Lähettäjä: .
Päivämäärä: 10.12.24 15:10:51
Yksi tuttu ratsastuskoulun pitäjä on välillä pistänyt someen kuvat putsaamatta jääneistä kamoista, ja mun mielestä ihan syystä. Tietenkin nimiä mainitsematta, mutta ehkä se kamat siihen kuntoon jättänyt tuntee piston sydämessään. Ja jos joku ne suojat sun muut jättää kuraisiksi päivän viimeisen tunnin jälkeen, niin hommahan kaatuu sen niskaan, joka ko. hevosella seuraavana päivänä ratsastaa, ja se on kyllä todella väärin.
Ja kuten sanottua, ei tuo ole vain teinien ongelma. Joskus sitä oikeasti ihmettelee aikuisillakin ihan maalaisjärjen puutetta - ethän sinä nyt laita umpipuruisia asioita kuivauskaappiin (palovaara) tai jätä vaikka kuolaimia pesemättä tai ylipäätään varusteita lojumaan sinne tänne, kun niillä kuitenkin on ihan omat paikkansa. Käyn tallilla, jossa tavarat ovat siististi esillä ja helposti paikalleen laitettavissa, mutta aina välillä löytyy niitä tyyppejä, joille ilmeisesti se yleinen siisteys ole niin justiinsa. Itse kasarilla aloittaneena olen kasvanut siihen, että kaikki on tiptop, hevosta ei vielä rapaisena tunnille (eikä puruisilla jouhilla :D), varusteet putsataan aina tarvittaessa ja omat jäljet siivotaan esim. pesarilta eikä odoteta että "joku muu" sen tekee. Mutta ei kai se vaan kaikille sitten tule mieleen.
Pukeutumisesta, olen kai myös niin vanhanaikainen, että mielestäni ratsastukseen kuuluu myös siisti pukeutuminen ja asianmukaiset varusteet. Tietenkään ei tarvitse olla viimeisen muodin mukaista, "hienoa" ja kallista, mutta asiallista. Hiukset kiinni ja sitä rataa. No itse olen siinä vähän kerettiläinen, että ratsastan mielelläni ilman hanskoja jos vain suinkin tarkenen, mutta toisaalta minulla hanskat häiritsevät ihan kaikkea mihin käsiä vaan tarvitsee käyttää. Toki tuo riippuu vähän ohjistakin.
|