Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenomistaja käytkö joka päivä tallilla?

Lähettäjä: Lups 
Päivämäärä:   4.12.24 20:06:08

Ne jotka ette käy, miten olette järjestäneet tämän?

Re: Hevosenomistaja käytkö joka päivä tallilla?

Lähettäjä: tuutti 
Päivämäärä:   4.12.24 20:11:01

Täysihoitotallissa ei ongelmaa. Käyn 6 x viikossa, yhden päivän hevonen pitää aina vapaata, koska olen viikottain yhden päivän toisella puolella Suomea työni takia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 20:11:14

Meillä hevonen asuu täysihoidossa. Talli laittaa ruuat yms joten ei tarvetta käydä päivittäin ja välillä saattaa tulla monen päivän taukoja ilman tallikäyntejä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.12.24 20:16:12

Käyn yleensä 5x viikossa. Hevonen asuu täyshoidossa, joten mikään pakko ei ole päivittäin käydä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   4.12.24 20:29:41

Kaverin kanssa hoidetaan puolin ja toisin (karsina, heinät ja omalleni vedet). Tallin omistaja tekisi myös jos sovitaan mutta mieluummin itse.

Lähettäjä: Puolikas 
Päivämäärä:   4.12.24 20:42:49

Siskon kanssa omistan hevosen puoliksi. Pääsääntöisesti parillisilla viikoilla minä käyn ma, ke, pe ja su, sisko ti, to ja la. Parittomilla viikoilla päinvastoin. Jos on työ-, lastenhoito-, sairastumis- tms esteitä, niin sitten vaihdetaan päiviä.

Periaatteessa täysihoitotalli, mutta tarhan siivous ja ruoka- ja vesikuppien pesu kuuluu omistajalle. Kyllä hevonen selviäisi, vaikka ei päivittäin tarhaa siivottaisi tai puuroja pestäisi kupin reunoilta, mutta vähemmän työtä, kun päivittäin käy. Vaikka hevosella olisi vapaapäivä, niin se tarkistetaan: onko jalat ok, onko haavoja. Kesällä lisätään ötökkämyrkkyjä.

Lähettäjä: Hyry 
Päivämäärä:   4.12.24 21:13:54

Käyn 4-5 kertaa viikossa. Täysihoito.

Lähettäjä: mona 
Päivämäärä:   4.12.24 21:15:16

Käyn ehkä 4 kertaa. Vuokraaja käy 2x ja yhden päivän hevonen on vapaalla. Täysihoitotalli.

Päivämäärä:   4.12.24 21:20:55

Pääsääntöisesti kyllä. Välillä ylsittäisiä päiviä etten töiddn takia pääse. Koen tärkeäksi huolehtia hevonen hyvin.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   4.12.24 21:40:21

Käyn kahdesti päivässä. Hevonen saikulla täysihoitotallissa. Pakko vaan järjestyä. Käyn ennen töitä aamulla ja illalla uudestaan.

Päivämäärä:   4.12.24 21:45:37

Henna, teillä ei tallinpitäjä lääkitse hevosta edes maksusta?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.12.24 07:39:54

Kahdesti päivässä. Aamulla yleensä ratsastan ja alkuillasta maastoilen tai muuten liikuta. Täysihoito mutta kilpailen ja haluan tehdä hevoseeni liittyvät asiat itse. Mm karsinat, ruoat valmiiksi annoksiksi, varusteiden putsaukset/kunnostus jne mitä mieleen tulee.Jos en pääse jostain syystä aniharvoin, ilmoitan etten ole tulossa ja sovin jonkun kanssa hevosen liikutuksen.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   5.12.24 08:14:24

Käyn 4-6 x viikossa, täysihoitotalli, jossa kaikki hoidetaan.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   5.12.24 08:18:35

Käyn yleensä 5-6x/vko. Luotan nykyisen täysihoitotallin hoitoon täysin, ja jos on työkiireitä niin 4x/vko on ihan riittävä.

Päivämäärä:   5.12.24 09:14:32

En todellakaan. En edes nyt kun hevoset omassa pihassa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.24 09:33:19

Täysihoito, joten ei tarvitse. Hevonen ei kaipaa ihmistä kun on muiden hevosten kanssa ulkona pitkään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.24 09:35:47

Käyn aina kun pystyn. Joskus on työmatkoja tms. joiden vuoksi en pääse.
Itse haluan harrastaa nimenomaan hevosen omistamista, joten tykkään käydä tallilla joka päivä, vaikka siellä ei tarvisi käydä. Hevonen on kimppahoitotallissa, jossa esim. työmatkojen ajan tallikaverit hoitaa hevosen ihan viimeisen päälle hyvin. Käyn kuitenkin itse aina kun suinkin pääsen paikalle, vähintään putsaamassa kaviot ja antamassa pari herkkua, ihan siksi että tykkään käydä tallilla ja haluan itse nähdä hevosen joka päivä :)

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.12.24 09:59:24

Normaalisti käyn joka päivä, koska haluan ja tykkään käydä. Jos joskus en pääse työkiireiden, sairauden, reissun tms. takia, niin joku tallikaveri voi tarvittaessa antaa lisärehut ja loimittaa tai palvelun voi ostaa tallinpitäjältä. Kyseessä siis pihattotalli, jossa lisärehujen antaminen ja loimitus eivät kuulu perushintaan. Hevosilla on kuitenkin jatkuvasti heinää, vettä, suolakivi ja kivennäiskivi saatavilla, ne tarkastetaan 2 x vuorokaudessa, ja loimitan yleensäkin vain ihan ääriolosuhteissa, joten heppa kyllä pärjää vaikka useammankin päivän ilman minua, vaikka tykkääkin kovasti saada huomiota ja päästä touhuamaan ihmisen kanssa. Ja luotan kyllä tallinpitäjään siinä, että jos hevosella on jokin akuutti vaiva, se hoituu tarvittaessa myös ilman minua.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   5.12.24 10:02:06

Vähintään 6 x vko.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.12.24 10:10:29

Silloin, kun oli täysihoitotallissa, en käynyt.
Nyt omassa pihassa, niin useammankin kerran päivässä.
Meillä asuvien vieraiden omistajat käyvät 1 - 4 kertaa viikossa.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   5.12.24 10:44:39

Aikaisemmalla tallilla lyhyt tarhausaika, joten kävin 5x viikossa ja vuokraaja 2x viikossa.

Seuraavalla tallilla oli kokopäivätarhaus ja ruokien laitto tallin puolesta, jolloin kävin itse vain 4x viikossa. Tämä sopi itselle paljon paremmin, sillä hevonen ei myöskään kerännyt samalla tavalla virtaa kun oli pihalla koko päivän, eikä ollut pakko välttämättä liikuttaa päivittäin.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   5.12.24 10:44:39

käyn joka päivä suunnilleen neljä kertaa. Hepat omassa pihassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.12.24 11:29:01

Hevonen on täysihoidossa, joten minulla ei ole mitään tarvetta käydä tallilla päivittäin.

Hevonen tarhataan, ruokitaan ja loimitetaan tallin puolesta. Sitä ei tietenkään liikuteta, mutta ei se tarvitse liikuntaa muutenkaan joka päivä. Tarhaus 12h vuorokaudessa.

Tarhansiivous kuuluu omistajille, mutta omani tarhaa kaverin kanssa joten senkään takia ei tarvitse käydä päivittäin. Luotan tallinpitäjään täysin.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   6.12.24 18:01:51

Täyshoitotalli ja viimeksi kävin viikko sitten perjantaina valmennuksessa, kun tulin heti uudelleen kipeäksi ja lisäksi auto kyykkäsi keskiviikkona. Vuokraajat käyneet sopivilla väleillä, että saa liikettä, tallinpitäjä hoitaa ruuat valmiiksi.

Lähettäjä: Allu 
Päivämäärä:   6.12.24 20:57:14

Käydään 1-3kertaa viikossa. Vuokraajat käy 2 kertaa viikossa. Heillä on vakiopäivät ja me käydään sen mukaan.täyshoito talli. Omantallin jälkeen on ihanaa käydä vaan harrastamassa! Yhtään en kaipaa omantallin aikoja:D

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   6.12.24 23:30:49

En käy, mutta useita kertoja viikossa kuitenkin.

Päivämäärä:   6.12.24 23:53:35

Jos olen kotikaupungissa, käyn joka päivä. Hevonen on täysihoidossa, mutta vapaapäivinäkin käyn kävelyttämässä. Ainoastaan siis työmatkat ja hyvin harvinaiset lomamatkat ovat sellaisia, etten käy tallilla joka päivä.

Päivämäärä:   7.12.24 05:08:16

Meillä on itsehoito, hevonen asuu pihattolaumassa. Käyn tallilla 5-6x viikossa. Siivoan tallivapaiden jälkeen pihatosta tuplamäärän ja vapaapäivinä joku tallikavereista antaa hevoselleni väkkärit ja tarvittaessa vaihtaa loimia. Tämä on toiminut ja myös itse autan kavereiden hevosten kanssa tallilla käydessä.

On myös helppo lähteä välillä reissuun tms, kun vaan ilmoittaa etukäteen, niin muut tietää etten ole joka päivä siivoamassa, ja sovin ruokinnat jonkun kanssa. Karsinatallissa olisi eri asia, kun se täytyisi siivota päivittäin. Pihattoa siivoaa päivässä monta ihmistä, niin ei haittaa, että jokainen ei siivoa joka päivä.

Päivämäärä:   7.12.24 06:10:54

Käyn 2x päivässä koska lääkitys ja juotto. Tykkään myös ratsastaa aamulla kun ei ole ruuhkaa mutta en halua että hevonen seisoo koko illan sisällä. Periaatteessa on kai täysihoito, mutta esim vesi ulos ei onnistu tallin puolesta ja lääkityksissä tai muussa tärkeässä ei voi yhtään luottaa meidän työntekijöihin. Onneksi asun lähellä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.12.24 07:09:44

Meillä on kotona pihatossa hevosia niin hankalaahan on olla käymättä

Päivämäärä:   7.12.24 09:59:48

En käy joka päivä, yleensä 5-6 kertaa viikossa. Hevonen asuu pihatossa, tallin puolesta tarkistetaan hevosten kunto ja hoidetaan ruuat ja vedet, joten ei välttämätöntä käydä päivittäin.

Lähettäjä: Golden 
Päivämäärä:   7.12.24 10:21:07

Käyn kuutena päivänä viikossa. Valmentaja aina sanoo meille, että yksi tallivapaa viikossa on pidettävä vaikka ei millään malttaisi ja sitä yritän noudattaa. Täysihoitotallissa hevonen, niin onnistuu hyvin.

Lähettäjä: Pihattolainen 
Päivämäärä:   7.12.24 11:11:30

Nykyisellä tallilla ei tarvitse käydä. Hevonen on pihatossa ja todella isossa sekä hyvin tehdyssä sellaisessa. Hevoset ihan oikeasti tarkastetaan ja katsotaan 2 x pv ja tallinpitäjä on tarkka. Siellä on muutenkin sellainen hoito, että ei tarvitse omistajan stressata mistään.

Päivämäärä:   7.12.24 11:27:47

Täyshoito, iso tarha ja pitkä tarhausaika

Käyn 4-6krt/vko. Jos pitäisi käydä joka päivä niin tulisi polle omaan pihaan.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   7.12.24 11:29:53

Käyn, itsehoitotalli. Jos olen sairaana tai reissussa, niin kaveri tai tallikaverit hoitaa.

Päivämäärä:   7.12.24 11:59:25

"Käyn 4-6krt/vko. Jos pitäisi käydä joka päivä niin tulisi polle omaan pihaan."

Tämä. Kun edes omassa pihassa ei ole tarvetta käydä joka päivä.

Lähettäjä: Melkeempä 
Päivämäärä:   7.12.24 15:54:44

Aikalailla jokapäivä joskus jopa x2. Yksi luottotyyppi on auttamassa välillä jolloin saan ehkä 1-2 tallivapaata viikossa mutta yleensä sillonkin käyn juottamassa. Tarhaus ja ruokinta hoidetaan tallinpuolesta mutta karsina ja heinien pussitus on omistajan vastuulla niin jokapäivä käy joku varmistamassa hevosen kunnon ja ym hommat

Päivämäärä:   8.12.24 09:42:30

käyn yleensä joka päivä, heppa on meiän naapurissa puolihoidos nii pitää käydä melkeempä joka päivä

Päivämäärä:   8.12.24 14:30:58

Käyn 3-4 kertaa viikossa. Heppa tarhaa laumassa kokopäiväisesti, tallin puolesta sisään ja ulos, loimitetaan sään mukaan, ruokitaan ohjeen mukaisesti ja karsinat siivotaan. Ei tarvetta käydä joka päivä. Heppa aina mielellään lähdössä töihin, muina päivinä saa olla hevonen M

Lähettäjä: Mitä ihmettä 
Päivämäärä:   8.12.24 19:31:20

Siis miksi omistat hevosen, jos käyt sen luona 1-3* viikossa.

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   12.12.24 20:26:55

Heppa täysihoitotallilla, käyn melkein joka päivä (joskus 6 kertaa viikossa)

Päivämäärä:   12.12.24 20:33:34

"Siis miksi omistat hevosen, jos käyt sen luona 1-3* viikossa."

No vaikka siksi että voi käydä harrastamassa sen kanssa 1-3 kertaa viikossa. Mä olen omistanut sellaisenkin jota en ole ikinä nähnyt livenä.

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   12.12.24 21:34:37

Aikaisemmin kävin joka päivä, vaikka on täysihoidossa. Nyt vuokraaja käy kolmena päivänä ja minä muina päivinä. Tähän tultu, koska pikkulapsiarki..

Lähettäjä: huuh 
Päivämäärä:   12.12.24 21:41:49

Käyn joka päivä, useampi hevonen eikä juuri muuta elämää ja asunkin lähellä. Ihanaa.

Lähettäjä: Täysi 
Päivämäärä:   12.12.24 22:23:48

2-4 krt ja hoitaja tai vuokraaja hoitaa hevosen yhtenä päivän riippuen miten olen itse päässyt. Täysihoitotallissa ei ongelmaa koska on oikeasti täysihoito. Itse järjestettävä liikutus, valmennukset, kengitys/ell, tallimaksu, erikois väkirehujen osto ja kakat kentältä/maneesista liikutuksen jälkeen.

Lähettäjä: Joup 
Päivämäärä:   12.12.24 22:38:59

Käyn 1-3x päivässä, hevoset omassa pihassa. Jos teen iltavuoroa niin mues hoitaa tytön kanssa. Aamuvuorossa yhdessä at tehdään. Liikutukset töiden mukaan ja valmennussuunnitelman/kilpailukalenterin.

Lähettäjä: Kisaaja 
Päivämäärä:   13.12.24 06:58:36

Käyn ja joskus monta kertaa päivässä, kimppahoitotalli

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   13.12.24 09:50:16

Jos olen kotona, käyn joka päivä. Tykkään vähintään juottaa hepat itse.

Muuten hepat on täysihoidossa ja erittäin hyvässä ja ammattimaisessa tallissa. Eli mun ei tartte tallilla oikeasti muuta tehdä kuin ratsastaa ja siihen liittyvät jutut.

Mulla on myös jokunen liikuttaja (talli r.koulu ja oon ns. napsinut rusinoita pullasta) ja saavat muutenkin ratsastaa ja käydä tunneilla mun hevosilla. Kun olen lomalla, käyvät useammin. Eikä noi hepat rikkoudu viikon lomastakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.