Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paukkuliivi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 21:39:23

Markkinoilla on nykyisin paljon vaihtoehtoja paukkuliiviksi. Minkä merkkisen ostaisit ja miksi? Kiertäisitkö jonkun merkin kaukaa?

Re: Paukkuliivi

Lähettäjä: Aml 
Päivämäärä:   10.12.24 22:01:59

Minulla on helite. Olen siihen tyytyväinen! Siihen saa myös erilaisia takkeja ja liivejä.

Lähettäjä: Iines 
Päivämäärä:   10.12.24 22:06:19

Helite

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.12.24 22:08:37

Freejump on paras! Tosi tyylikäs ja siisti.

Päivämäärä:   10.12.24 23:12:02

Freejump! Päällä todella hyvä ja miellyttävä. Useiden huipputason ratsastajien suosima. Suojaa myös niskan. Mutta mukavuuden vuoksi tulee pidettyä. Mulla Penelope, joka sama liivi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.12.24 23:44:19

Point Two

Lähettäjä: Turva 
Päivämäärä:   11.12.24 09:18:30

Käytössä Equiline Belair, suosittelen.

Lähettäjä: Sunnuntairatsastaj 
Päivämäärä:   11.12.24 10:59:17

Freejump. Freejumpin satulaan kiinnitettävä remmi on fiksumpi esim jos samalla hevosella muita ratsastajia. Helitessä pitkä remmi, joka on ärsyttävä jos selässä ratsastaja ilman heliten liiviä.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   12.12.24 14:17:25

Myös minua kiinnostaisi kuulla paukkuliiveistä lisää suosituksia.

Päivämäärä:   12.12.24 15:44:03

Helite! :)

Lähettäjä: Mansikka 
Päivämäärä:   12.12.24 20:19:00

Mä oon tykännnyt myös freejumpista!

Lähettäjä: Aml 
Päivämäärä:   12.12.24 20:23:04

Mun heliten liivissä on kyllä samantyyppinen remmi satulaan kuin freejumpissa. Mulla on zip in 2. Se ei kyllä ole yhtään satulassa tiellä.

Lähettäjä: FJ 
Päivämäärä:   12.12.24 21:02:42

Freejump on jenkeissä jo oikeudessa, kun ei ole riittävän turvallinen

Päivämäärä:   12.12.24 21:42:36

On näitä tukesinkin tietoon viety vaikka ja mistä merkeistä, Suomessa ainakin horse pilotin kanssa ollut ongelmia.

Lähettäjä: Sunnuntairatsastaj 
Päivämäärä:   12.12.24 22:48:35

Se ärsyttävä remmi onkin horse pilotissa. Käsi pystyyn virheen merkiksi. Helite ja Freejump siis kivoja.

Päivämäärä:   12.12.24 22:52:33

Tiedän jo kaksi tapausta missä freejump ei ole pudotessa täyttynyt ilmalla. Ei jatkoon!

Päivämäärä:   12.12.24 23:04:17

"Freejump on jenkeissä jo oikeudessa, kun ei ole riittävän turvallinen"

Siellä nyt kaikki on oikeudessa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.12.24 23:54:30

Freejumpista kuullut ongelmia, milloin ei täyty, milloin vetoketjut hajoaa.. Helite on ihan ykkönen myös maailmalla.

Helite valmistaa myös muihin lajeihin turvaliivejä ja varusteita, toisin kuin jalustin merkki..

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.12.24 07:37:02

point two valikoitui meille.

Perusteluina tukee koko rangan niskasta häntään, saa hyvin varaosia ja käytännössä kaikki osat pystytään vaihtamaan. tämä on siis ns. ikuinen.
Huollot toimii suomesta maahantuojan kautta, jotka ovat aivan ihania ja super tehokkaita. Iso suositus poin two liiville <3

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   13.12.24 08:44:25

Niin Suomessa siis käsittääkseni yksi tapaus jossa horsepilot ei irronnut = ei myöskäänl lauennut, mutta tässä tapauksessa ratsukko kaatui, eli ratsastaja erkani hevosesta vasta kun se yritti nousta. En tiedä onko jo saatu tutkittua, mutta silloin myös pidettiin mahdollisena, että patruuna ladattu jotenkin väärin, koska ei pitäisi olla mahdollista ettei irtoa.

Lähettäjä: Hoks 
Päivämäärä:   13.12.24 10:15:10

Heips

Vaikka itse olen käyttänyt yli 10v Point Two liiviä, ei Helitekään ole huono vaihtoehto.
Nämä kaksi mallia ovat hyvin saman kaltaiset, ja ovat suunniteltu kovaan käyttöön, turvallisuus edellä. Nämä kaksi valmistajaa ovat olleet pitkään alalla.
Toki Point Two on uudistanut liiviä vuosien varrella merkittävästi esim parannettu niskan suojaus ja viimeisenä parannettu laukaisin, jolla se saatiin tosi nopeaksi. Nämä kaikki parannukset olen saanut huollon yhteydessä.
Vinkkinä: älä osta liiviä, jolle ei ole toimivaa huoltoa, tarkoitan sitä, että jos liivi rikkoutuu, sen pitää pystyä korjaamaan. Kannattaa tutustua valmistajan sivustoihin, saatat yllättyä, erityisesti kun luet takuuehdot (ei paljoa kata), eli käytännössä vain materiaaliviat, joita on tosi harvoin.

Päivämäärä:   13.12.24 10:47:39

"
Niin Suomessa siis käsittääkseni yksi tapaus jossa horsepilot ei irronnut = ei myöskäänl lauennut, mutta tässä tapauksessa ratsukko kaatui, eli ratsastaja erkani hevosesta vasta kun se yritti nousta. En tiedä onko jo saatu tutkittua, mutta silloin myös pidettiin mahdollisena, että patruuna ladattu jotenkin väärin, koska ei pitäisi olla mahdollista ettei irtoa.
"

Kaikissa paukkuliiveissä on tämä mahdollisuus että ei laukea jos ratsukko kaatuu. Silloin ei vaan tule riittävä voima laukaisemaan ja irrottamaan. :(

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   13.12.24 11:07:52

Tarkoitinkin nimenomaan, että enpä sitä niin vakavana pitäisi, jos yhden kerran niin käynyty :)

Lähettäjä: kira 
Päivämäärä:   13.12.24 18:50:35

Mulla on ollut Horse Pilotin liivi jo varmaan seitsemän vuotta, tänä vuonna ostin uuden mallin samalta merkiltä. Huollot on toimineet myyjän kautta hyvin ja patruunoita saanut aina. Tykkään, kun on kevyt ja mukava pitää. Istuu ainakin mulle paremmin kuin FJ tai Helite. Kaikissa on jonkinlainen hihnasysteemi, Horse pilotissa se on magneetilla, joten talvihanskat kädessäkin nopeasti kiinni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.