Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ihmiset ovat niin ärsyttäviä?

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   12.12.24 15:58:16

Mulla hevonen myytävänä, ihmiset laittaa viestiä ja kyselee paljon, haluaa videoita. Mutta yhtäkki loppuu vastaaminen? Miksi on niin vaikea sanoa kiitos mutta ei kiitos?

Re: Miksi ihmiset ovat niin ärsyttäviä?

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   12.12.24 16:20:57

Varmaan siksi, että monelle on vaikeata vastata lyhyesti ”ei kiitos”. Kun luullaan, että pitää jotenkin perustella. Ja jos perustellaan, niin onko hyvä perustelu yms.

Mut joo, ihan hyvin voisi vastata ”kiitos tiedoista, valitettavasti hevonen ei ole sellainen, mitä tällä hetkellä etsin”.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   12.12.24 16:21:45

Ja siis pointti se, että ostajakandidaatin ei kannata sen kummemmin perustella että onko kyse hinnasta, hevosen koulutuksesta vai jostain muusta.

Lähettäjä: Syyllinen 
Päivämäärä:   12.12.24 17:55:13

Olen jättänyt vastaamatta, anteeksi. Se johtuu vain itsestäni. Asia siirtyy ja siirtyy ja unohtuu. En ole 100 varma hevosen ostamisesta. Oma mieli muuttuu viikottain. Yritän kyllä vastata, mutta jokunen on jäänyt roikkumaan. Ostaminen on loputonta jahkailua ja eri näkökulmien miettimistä. Vaikeaa, kun tietää mitä se omistaminen on, että haluaako siihen vielä sitoutua. Mieli kuitenkin tekisi.

Lähettäjä: Toinen täti 
Päivämäärä:   12.12.24 18:47:40

En ole hevosta myymässä.

Ei siinä mitää, että joskus unohtaa vastata, mutta syyllisen kuvaama jahkaaminen on kyllä asiatonta. Itse asiassa törkeää.

Älä vie muiden aikaa turhaan haaveilullasi ja haihattelullasi. Jos et pysty edes päättämään, että ostat hevosen, kun sopiva yksilö löytyy, jätä myyjät rauhaan. Omaa aikaasi voit käyttää eri näkökulmien pohtimiseen niin paljon kuin haluat, mutta älä vie muiden aikaa turhilla yhteydenotoilla, jos et tosissasi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.12.24 19:21:52

No valitettavasti sellaista se myyminen on, oli kyseessä hevonen tai esine. Etenkin kun kyseessä on hevonen. Ja etenkin jos kyseessä on ihminen joka on hankkimassa ensimmäistä hevostaan. Ärsyttää ihmiset jotka puhuu renkaanpotkijoista ja turhista kyselijöistä, kuvitteletteko te oikeasti että se sinun hevonen sattumalta olisi täydellinen jokaiselle kysyjälle? On toki törkeää jos enää ei kuulu mitään mutta minulla on henk. kohtaista kokemusta törkeistä myyjistäkin jotka ei kestä pettymyksiä.

Itsekin tulen varmaan jatkossa ghostamaan myyjät jos hevonen ei kiinnostakaan, kun vastauksena saat pikkulapsimaista kiukuttelua ''myyjän ajan tuhlaamisesta'' mikä ei todellakaan siinä kohtaa auta yhtään ketään.
Kyllä minäkin kyselin monesta eri hevosesta ja sopivan löytyessä tein kyllä hyvin nopeasti kaupat.

Päivämäärä:   12.12.24 20:12:26

Mun hevonen ei ole missään nimessä täydellinen. Olen laittanut ilmoitukseen kaikki mahdolliset plussat sekä miinukset. En tarvitsee perustelut mutta olisi kiva jotenkin jos saisin edes se "ei kiitos" 

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.12.24 20:17:44

Myyjien kannattais muistaa, että mitä paremman ja kattavamman ilmoituksen viitsii laittaa, niin sitä vähemmän tulee turhia viestejä. 90% myynti-ilmoituksista on huonoja.

Päivämäärä:   12.12.24 22:49:47

Olen yrittänyt laittaa niin hyvä ilmoitus kun vaan pystyn. Ei tule monta viestiä kun ei ole täydellinen hevonen kyseessä mutta 95% lopettaa vastaaminen :D

Lähettäjä: åoihåoih 
Päivämäärä:   13.12.24 21:21:19

Ihan hirveän moni ostaa itselleen väärän ja epäsopivan hevosen. Meidän tallilla ihan tältä syksyltä parikin casea. Toinen äiti-tyär kombo, kummallakaan ei muuta kuin ratsikoulukokemus. Ihan kahdestaan ostivat kamalan kolhon ruunan, josta jokainen näki ettei se ole terve, kun se liikkui.
No, nämä eivät teettäneet ostotarkastusta, veivät ell tarkkiin vasta parin vkon päästä ostosta. Ja sehän oli rikki monesta kohtaa. Nyt sitten palauttivat hevosen ja riitelevät rahaa takaisin. Tosi halpa hevonen, varmaan alle 10.000, jos oikeuteen menevät niin tulee monta kertaa kalliimmaksi.
Tämä olisi vältetty jos heillä olisi ollut mukana hevosen etsimisessä joku kokenit hevosammattilainen...
Yks perhe, vanhemmat nähneet hevosia ehkä telkkarissa, osti 12-vuotiaalle rats koulussa olleelle tytölle ponin. Sitten ei ollutkaan mitään tajua mitä nyt pitäis tehdä. Poni on seudulla tunnettu tuittupä(saivat halvalla siis) ja tyttö pelkää sitä jo nyt, 3 ratsastuskerran jälkeen. Äiti on sitä mieltä että pitää ratsastaa kun on ostettu kerran. Jkuoli kysynyt kuka tyttöä opettaa/valmentaa? "Ei kai semmoista enää tarvita, hänhän kävi jo ratsastuskoulussa 2 vuotta!"

Mistä näitä oikein sikiää...

Lähettäjä: noupe 
Päivämäärä:   14.12.24 06:55:38

Ihmisten ostamistaidot(kin) ovat ylipäätään ihan kammottavia.
Joku kysyy "lukitaanko hinta..", toinen "saanko tämän kylkeen..", kolmas sanoo "onhan tämä varmasti tulevaisuudessa.." jne
Ei ymmärretä selkeäsanaisia yksiselitteisiä termejä kuten selonottovelvollisuus, kauppakirja, maksutapa, vaaranvastuu..
Ollaan ostamassa jotain tiettyä tiytyin ominaisuuksin varustettua esinettä, jonka ominaisuudet on kerrottu ja silti esitetään vaatimuslista tyyliin unelmalista (hevosessa esim väri, koko, rakenne, terveys, ikä suoritustaso jne) ikäänkuin se lista voisi muuttaa yksilöä tai myyjä olisi jokin valmistaja, jolta voi tilata jonkinlaisen.

Sitten on näitä
haluan 7000€ hinnalla hevosen joka
- on Suomessa
- kilpaillut hyvin ja tuorein tuloksin HeA ja 110 cm
- helppo ratsastaa
- ehdottoman terve ja ongelmaton
- kaunis ja hyvärakenteinen ja mieluiten tietyn värinen
- 8-10v
- mieluiten varusteet kaupan päälle

ja sitten ollaan ihan pyhää raivoa täynnä, kun näitä ei ehkä hieman yllätyäen ole olemassakaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.12.24 10:36:40

Mun tallikaveri on valitettavasti tälläinen. Ei ole tosissaan edes hevosta ostamassa, mutta silti laittelee viestejä hevosten myyjille, pyytelee videoita sun muuta. Olen yrittänyt sanoa, että jos katsoisi myytäviä hevosia vasta sitten kun asia on ajankohtainen, mutta eeeei.

Lähettäjä: Dany 
Päivämäärä:   14.12.24 11:17:43

Insta toimii aika mukavasti silloin kun on myymässä hevosta. Esim olen tarjonnut omaa hevosta instassa seuraajille tai olen tarjonnut hevosta suoraan sopivalle henkilölle, jota seuraan. Silloin ei tarvitse laittaa julkiseen myyntiin, vastata miljoonaan kyselyyn ja suurinpiirtein jo tietää jotain tulevasta kodista ja käyttötarpeesta. Tai toimii niin kuin puskaradio eli joku tietää jonkun...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.