Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos vuokrahevosilmoituksessa lukee että...

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   10.12.24 18:16:56

Vuokrataan vain AIKUISELLE, niin älä pliis ota yhteyttä jos olet alaikäinen. Mikä ihme ihmisiä vaivaa. Eikö lueta ilmoitusta vai ollaanko niin epätoivoisia että pakko yrittää. Turhaa ajantuhlausta. Ja näitä on paljon!

Re: Jos vuokrahevosilmoituksessa lukee että...

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   10.12.24 18:18:04

Joo jännä että heppahullut teinit ei pysy housuissaan eikä malta ymmärtää, että nimenomaan sitä teiniä ei haluta nyt tähän hätään. Sellaista se on!

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   10.12.24 19:39:16

Just näin ilmoituksen jossa pyydettiin vain aikuisten yhteydenottoja mutta ei sanaakaan siitä haettiinko ponille välttämättä aikuisratsastajaa. Mun mielestä tää tarkoittaa että aikuisten yhteydenotot, ratsastaja voi olla jotain muutakin. Joten jos sattumalta itse olet kirjoittanut näin ja aikuinen ottaa yhteyttä lapsensa/teininsä asialla, niin älä valita :D

Päivämäärä:   10.12.24 20:08:29

W: Ihan sattumalta kirjoitin ilmoitukseen kuten tännekin eli" VUOKRATAAN VAIN AIKUISELLE". Mitä osiota tästä oli vaikeaa ymmärtää?

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   10.12.24 20:14:35

Mitäs osiota mun kirjoituksesta et ymmärtänyt....

Päivämäärä:   10.12.24 20:32:45

W: ymmärsin sen varsin hyvin. Miksi oletat jotain omiasi etkä sitä mitä tekstissä lukee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.12.24 20:37:25

Aloittajalla on joku halpa aasia muistuttava raakki pihassa ja nyt kuvittelee olevansa jotain

Päivämäärä:   10.12.24 21:04:48

..: taidat olla itse näitä jotka terrorisoivat toisia epätoivoisesti vaikkeivat olisi lähellekään sitä mitä ilmoituksessa haetaan.

Lähettäjä: Ih 
Päivämäärä:   11.12.24 09:02:25

Itse kurkkasin laatikon ulkopuolelle ja otin teinin vuokraajaksi. Vanhempien kanssa kirjallinen sopimus ja maksu etukäteen aina kuun alussa.

Oli ehdottomasti parhaita päätöksiä heppojeni kanssa. Teini hoitaa asiat kuten sovitaan, varmistaa jos ei ole varma miten joku asia piti hoitaa. Yhteistyö on helppoa, saumatonta ja pääsee joustavasti mukaan myös mun valmennusreissuille avuksi. Viime kesänä hoiti koko tallin ja koirat viikon kun olin reissussa. Tästä toki maksoin asiallisen palkan ja aikuisia hevosihmisiä oli 24/7 puhelimen päässä. Kaikki sujunut jo 2 vuotta. Ihana tyyppi ja nyt lähinnä pelkään että jostain syystä lähtee muualle :'D.

Päivämäärä:   11.12.24 09:17:22

Ih: mahtavaa että teillä toiminut hyvin, itselläni valitettavasti huonoja kokemuksia. Onneksi niitä oikeasti aikuisiakin on laitelleet viestejä, en vaadi edes mitään huippuratsastustaitoja vaan maalaisjärkeä. Turhauttavaa vaan kun pitää kymmeniä ja taas kymmeniä viestejä käydä läpi joissa alaikäiset tai juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä olevat pommittavat.

Lähettäjä: Yleistä 
Päivämäärä:   11.12.24 12:12:34

Niille teineille opetetaan koulussa, että työpaikkaa kannattaa hakea, vaikka ei kaikkia työpaikkailmoituksen vaatimuksia täytäkään. Samalla periaatteella hakevat myös vuokrahevosia.

Omassa työpaikassani työhakemukset tulevat minulle, teen niistä esikarsintaa ja välitän parhaat eteenpäin. Vaikka työpaikkailmoituksessa lukee selkeästi ”kommunikoit päivittäin suullisesti ja kirjallisesti kollegoiden ja asiakkaiden kanssa sekä suomeksi että ruotsiksi”, niin silti tulee tosella paljon hakemuksia, joissa CV:ssä ei mainita sanallakaan ruotsin osaamista ja sitten kun hakijoihin on yhteydessä ja ennen haastatteluajan sopimista kysyy, miten ruotsi sujuu, käy ilmi, ettei hakija puhu sanaakaan ruotsia.

Päivämäärä:   11.12.24 13:13:47

Joo, jotkut näistä ovat jopa valmiita korottamaan vuokrahintaa. Noh, en ota mistään hinnasta riskiä että hevonen on kohta jonkun leikkikaluna.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.12.24 13:48:38

Minulla on ollut 12 v vuokraaja jo vuoden ja loistavasti sujuu, tekee juuri kuten sanotaan, tulee säässä kuin säässä eikä peru työkiireiden/lasten tms takia. Ei ehdottele tyhmiä eikä luule tietävänsä paremmin.

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   11.12.24 19:59:19

Tää niin riippuu. Kunnollisia teinejä on, mutta valtaosa ei ole. Siis hevosmielessä kunnollisia. Ja pahimpia on äiti-tytär kombot jossa äiti tekee tyttärestä tulevaa olympiaratsastajaa...
Mulla on ollut ihania ja hyviä aikuisvuokraajia jo 15 vuotta,ei yhtään huonoa. Paras on 25-40v aikuinen nainen.
Alaikäisiä en ota vaikka viimeks yks äiti tarjos lähes kaksinkertaista hintaa pyyntöön verrattuna, jos otan hänen tyttären. En ottanut.

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   11.12.24 21:01:45

Meillä parhaita vuokralaisia ovat olleet nuoret teinit. Vaikka räntää tulisi vaakatasossa tai pakkasta yli -20, ne tulee paikalle. Tottakai ne kikattaa ja toisinaan pukeutuu väärin sekä kuvailevat heppaa/itseään/ratsastusta, mutta ne tulee paikalle. Suuri osa aikuisista alkaa saamaa työkiireitä yms esteitä heti kun kelit siirtyy huonoiksi.

Lähettäjä: quqiwo 
Päivämäärä:   11.12.24 21:10:03

"Aloittajalla on joku halpa aasia muistuttava raakki pihassa ja nyt kuvittelee olevansa jotain"

Aika outo kommentti mutta kirjoittaja lienee joku suivaantunut teini. Sama kai se on vaikka aloittajalla olisi pihassa käpylehmä tai keppihevonen – kyllä vuokraajan saa sille valita ja kriteerit siihen asettaa.

Lähettäjä: Aapiskukko 
Päivämäärä:   11.12.24 22:11:41

Jos olisi vielä hevonen, niin en ottaisi alaikäistä vuokraajaa. Kerran kokeilin, mutta ei siitä mitään tullut. Vuokraaja oli melko huithapeli ja tavaraa katosi ja jopa rikkoutui. Ja ikävä sanoa että tälle alaikäiselle se some oli kaikkein tärkein. Maksuja piti aina kysellä ja oli jotenkin noloa joka kuukausi laittaa vuokraajan äidille viestiä, että voisiko maksaa. Siis sopimus olikin, että äiti hoitaa maksut, mutta ei niitä kyselemättä saanut ajallaan. Onneksi tuo vuokraussuhde ei kestänyt pitkään.

Lähettäjä: ..! 
Päivämäärä:   12.12.24 10:09:44

Onhan tuo ihan eri asia, lukeeko ilmoituksessa "vuokrataan vain aikuiselle" tai "vain aikuisten yhteydenotot" niin siinä mielessä W kommentoi turhaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.12.24 10:40:20

Tää on ihan sama kuin sekin, että jos jo ilmoituksessa on sanottu esim. että vain sileälle tai vain maastoiluun, niin heti ollaan kyselemässä, että saako hypätä. Tai jos sanotaan, että ei kisaamiseen, niin yhteydenotoissa kysellään, että pääseekö kisaamaan. Välillä tuntuu, että ihmiset ei lue niitä ilmoituksia ollenkaan ihan ajatuksen kanssa tai sitten kuvittelevat olevansa itse jotain niin taitavia erityistapauksia, että heidän kohdalla voidaan tehdä poikkeus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.