksen, öljynnyt saranoita, kiristellyt liukukiskojen pultteja ym.

Tästä perinteestä tykkään tosi paljon, ja tallinpitäjäkin kiittelee kun "tontut" käy tekemässä pikkuhommia ja jättämässä yllätyksiä pitkin joulukuuta.
Itse ostin tänä vuonna taukkikseen uudet mukit, kun vanhat oli jo korvattomia ja lohkeilleita, ja niiden kylkeen herkkupaketin jossa on lakupatukoita, suklaata, suolakeksejä jne.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.12.24 16:31:24

Tulipa hyvä mieli viivan viestistä! Kiva, että oot löytänyt noin hyvän tallipaikan :)

Mutta vastaus aloituksen kysynykseen, en osta vuokrahevosen omistajalle mitään, koska ei ikinä nähdä ja muutenkin oon niin vähän aikaa vuokrannut, että tunneta toisiamme kovin hyvin. Mun hepoilla ei oo vuokraajia, mutta jos olis, niin hyville/pitkäaikaiselle vuokraajille varmasti hommaisin jonkun pienen lahjan.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   17.12.24 16:47:51

Mun hevosen vuokraajille ostin Maya Delorezin sukat ja suklaata.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.12.24 21:19:18

Jotain pientä olen ostanut vuokrahevosteni omistajille. Pidetyin taisi olla hevosen omasta kengästä tehty tonttuovi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.