Lähettäjä: täti
Päivämäärä: 4.12.24 16:53:15
Mulla on ollut monta vuokraajaa. Eniten arvostan luotettavuutta ja rehellisyyttä.
Eka kerralla varmaan koeratsastat? Ei haittaa jos et ole huippuhyvä. Mutta mä ainakin vaadin, että mun vuokraajat käy valkussa säännöllisesti, vähintään kerran vkossa. Se on hyväksi hevoselle ja hyväksi vuokraajalle.
Kysy saatko laittaa hevosen kuntoon, tai jos omistaja haluaa laittaa niin seisot lähellä ja kyselet, jos omistaja ei kerro. Voit sanoa että sua vähän jännittää, se on inhimillistä. Älä ikinä liioittele ratsastustaitoasi ja hevoskokemustasi. Ratsastustaito näkyy kyllä koeratsastuksessa.
Kannattaa tehdä kirjallinen sopimus joss kk vuokra, milloin se pitää maksaa, mtä tehdään jos hevonen saikuttaa, mitä sillä saa tehdä (esim ei hypätä) kuka sillä saa ratsastaa (joskus joku teini on tuonut kaverinkin ratsastamaan vuokrahevosella...) Miten päivät sovitaan, vakipäivät vai aina viikonloppuisin seuraavan viikon, irtisanomisaika puolen ja toisin, yleensä kk.
Mitä muuta vuokraajan hommiin kuuluu? Karsinasta paskat? Iltaruokien laitto? Varustehuolto? Märät loimet kuivariin?
Jos maneesi niin saako milloin vain ratsastaa vai onko esim jotain varauksia jolloin ei saa mennä? Mistä nämä näkee?
Tämä nyt tuli mieleen.
|