Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten toimia ekalla vuokrakerralla

Lähettäjä: Nnnnnnnn 
Päivämäärä:   4.12.24 11:35:39

Olen "löytänyt" pitkän haun jälkeen mahdollisen vuokrahevosen, jota olen menossa katsomaan perjantaina. Olen hevosesta kovin innostunut heidän ilmoituksen perusteella, ja haluaisinkin kysyä vinkkejä ekaksi kerraksi - mitkä asiat uudessa vuokralaisessa saattaa olla ns. turn-off omistajan mielestä ja mitkä taas vahvistaisivat hänen luottamusta minuun?

Re: Miten toimia ekalla vuokrakerralla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 12:46:25

Ole vain oma itsesi. Ja tietysti kohtelias ja kiinnitä huomiota kun sinulle annetaan ohjeita, ja noudata niitä. Kysy, jos et tiedä tai et ymmärtänyt ohjetta.
Itselleni tärkeintä on että vuokraaja on normaali ihminen jonka kanssa onnistuu tavallinen kanssakäyminen, jonka pohjalta voin olettaa että ihminen tulee silloin kun on luvannut ja maksaa sen mitä on sovittu silloin kun on sovittu. Lisäksi arvostan rehellisyyttä omista taidoista, osaamattomuus ei haittaa kunhan se ei tule ilmi siinä kohtaa jos on haettu osaavaa vuokraajaa ja paikanpäällä selviää ettei osata satuloida itsenäisesti. Rehellisyys ja hyvät tavat kantaa pitkälle. Tsemppiä! :)

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.12.24 13:06:22

Nostaisin ykkösasiaksi tuon rehellisyyden. Turha on yrittää tehdä hyvää vaikutusta jos itsenäisesti toimiessa tuleekin ongelmia. Avoimuus myös kokemattomuudessa, omistajat yleensä tarpeen mukaan opastavat ja tukevat alkuun mielellään. Toisilleen sopivat yksilöt ovat kaikkien etu.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   4.12.24 13:19:21

Hevonen on tietysti ykkösasia, mutta hyvä myös kysellä tallitavoista, jotta "osaa" sitten itsensäisesti toimia suht. oikein.

Vuokrasin itse aikoinaan yksäriä ratsastuskoulun yhteydessä, enkä tajunnut ettei maneesiin saa mennä kuin tasatunnein, kun ryhmät vaihtuvat. Tietty ihan loogista, ettei ovia saa availla kesken tunnin, mutta ei tosiaan tullut mieleen... lopun voitte arvatakin.

Lähettäjä: Nnnnnnnn 
Päivämäärä:   4.12.24 15:12:50

Suurkiitos hyvistä pointeista! Tuon perusteella kävinkin tallin sivulla jo ja sieltähän löytyi hyvät säännöt niin ei tule turhaan aiheutettua harmaita hiuksia kenellekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 15:26:08

Omistajat, joiden hevosia mä olen käynyt kokeilemassa, ovat arvostaneet erityisesti alkukäyntejä maastakäsin.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   4.12.24 16:53:15

Mulla on ollut monta vuokraajaa. Eniten arvostan luotettavuutta ja rehellisyyttä.

Eka kerralla varmaan koeratsastat? Ei haittaa jos et ole huippuhyvä. Mutta mä ainakin vaadin, että mun vuokraajat käy valkussa säännöllisesti, vähintään kerran vkossa. Se on hyväksi hevoselle ja hyväksi vuokraajalle.

Kysy saatko laittaa hevosen kuntoon, tai jos omistaja haluaa laittaa niin seisot lähellä ja kyselet, jos omistaja ei kerro. Voit sanoa että sua vähän jännittää, se on inhimillistä. Älä ikinä liioittele ratsastustaitoasi ja hevoskokemustasi. Ratsastustaito näkyy kyllä koeratsastuksessa.
Kannattaa tehdä kirjallinen sopimus joss kk vuokra, milloin se pitää maksaa, mtä tehdään jos hevonen saikuttaa, mitä sillä saa tehdä (esim ei hypätä) kuka sillä saa ratsastaa (joskus joku teini on tuonut kaverinkin ratsastamaan vuokrahevosella...) Miten päivät sovitaan, vakipäivät vai aina viikonloppuisin seuraavan viikon, irtisanomisaika puolen ja toisin, yleensä kk.
Mitä muuta vuokraajan hommiin kuuluu? Karsinasta paskat? Iltaruokien laitto? Varustehuolto? Märät loimet kuivariin?
Jos maneesi niin saako milloin vain ratsastaa vai onko esim jotain varauksia jolloin ei saa mennä? Mistä nämä näkee?

Tämä nyt tuli mieleen.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.12.24 07:25:20

..ja mene yleensä paikalle. Turussa 2/3 jättää tulematta sitä ensimmäistäkin kertaa. Virtuaalinen vuokraus on niin paljon mukavampaa. Yksikin aikoi katsoa kalenteristaan sopivan päivän, kun "kuulostaa niin hyvältä". Ei voi muuta sanoa kuin että on paksu kalenteri tytöllä. Kaksi viikkoa on sitä jo selannut kuumeisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.