Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nahkaiset kokochapsit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.24 23:33:48

Onko kellään kokemusta käytöstä, onko hyvät talvella?
Millainen pito satulaan, liukas vai "jää kiinni"?
Lämmittääkö talvella yhtään?

Re: Nahkaiset kokochapsit

Lähettäjä: Jiu 
Päivämäärä:   12.12.24 00:20:39

Ihan parhaat on, pitää jalat lämpimämpinä ja en ole huomannut pidossa mitään poikkeavaa normaali housuihin/saappaisiin verrattuna. Toki noita löytyy myös paljon erilaisia.

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   12.12.24 07:02:43

eikös kokochapsit yleensä ole takamuksesta auki? eli housut alla vaikuttaa myös siihen kuinka takamus pysyy siellä penkissä ?

käytöstä ei omakohtaista kokemusta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.12.24 08:00:08

Sain sellaiset lahjaksi about vuonna 1990 ja käytän niitä edelleen, eikä edes vetoketjuja ole tarvinnut vaihtaa. Tallikaverin iloksi en ole raaskinut leikata edes hapsuja pois :D.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.12.24 09:45:39

Ihan parhaat. Itse alan käytää kun pakkasta n.-10C. Ei tuule läpi, joten kaikki kehon lämpö jää ihon pintaan. Alla minulla normi ratsastushousut. Ei tartu satulaan mitenkään kummemmin.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.12.24 09:58:44

Mulla on chapsit myös jostain 90 luvulta. Ihan parhaat! On todella lämpimät. Itse en ole mikään toppahousuihminen, niin nämä ajaa hyvin asiansa.

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   12.12.24 09:59:11

On todella hyvät ja pito just passeli. Olenkin odottanut että tulisi muutama aste pakkasta lisää ja voisi taas ottaa käyttöön.
Hyvin eristää nahka kylmää ratsastushousujen päällä.

Mullakin mustat hapsulliset, hapsut saa liehua mukana. :D

Lähettäjä: Jope 
Päivämäärä:   12.12.24 10:00:02

On hyvät. Mulla HorseLifen chapsit, ei varaa Parlantin tai Dýonin :D

Jalat pysyy lämpimänä, kaveriksi kylmillä säillä pidempi takki. Toista talvea mennään, ratsastan vaihtelevasti 1-3 heppa per päivä ja hyvin ovat ainakin vielä kestäneet vaikka tuommoiset halvemmat ovatkin. "Vyö" voisi olla paksumpaa nahkaa, sen varmaan ensimmäisenä joutuu vaihtamaan.

Hyvä pito muttei liian grippi, nyt omiin koipiin muotoutuneena mukavat päällä.

Lähettäjä: Jope 
Päivämäärä:   12.12.24 10:01:34

Ja itse olen niin viluinen että alan käyttää heti kun mennään pakkaselle. Sitten kun lämpötila putoaa lisää niin laitan alle ratsastushousujen lisäksi merinopitkikset tai vaihdan housut paksumpiin.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   12.12.24 10:21:04

Itsellä mokkaiset kokochapsit. Olleet jo iät ajat.

Ainut huonopuoli on tuo takapuolen "jäätyminen", siihen auttaa pakkasella kunnon villahousut alla ja vähän pidempi takki.

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   12.12.24 16:50:51

Nahkaisissa pito on hyvä, putsattavuus kuten nahkassa yleensä.
Eihän se lämpöhousut ole mutta nahka pitää tuulen hyvin ja sen vuoksi lämpimämmät kuin pelkät ratsastushousut. Suosittelen kyllä kokonahkaisia.

Mokkanahkaiset ovat mielestäni liukkaammat.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   13.12.24 09:27:54

Mulla ollu mokkachapsit vuodesta -86 lähtien talvisin käytössä. Saumoja on vuosien saatossa joutunut ompeluttamaan uudestaan ja kerran muistaakseni on vetskarit vaihdettu. Ne on kuluneet istumakohdilta ihan kiiltäviksi mutta sehän antaa ammattimaisen vaikutelman ;D

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   13.12.24 14:16:04

Mulla Parlantin kokochapsit, on hyvä lämpöeristekerros pakkasella ja toisaalta syyssateissa hylkii vettä. Helpompi pitää puhtaana kuin jotkut toppahousut.

Lähettäjä: Chicana 
Päivämäärä:   13.12.24 16:13:21

Mulla myös Parlantin kokochapsit. Aivan mahtavat. Tosi kylmälllä on Muston chapsit joissa on fleecevuori. Nekin hyvät mutta nahkaiset kokochapsit on loistavat. Ne on ikuiset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.