Lähettäjä: -
Päivämäärä: 17.12.24 11:18:38
Minulla on ollut sama vuokraaja/hoitaja jo vuosia ja olen useampana vuonna neulonut hänelle jotain. Pipo, kauluriliivi, villasukat, pääpanta fleecevuorella, huovutetut lapaset. Kaikki näkyneet hänellä käytössä tallilla eli ilmeisesti olleet ihan mieleisiä :) Tänä jouluna neuloin hänelle alpakkalangasta villapuseron kun hän on monesti lainannut minun tallivillistäni ja ihastellut kun se on niin pehmeä ja lämmin.
Itse olen saanut häneltä mm. hierontalahjakortin, lahjakortin kosmetologille, hajuveden, kasvojen hoitotuotteita jne. Olen tykännyt tosi paljon hänen lahjoista, kun ne on olleet hemmotteluluksusta mihin ei tule itse yleensä käytettyä rahaa kun kaikki menee hevoseen :D
Tallinpitäjälle ostetaan talliporukan kanssa aina yhteinen arvokkaampi kimppalahja. On ollut kylpylälahjakortti, hotellilahjakortti, sarjakortti hierojalle, uudet turvakengät, uhipin takki...
Tallikavereiden kesken meillä on tapana ostaa muistamiset tallille:
Uusia luutia, uudet käytäväketjut, täydennystä herkkukaappiin jne. Sellaisia pikkujuttuja, joista ei haluta reklamoida tallinpitäjälle, tai jotka kuitenkin parantaa jollakin tavalla kaikkien talllikavereiden elämänlaatua ja viihtymistä. Joskus joku on tilannut tallille hevosurheilun, horse&riderin, heppahullun, aku ankan tms. lehden, vienyt taukkikseen hienoja käsirasvoja ja saippuaa, tilannut sinne netflixin tai clipmyhorsen, hankkinut pyllynaluset katsomoon jne. Joku on tehnyt taukkikseen joulusiivouksen, öljynnyt saranoita, kiristellyt liukukiskojen pultteja ym.
Tästä perinteestä tykkään tosi paljon, ja tallinpitäjäkin kiittelee kun "tontut" käy tekemässä pikkuhommia ja jättämässä yllätyksiä pitkin joulukuuta.
Itse ostin tänä vuonna taukkikseen uudet mukit, kun vanhat oli jo korvattomia ja lohkeilleita, ja niiden kylkeen herkkupaketin jossa on lakupatukoita, suklaata, suolakeksejä jne.
|