Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on kipurajasi shettiksen vuolun hinnalle?

Lähettäjä: vuolija 
Päivämäärä:   4.12.24 09:25:41

Mitä maksat tai olisit valmis maksamaan shettiksen kavioiden vuolusta? Maksaisitko saman hinnan riippumatta siitä onko sinulla samalla reissulla vuolussa muitakin poneja/hevosia tai kengitettäviä? Mitä maksaisit jos kengittäjä tulee vuolemaan vain sen yhden shettiksen, entä kaksi shettistä? Oletetaan että aikaa menee enintään puoli tuntia per poni ja ponit käyttäytyvät hyvin.

Vaikuttaako hintaan se, jos tiedät kengittäjän tulevan muutaman kilometrin päästä vai reilusti kauempaa?

Jos kengittäjä nostaa vuoluhintojaan, mihin asti olet valmis maksamaan ja mitä tekisit jos hinta on liikaa? opettelisitko vuolemaan itse vai etsisitkö aina vain halvemman kengittäjän tai vuolijan?

Re: Mikä on kipurajasi shettiksen vuolun hinnalle?

Lähettäjä: Sama hinta 
Päivämäärä:   4.12.24 09:30:37

Saman hinnan maksaisin kuin isonkin hevosen vuolusta.

Lasten ollessa pieniä meillä oli suokki ja shettis. Shettis oli kengässä. Saman hinnan kengittäjä otti työstä ja tarvikkeista sekä suokin että shettiksen kohdalla.

Kengittäjän kohdalla en valitse halvinta vaan parhaan. Paras hinnoittelee itse itsensä ja sen hinnan maksan, jos ja kun haluan häntä käyttää. Totta kai hintaan tulee myös matkakulut.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.12.24 09:40:21

Samaa mieltä kun Sama hinta. Työn se kengittäjä tekee olipa se kavion omistaja pieni tai iso. Eri asia sitten jos vuolun hinta nousee yleensä niin missä se raja tulee vastaan. Ehkä jos pahalta tuntuisi raspailisin itse useammin ja harventaisin kengittäjä käyntejä. Ehdottomasti kuitenkin ammattitaitoinen kengittäjä on niin tärkeä että kannattaa käyttää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.12.24 09:43:08

Saman hinnan maksaisin ja maksan. Shettisten kohdalla usein työasento on tosi epäergonominen, jos se nyt kengittäjällä koskaan voi olla ergonominen. :D Meidän kengittäjä ei ole mitenkään supermielissään poniasiakkaista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 09:54:23

Saman hinnan maksaisin kuin isonkin hevosen vuolusta.

Lähettäjä: Seppä 
Päivämäärä:   4.12.24 09:54:59

Hinta on sama kaikille. Itse en mielelläni pieniä poneja kengitä koska työasento on vähintäänkin haastava, vuolu on vielä suht ok. Enkä yhtään ihmettelisi jos joku ottaisi extrarahaa pikkuponien vuolusta/kengityksestä. Matkakulut yleensä jaetaan päivän asiakkaiden kesken, jokainen tavallaan. Jos minulla olisi asiakas ihan naapurissa niin tuskin ottaisin matkakuluja.

Päivämäärä:   4.12.24 09:55:22

Todellakin sama hinta kuin hevosilla. Ei tässä minkään kilohinnan mukaan mennä, vaan rankka työasento ja pientä näpräämistä, ettei vuole liikaa. Typerä ajatus että pitäisi halvemmalla saada.

Päivämäärä:   4.12.24 09:57:04

Niin joo ja ammattilaisen suorittaman normi vuolun hinta pyörinee siellä n. 40-50 eurossa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.12.24 10:18:13

30€ maksan ja 50€ voisin vielä hyvinkin maksaa. Shetu on paskamaisempi laitettava kuin hevonen kun työasennot on ihan perseestä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.12.24 10:26:11

Pakkohan ne on vuolla, maksoi mitä maksoi. 40 e tällä hetkellä maksan

Päivämäärä:   4.12.24 11:08:52

Saman verran pyytää koska joutuu olemaan polvillaan, jotkut pyytää raskaan työn lisää koska asento on raskas pienillä poneilla ja vaikka kavio on pieni maksat sepän ammattitaidosta joka ei vähene vaikka kavio olisi minkä kokeinen, seppien työtä arvostetaan liian vähän vaikka taustalla on pitkiä koulutuksia, urssituksia, jatkuvaa opiskelua jopa työn ulkopuolella iltaisin, laskutuksien teko yms yms.. Se koko kokonaisuus ei ole VAIN setukan vuolu vaan siihen kuuluu niin paljon enemmän että tämä seppä pääsee vuolemaan sitä kaviota!

Päivämäärä:   4.12.24 11:09:34

kurssituksia*

Päivämäärä:   4.12.24 11:09:47

Eipä meidän alueen sepät ole tarjonneet alennusta ponien vuolemisesta.

Lähettäjä: riippuu koosta 
Päivämäärä:   4.12.24 11:09:56

Tottakai pienemmän hevosen kavion vuolu on halvempaa kuin isomman, samoin kengitys. Kavio on pienempi, samoin kenkään menee jo metallia vähemmän.
Olen tinkinyt kengityshinnat niin, että täyden hinnan maksan vaan isoimmasta, muiden hinta määräytyy kertoimella, johon vaikuttaa hevosen säkäkorkeus, paino ja kengän koko, ja kengittäjä myöntyi alennukseen kun sen tarpeeksi aukottomasti hänelle perustelin.
Toki ehtona on että muille asiakkaille ei saa kertoa, etteivät he ryhdy vaatimaan samaa.
Lisäksi saan alennusta matkakorvauksista kun haen kengittäjän meille omalla autollani samalla matkalla kun vien sukulaisen verikokeisiin terveyskeskukseen ja menen itse Alkoon. Ja kengittäjälle myös hänelle lounaan kun mummo ei terveyskeskuksessa ollessaan syö ateriapalvelun ruokaa ja se jäisi muuten käyttämättä.
Kyllä kaikesta kannattaa säästää mistä pystyy, näinä aikoina. Jos ei olisi tarkkaan suunniteltu taloutta, niinn ei raha riittäisi mihinkään enää .

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.12.24 11:14:29

riippuu koosta : Sul taitaa käydä joku takapihan kengittäjä niin heillä onkin oudot kuviot asiakkaidensa kanssa,(laatu ei ole kisakelpoinen) sillä oikean sepän arsenaliini ei mahdu sun kimppakyytiin! Sairaskengitykset, korjaukset yms tarvitsevat työstö koneita!

Lähettäjä: pek 
Päivämäärä:   4.12.24 11:15:12

riippuu koosta: tuolla logiikallahan sinun pitäisi maksaa "keskivertokokoisesta" hevosesta se täysi hinta ja isommista extraa samassa suhteessa kuin saat pienemmistä alennusta. Ts. listahinta on laskettu sen mukaan että jos tarvikkeita ei veloiteta erikseen toteutuneiden kulujen mukaan, se kattaa aina keskimääräiset kustannukset, esim. kun jollain on keskivertoasiakasta isompi ja jollain pienempi kenkä. Mitä pienempi poni, sitä raskaammat työskentelyasennot, että senkään puolesta en kyllä itse tuollaiseen tinkimiseen suostuisi.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   4.12.24 11:16:47

riippuu koosta-kannattais sit vaan pistää hepat pois niin tulis oikea säästö eikä eläinten terveydestä säästettäis.

Päivämäärä:   4.12.24 11:27:55

riippuu koosta taisi kirjoittaa sarkastisesti ;)

Mä otan vuolijana 25e/poni sisältäen matkat ja alvin. Ja tarkoitus olisi nostaa hintaa mutta lähipiirissä Uudellamaalla poninomistajat kauhistelevat kun joku kengittäjä kävi tallilla, häntä pyydettiin vuolemaan myös poni ja kengittäjä kehtasi ottaa peräti 40e vaikkei tullut edes ekstramatkoja.

Nää ei siis ole mun vuoltavia.

Haluaisin nostaa hintaa mutta vitosen nosto tuntuisi onnettomalta kun muutaman vuoden päästä pitäisi varmaan kaikkien hintojennousun takia nostaa neljäänkymppiin.

Kiitos siis kaikista kommenteistani, uskoisin että voin nostaa hintoja ja jos joku asiakas lähtee, niin tulot pysyvät kuitenkin samana mutta vapaa-aika lisääntyy. Tekee mieli nostaa siihen 35 euroon per poni, eihän siitä käteen noin paljon jää koska tuosta lähtee alv pois. Ja toki ajoa tulee aina jonkin verran.

Lähettäjä: sisko 
Päivämäärä:   4.12.24 11:34:01

Todellakin voit nostaa 35 euroon per poni. Asiakas voi sitten kokeilla saako jonkun muun halvemmalla ja tilaa sinut sitten kuitenkin, kun toteaa ettei saa muualta halvemmalla, vaikka lahjoisi mummon lounailla. :D

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.12.24 11:41:56

Olen jo vuosia maksanut shettiksen vuolusta 50 per poni. Kavioiden hoidosta en uskaltaisi säästää, se maksaa sen mitä maksaa.

Päivämäärä:   4.12.24 11:54:16

Älä koskaan kysy asiakkaalta sopiiko hinnankorotus :D laske hinta ihan todellisten kulujen ja katteiden mukaan ja veloita se. Kuten sanottua, ei ne muutkaan sen halvemmalla tee.

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   4.12.24 11:54:39

Maksan sen, mitä ammattitaitoinen vuolija pyytää. Ponin kanssa työasennosta voisi jopa tulla lisälaskua ja jos nyt miettii materiaalikustannuksia niin aika monelle pikkuponille joudutaan kenkä mittatilauksena tekemään tai sitten on taottava aika reippaasti, joten koko alennus on kyllä huono peruste hinnalle.

Tietenkin yrittäjä veloittaa matkakulut ja tietenkin nostaa hintaa inflaation mukana. Silloin ne asiakkaat vasta katoavatkin, kun yht´äkkiä nostaa hintaa liki 100 % selittäen, että on jättänyt edellisten vuosien korotukset tekemättä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   4.12.24 11:57:30

50€/ shetu on ok, jos ne kaviot oikeasti vuollaan eikä vain pyyhkäistä pari kertaa raspilla, 5 minuuttia per poni. Kannattaa opetella itse vuolemaan tai edes raspaamaan, niin ei tarvitse pyytää kengittäjää 4-8 viikon välein vuolemaan sitä shetua.

Onko muuten teillä kengittäjillä, joilla kaikken kokoisilla sama hinta, niin shiren kokoisetkin samaan hintaan kuin normi hevoset?

Päivämäärä:   4.12.24 12:14:42

Jos on koulutukset suorittanut ammattilainen, joko kengittäjä tai kengitysseppä, niin kannattaa itse arvostaa sitä omaa ammattitaitoaan sen verran että ottaa työstään asianmukaisen korvauksen. 25€ on todella vähän, olettaen että tosiaan olet ammattilainen.

Ja viimeisimmälle, en oikeastaan kengitä mieluusti niitä jättejäkään mutta jos on aivan pakko laittaa niin ei tosiaan mene normihinnalla.

Päivämäärä:   4.12.24 12:17:32

Ja semmosta vielä että asiakkaiden olisi hyvä muistaa että te ette maksa siitä kuinka paljon aikaa käytetään yhteen hevoseen (kohtuus kaikessa toki) tai kuinka paljon kavioista katoaa millejä vuolun aikana vaan te maksatte osaamisesta. Osaamisesta nähdä mistä otetaan ja kuinka paljon vai otetaanko ollenkaan.

Päivämäärä:   4.12.24 13:33:04

^ hyvin sanottu Seppä! Olen nimittäin myös napauripöydästä kuullut hevosenomistajien kauhisteluja että seppä sejase ei vuollut juuri mitään ja ihan saman laskun antoi. Eivät taida ymmärtää että vaikkei hevosta juuri sillä kerralla voinut vetää paljon lyhyemmäksi, niin aika ja osaaminen oli kuitenkin varattu juuri tälle asiakkaalle.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.24 17:05:16

Ihan sama hinta kuin kaikista muistakin hevosista. Shettis on todennäköisesti vielä työläämpi vuolla, koska asento on niin epäkäytännöllinen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   4.12.24 19:08:00

Sama hinta kuin muistakin, 50€ vuolu ja 100€ kengitys.

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   4.12.24 19:55:19

Työstä tietenkin sama hinta kuin hevoseltakin.

Kengitettäessä sitten +tarvikkeet.

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   4.12.24 20:04:31

45e maksan russin vuolusta, saman kuin isommankin hevosen. Aikaa menee 10-20 minsaa. Joskus on kengittäjälle polvillaan, varsinkin etusten kanssa, niin säästyy vähän selkä.

Lähettäjä: Seppä 2 
Päivämäärä:   4.12.24 21:13:40

Osaamisesta maksetaan, ei siitä paljonko vuollaan. Ehkä paremmin on sanottu että oleellisempaa on se mitä jättää kuin ottaa pois. Vuolu 45, kengitys 120, ei sisällä tarvikkeita

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   5.12.24 07:36:39

Tottakai sama hinta. Osaan itse tarvittaessa esim lyödä irtokengän kiinni - hevoselle. Mutta ponin kavio onkin paljon haastavampi! Ensinnäkin työasennot, etujalka ei saa oikein mitenkään tuettua kunnolla naulatessa. Ja ponin pieneen kavioon se naulaaminen ja naulan paikka on niin paljon hankalampaa, että olen joutunut pyytämään itse sepän paikalle irtokenkää lyömään ponille, siinä missä isolle hevoselle olen itse saanut helposti kengän takaisin.

Päivämäärä:   5.12.24 07:55:44

Älä tee noin halvalla. Ponin kanssa työasennot on niin paljon hankalampia, että ihan sama hinta kuin hevosen vuolussa on todellakin ok. Kengitys sama homma, tarvikkeet maksaa enemmän kuin hevoselle, esim ponin tilsakumit maksaa enemmän kuin normit, kengät maksaa yhtä paljon kuin hevosen. Nauloista en muista.. ja naulaaminen huomattavasti vaikeampaa, naulanpistoksen riski on huomattavasti isompi ja naulaus asentoa et saa kovin tukevaksi. Kyllä pieni, hyvin käyttäytyväkin shettis on hankalampi kuin hyvin käyttäytyvä hevonen kengittää

Päivämäärä:   5.12.24 09:15:15

0e

Päivämäärä:   5.12.24 09:25:47

Vuolen itse omat shettikset, mutta jos käyttäisin ulkopuolista niin ihan sama hinta kuin hevosestakin. Ja tuo 25e on niin törkyhalpa, että hyvin voi nostaa 35-45 euroon. Jos joku ei halua maksaa, niin sitten on niitten häpeä.

Olen omat ponit opettanut niin, että ne on helppo vuolla ilman, että itse tarvii olla polvillaan, koska omat polvet ei sitä kestä. En ihmettelis jos seppä ottais extrahintaa, koska onhan se kenkien laitto varsinkin ihan oma operaationsa.

Lähettäjä: 898 
Päivämäärä:   5.12.24 10:24:06

Jos sillä shettiksellä on jalkoja yhtä monta, kun hevosella, niin hinta on sama.

Lähettäjä: Yx 
Päivämäärä:   5.12.24 10:31:22

Kipurajaa kysyttiin, niin mulla se on 35 eur. Meillä käy kengittäjä kengittämässä pari hevosta ja vuolee/raspaa samalla kerralla shettisten kaviot. Hänellä menee niissä aina alle 10 min per turpa. Täysin eri asia olisi jos joutuisi pyytämään hänet pelkästään shettisten takia.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.12.24 10:35:05

Maksaisin shettiksestä tietenkin saman minkä maksan isonkin hevosen vuolusta eli 55 €. Meillä käyvä kengittäjä yleensä kengittää/vuolee 2-3 hevosta/ponia samalla käynnillä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.