Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen osto Ruotsista?

Lähettäjä: Kiki 
Päivämäärä:   4.12.24 18:46:24

Onko kukaan ostanut lähiaikoina Ruotsista hevosta?

Lähinnä pohdin uskallanko koittaa itse ostaa. En puhu hyvää Ruotsia. Englantia kyllä.

Onkohan Suomessa hevoskauppiasta ketä tuo Ruotsista tai auttaa ostossa. Tietenkin korvausta vastaan.

Ensin yritys ostaa Suomesta poni ja pieni hevonen. Täällä vaan on osalla niin hinnat pielessä. Lisäksi sijainnin takia olisi lyhyempi hakea Ruotsista kuin Suomesta.

Tälläistä pohdintaa täällä pyöritän. Mukava olisi kuunnella muiden ajatuksia ja kokemuksia.

Re: Hevosen osto Ruotsista?

Lähettäjä: Bambi 
Päivämäärä:   4.12.24 18:52:13

En nyt ihan lähiaikoina, mutta kaksi hevosta olen ostanut Ruotsista. Enkä puhu ruotsia. Ensimmäisen hepan myyjä osasi suomea ja toisen kanssa puhuttiin englantia. Ostin ihan yksityisiltä myyjiltä ja järjestin kuljetuksen kuljetusfirman kautta. Pitää hoitaa traces ja huomioida rotukohtaiset vientimääräykset. Jos hevosen osto tulee vielä jatkossa ajankohtaiseksi, niin todennäköisesti ostan taas Ruotsista.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.12.24 18:58:51

Neljä olen ostanut Ruotsista, -23 viimeisimmän ja ensi vuonna varmaan uudestaan. Paljon valikoimaa, helppo viikonlopun aikana kiertää kokeilemassa. Kysy lisää ja haluat tietää jotain lisää

LähettäjäAP 
Päivämäärä:   4.12.24 21:33:57

Hei. Ota yhteyttä yo.sähköpostiin, jos olet etsimässä hevosta Ruotsista :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 10:04:44

Mikä ruotsalainen hintataso on Suomeen verrattain?
Saksassa on ilmeisesti hinnat aina korkealla nyt.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   5.12.24 10:17:28

Vahva suositus Petra Aittolalle.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   5.12.24 10:40:07

"Mikä ruotsalainen hintataso on Suomeen verrattain?"
hästnet.se löytyy ilmoituksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.24 10:55:03

Lisäksi kruunun kurssi on nyt niin edullinen, että jo siksi kannattaa ostaa ruotsista vaikka tracesista ja kuljetuksesta tulee omat kulunsa. 1 SEK = 0,086 EUR. Hästnetistä näkee hyvin yleisen hintatason ja hinnasta -15% ja yksi nolla perästä pois niin on karkeasti eurohinta.

Tuonti suomeen toimii kuten mistä tahansa muustakin EU-maasta, eli traces ja rekisteröinti hippokseen aiheuttaa ylimääräisiä kuluja. Hakea voi itse tai tilata ammattikyydin.

Mielestäni hästnet on myös käyttöliittymältään hyvä ja ilmoituksia on mukavampi katsoa sieltä kuin etsiä kymmenistä eri facebook-ryhmistä kuten suomen markkinoilla täytyy, kun täällä ei ole toimivaa keskitettyä myyntisivustoa.

Hästnetissä voi filtteröidä hakua rodun, iän, tason ym. perusteella eikä sivusto ole täynnä roskamainoksia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 13:34:53

Petra aittola.

LähettäjäKiki 
Päivämäärä:   5.12.24 20:57:24

Ihanan paljon niin upeita vastauksia. Kiitos

Jotenkin aina mukava kuulla muiden tarinoita ja onnistumisia. Tosiaan toinen mitä haetaan on noin. 135-145cm poni. Mielellään vanhempi opetus mestari. Ruotsin puolella näitä näyttää löytyvän. Suomessa harvoin tarjolla.

Jään vielä hiukan sulattelemaan informaatiota ja pohtimaan uskallanko itse ostaa suoraa. Voi olla, että käännyn ammattilaisen puoleen. Tätä kautta olenkin saanut pari vinkkiä heistä. Kiitos.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.